Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerGüvenlikFacebook Pazaryeri’nde sık karşılaşılan 5 dolandırıcılık yöntemi

    Facebook Pazaryeri’nde sık karşılaşılan 5 dolandırıcılık yöntemi

    Facebook Pazaryeri’nin küresel kullanıcı sayısı bir milyarı geçerken siber tehditler de artıyor…

    Facebook kullanıcılarının birbirinden sorunsuz bir şekilde ürün alıp satmasına imkan tanıyan Facebook Pazaryeri(Marketplace) devasa bir tüketiciden tüketiciye e-ticaret platformu olma niteliğini elde etti. Yakın dönemde yapılan bir araştırma, ankete katılan altı kişiden birinin ( % 17) söz konusu platformda dolandırılmış olduğunu ortaya koydu.

    Siber güvenlik şirketi ESET Facebook Pazaryeri’nde dikkat edilmesi gereken dolandırıcılık yöntemlerini inceledi.

    Kusurlu eşyalar

    Satıcılar, yayınladıkları fotoğrafta iyi görünen bir ürünün ilanını verebilir. Ancak eşyayı teslim aldığınızda veya eve getirdiğinizde eşya bozuk çıkabilir. Bu özellikle elektronik eşyaları satın alırken aldatıcı olabilir çünkü parayı göndermeden önce eşyanın her bir işlevini genellikle tek tek gözden geçiremezsiniz. Bunun profesyonel bir dolandırıcı kadar vicdansız bir satıcı nedeniyle de yaşanması muhtemel.

    Taklit eşyalar

    Eşya bozuk değilse sahte olabilir. Taklitçilik için özellikle tasarımcı kıyafetleri, parfümler, ziynet eşyaları ve kozmetik ürünleri genellikle hedef alınıyor. Kusurlu eşya dolandırıcılığında olduğu gibi sadece küçücük bir fotoğraftan bu eşyaların gerçek olup olmadığını anlamak zor. Herkes indirim fırsatları arıyor. Ancak gerçek olamayacak kadar iyi görünen teklifler genelde gerçek değildir.

    Google Voice dolandırıcılığı

    Facebook Pazaryeri imkan dahilinde farklı platformlar üzerinde ve  diğer dolandırıcılık türlerinden yararlanmak amacıyla da kullanılır. Örneğin, dolandırıcılar bir ürün satın almaya karar verir. Ancak görüşmeyi WhatsApp gibi takip edilmeyen bir platforma taşıdıktan sonra dolandırıcılar, satıcılardan bir doğrulama kodu ile kendilerini doğrulamalarını isterler. Gerçekte ise satıcının telefonuna gönderilen kod, Google Voice tarafından gönderilen ve dolandırıcı tarafından başlatılan iki faktörlü doğrulama kodudur. Böylece satıcının telefon numarasını kullanarak dolandırıcılar bir hesap açabilirler ve bu telefon numarasını başka dolandırıcılık yöntemlerinde de kullanılabilirler. Daha fazla bilgi ile adınıza başka hesaplar açmaya veya mevcut hesaplarınıza erişmeye çalışabilirler.

    Fazladan ödeme yapma

    Satıcılar da Facebook Pazaryeri üzerinde dolandırıcıların tuzağına düşebilir. Bunun klasik bir örneği ise dolandırıcıların sattığınız bir ürün için fazladan ödeme yaptıklarını iddia etmeleri ve sözde ilgili işlemi gösteren bir ekran görüntüsünü paylaşmalarıdır. Böylece aradaki farkın geri gönderilmesini isterler. Ancak tabii ki böyle bir ödeme yapılmamış olmasına rağmen siz aradaki farkı göndermiş olursunuz.

    Teslim etmeme (ön ödeme yapma)

    Klasik bir dolandırıcılık yöntemi de bir ürünü satıp parasını almak ancak ardından söz konusu ürünü alıcıya hiçbir zaman teslim etmemektir. Bu durum açıkça satıcının bulunduğu bölge dışından gönderilen ürünleri alırken gerçekleşir.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN