Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital KültürFacebook Etkileşiminizi Artırmanın Yolları

    Facebook Etkileşiminizi Artırmanın Yolları

    Facebook etkileşiminizi artıracak yeni bir kontrol çizelgesi hazırlamaya ne dersiniz?

    Yazımda Facebook etkileşiminizi artırmak için kullanabileceğiniz ipucu ve yöntemlere değindim.

    Facebook Etkileşiminizi Artırmanın Yolları

    Facebook yenilikleri ve algoritma değişiklikleri kafanızı karıştırıyor olabilir. Buna bağlı olarak Facebook etkileşiminizin düştüğünden endişeleniyorsanız aşağıdaki adımları uygulayabilirsiniz.

     

    Soru Sorun

    Facebook sayfanızı beğenen kişiler ile etkileşim ve diyalog kurmanın en etkili yollarından biri onlara soru sormaktan geçer. Sayfanızı beğenenleri bir yanıt vermeye davet edersiniz ve eğer ki sorduğunuz soru tonların ilgi alanına hitap ediyorsa, cevap vermek onlar için hem keyifli olacak ham de sayfanız için etkileşim yaratacaktır.

     

    Doğru Zamanlayın

    Facebook etkileşiminizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri doğru zamanlama. Paylaşımlarınızı doğru zamanlamanın amacı, kullanıcılarınızın Facebook’ta bulunduğu zamanlardan çok, kullanıcılarınızın paylaşımlarınıza en fazla ilgi göstereceği zaman dilimini bulabilmekle ilgilidir.

    Genel olarak yapılan denemeler ve istatistikler bize gösteriyor ki, ortalama olarak paylaşım yapacağınız en uygun zaman dilimi öğleden önce 11:00 ve Gece 22:00 civarıdır.

     

    Tematik Görseller Paylaşın

    Eğer facebook üzerinden etkileşime geçmek istiyorsanız genelde yapacağınız gönderiler kullanıcılarınızın ilgisini çekecek türden olmalıdır. İçinde bulunduğunuz alana – iş koluna dair paylaşım yapmanız zorunlu olsa bile, yine de kullanıcıların ilgisini çekecek içerikler oluşturabilirsiniz. Alanınızla ilgili bilgi veren ve genel kültüre dayalı görselleri bu amaçla kullanabilirsiniz.

    Böylelikle potansiyel kullanıcılarınızla buluşmanız daha kolay hale gelir.

     

    Geçmişinizi İnceleyin

    Daha önce paylaştığınız ve başarıya ulaşmış bir gönderiyi örnek alarak, benzer tipte paylaşımlarla da etkileşim yaratabilirsiniz. Bunun için facebook raporlarını kullanarak en iyi performans aldığınız gönderileri belirleyin ve benzerlerini oluşturmaya gayret edin.

     

    Stok Görsellerinizin Sayısını Azaltın

    Stok görselleri görmek herkesi biraz bıktırdı. Oysa fotoğraflar facebook platformunda en çok paylaşılan içerik türleridir. Facebook gönderilerinin %75’i fotoğraflardan yani görsel içerikten oluşur. Çevrenizdeki işletme sayfalarına, rakiplerinize baktığınızda orijinal fotoğraflar yerine parayla satın alınmış stok görseller kullandıklarını görürsünüz. Ancak bu tip gönderiler kullanıcılar üzerinde gerekli etkiyi yaratmayabilir. Gerçek hayattan fotoğraflar kullanarak bu etkiyi arttırıp, daha kişiselleştirilmiş ve organik bir etkileşim yaratabilirsiniz.

     

    Çevrimiçi Zamanlarda Paylaşım Yapın

    Facebook analiz araçları vasıtası ile sayfanızı beğenen kişilerin en çok çevrimiçi olduğu zamanları belirleyip o anlarda paylaşım yapmanız etkileşim olasılığınızı arttırır.

    Rakiplerinizin de az paylaşım yapması rekabeti azaltacağından sizin yaptığınız paylaşımın ön plana çıkma şansı daima vardır.

    Tabii ki hangi zaman diliminin size daha uygun olduğuna karar vermek için ilk başta farklı zamanlarda paylaşım yaparak bu paylaşımların aldığı reaksiyonları analiz edebilirsiniz.

     

    Geri Bildirim Alın

    Facebook etkileşiminizi artırmak için kullanabileceğiniz diğer bir yol, geri bildirim. Günümüzde kullanıcılar belirli konurda geri bildirim vermeyi ve yorum yapmayı seviyor. İşinizi geliştirmek ve sayfanızı daha çekici hale getirmek için takipçilerinizden bazı öneriler isteyebilir,  akışı takip edebileceğiniz bir hashtag üzerinden geri bildirimde veya paylaşımda bulunmalarını isteyebilirsiniz. Bu hem kullanıcılarınızın fikirlerini önemsediğinizi gösterir hem de etkileşiminizin artmasına sebep olur.

     

    İçerik Paylaşmaya Teşvik Edin

    Kullanıcıların sizin hakkınızda paylaştığı içerik hala çok kıymetli.

    Facebook sayfanızdaki kişileri alakalı konu hakkında ya da ürününüz hakkında fotoğraflar paylaşmaya teşvik edin. Bu takipçilerinizle diyalog kurmak ve onlardan etkileşim almak için çok etkili bir yoldur. Geri bildirim alma konusunda olduğu gibi, bu çalışmayı akışı takip edebileceğiniz bir hashtag üzerinden takip etmeyi ve paylaşımlarına sizi etiketlemelerini hatırlatmayı unutmayın.

     

    Paylaşımlarınızı Kısa Tutun.

    Facebook sayfanız yaşayan, iletişim kurduğunuz  ve kullanıcılarınıza fayda sunduğunuz bir alandır. İnsanlar en nihayetinde facebook’a sizin uzun metin içeriklerinizi okumak için girmezler. Bu nedenle gönderinizi kısa ve etkili tutun. 50 karaktere kadar hazırlanan facebook gönderilerinin en yüksek etkileşime sahip gönderiler olduğu genel olarak kabul görmüştür.

     

    Paylaşımlarınızı Gereksiz Detaylardan Arındırın. 

    Paylaşımlarınızda fazla gelen bilgileri sadeleştirmeniz önemlidir. Uzun cümleler kullanıcılarınızın çoğuna cazip gelmez, vakit kaybı yaratır. Gönderinizde kullanacağınız açılış cümlesi mutlaka etkileyici tutun. Burada kullanacağınız dil, kullanıcılarınızın o gönderinin tamamını okuma konusunda motivasyonunu arttıracak şekilde olmalıdır.

    Facebook Etkileşim Stratejinizi Oluşturun.

    Facebook etkileşiminizi artırmak için olmazsa olmazlarınızdan biri strateji. Daha fazla dikkat çekmek ve kullanıcıların ilgisini toplamak için ihtiyacınız olan en önemli şey ayrıntı bir stratejidir.

    Üst üste gönderi paylaşıp, sonrasında birilerinin buna ilgi göstermesini beklemek herkes için vakit kaybı yaratır. Bunun yerine kullanıcılarınız için bir plan oluşturarak adım adım ilerleyip, hayal ettiğiniz etkileşimi yaratabilirsiniz.

     

    Başarıya giden yolda gelişimin anahtarı stratejide gizlidir. Facebook pazarlama stratejinizi geliştirmek için kullanabileceğiniz yöntemleri aşağıdaki yazımda bulabilirsiniz.

     

    Facebook Pazarlama Stratejinizi Geliştirin

     

     

    Fayda görmeniz dileğiyle.

     

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN