Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital KültürFacebook, 2018 FIFA Dünya Kupası’nın “En”lerini paylaştı

    Facebook, 2018 FIFA Dünya Kupası’nın “En”lerini paylaştı

    Facebook, 2018 FIFA Dünya Kupası’nın sona ermesini takiben platform üzerinde turnuvayla ilgili yapılan paylaşımlarla ilgili istatistikleri paylaştı.

    4 yılda bir düzenlenen FIFA Dünya Kupası, Fransa’nın şampiyonluğuyla sona erdi. Türkiye’de milyonları ekran başına kilitleyen karşılaşmalar büyük heyecana sahne olurken sosyal medyanın gündem maddesi bir ayı aşkın süre boyunca ‘futbol’ oldu.

    Peki sosyal medya dendiğinde akla ilk gelen platform olan Facebook’ta dev organizasyon hangi yönleriyle öne çıktı? En çok konuşulan takım hangisiydi, hangi futbolcu olay yarattı? İşte yanıtlar…

    2,3 milyar etkileşim!

    14 Haziran – 15 Temmuz tarihleri arasında gerçekleşen turnuva süresince Facebook’ta toplamda 383 milyon insan, Dünya Kupası ile ilgili 2,3 milyar etkileşimde bulundu.

    Facebook’un paylaştığı diğer istatistikler şu şekilde:

    En çok konuşulan takımlar

    1. Brezilya
    2. Arjantin
    3. Fransa
    4. Rusya
    5. Meksika

    En çok konuşulan futbolcular

    1. Lionel Messi
    2. Neymar Jr
    3. Cristiano Ronaldo
    4. Philippe Coutinho
    5. Mohamed Salah

    En çok sevilen paylaşım

    Meksikalı oyuncu Raúl Jiménez’in, takımının Almanya’yı mağlup etmesinin ardından paylaştığı fotoğraf

    Toplam etkileşime göre ilk üç gönderi

    1. Leo Messi’nin profil resmini güncellemesi
    2. Cristiano Ronaldo’nun Dünya Kupası başlarken takımını ve ülkesini cesaretlendirdiği paylaşım
    3. Kolombiya’nın İngiltere’ye yenilmesi sonrası James Rodriguez’in yaptığı paylaşım

    Dünya Kupası finali sırasında en sosyal anlar

    1. Fransa’nın Dünya Kupası’nı kazanması
    2. Paul Pogba’nın 59. dakikada attığı golle Fransa’yı 3-1 öne geçirmesi
    3. Fransa’nın 18. dakikada Mario Mandzukic’in kendi kalesine attığı golle 1-0 öne geçmesi

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN