“Evdeki akıllı cihazların bakımı ve satın alınmasından sorumlu kişiler arasında uçurum var!”
Kaspersky tarafından küresel çapta gerçekleştirilen yeni bir ankette, akıllı ev cihazlarının temel dijital alışkanlıklarını, engellerini ve kullanımı araştırıldı. Anket, evdeki akıllı cihazların bakımı ve satın alınmasından sorumlu kişiler arasında bir uçurum olduğunu ortaya koyuyor. Özellikle, erkeklerin %72’si evlerindeki akıllı cihazları kurarken, kadınların yarısından azı (%47) bunu yapıyor.
Dijital pazar araştırmasına göre, akıllı ev cihazlarının aktif olarak kullanıldığı ev sayısının 2026 yılına kadar 573,7 milyon kullanıcıya ulaşması beklenirken, hane penetrasyonunun ise o yıla kadar yüzde 25.0’a ulaşılacağı düşünülüyor.
Kaspersky’nin geçrekleştirdiği anket sonuçları, ailelerinin akıllı cihazlarıyla daha sık ilgilenenlerin erkekler olduğunu gösteriyor. Bu durum, ev yönlendiricisinden (home router) Wi-Fi ayarlarının değiştirilmesi gerektiğinde veya ağa yeni cihazlar eklendiğinde de geçerli. Erkeklerin çoğu (%75) genellikle bunu yaparken, kadınların yalnızca %50’si bu görevi yerine getiriyor. Bilgisayarlara yazılım ve uygulama yükleme söz konusu olduğunda da durum neredeyse aynı seyirde ilerliyor. Kadınların %47’sine kıyasla erkeklerin %72’si bundan sorumlu olarak görülüyor.
Çocukların dijital alışkanlıklarına ilişkin eğilim ise değişiyor. Araştırma verileri, her iki ebeveynin de çocukların cihazlarda geçirdiği zamanı kontrol etme konusunda eşit derecede istekli olduğunu gösteriyor. Özellikle, erkeklerin %67’si ve kadınların %54’ü küçüklerin cihazlarda geçirdiği zamanı izliyor.
Kaspersky, ABD, İngiltere, Almanya, İtalya, İspanya, Çin, Meksika, Brezilya, Şili, Rusya, Türkiye, Fransa, Hollanda, Portekiz, Hindistan, Endonezya, Filipinler, Peru, Güney Afrika, BAE ve Suudi Arabistan olmak üzere 21 ülkede 21.645 akıllı ev cihazı sahibi ile nicel çevrimiçi araştırma yapmak üzere Arlington Research’ü görevlendirdi.