Evde kendi antrenörünüz olun

0

Dünya bambaşka bir dönemden geçiyor. Bu dönemde evlerimizde çok daha fazla vakit geçiyoruz. Dolayısıyla evde vakit geçirmeyi belki de yeniden öğrenmemiz gerekiyor. İş hayatı ve eğitim hayatı artık evlere taşınmış durumda. Tabii ki evlere taşınan bir şey daha var: Spor. Son zamanlarda mecbur kalmadıkça evlerinden çıkmayan bizler, aynı zamanda hareketsiz de kalmamalıyız. Bunun için spor yapmak şart. Peki, bu mümkün mü? Evde spor yapmak için ne gerekli?

Spora başlama motivasyonu başlı başına bir makale konusu olabilir. Birçok kişi için spor yapma alışkanlığını edinmek oldukça zor. Hadi itiraf edin! Siz de onlardan birisiniz. Bu iş bir de eve taşınınca, durumlar çok daha içinden çıkılmaz olabiliyor. Ne de olsa evde uzanıp film izlemek ve yanında da koca bir paket cips bitirmek harika bir düşünce değil mi?

Sağlıklı bir yaşam için günün belirli bir zamanını spor yapmaya ayırmak çok önemli. Bunun için motivasyonunuzu artırarak işe başlayın. İlk etapta sizi zorlayacak egzersizlerden kaçınmak, doğru müziği seçmek ve spor yaptığını alanın ferah olması son derece önemli. 

Evde spor yapmak için dikkat etmeniz gereken bazı noktalar var. Şimdi gelin onlara yakından bakalım. 

Kendiniz için bir hedef belirleyin

Spor yapmaya yeni başladıysanız, kendinize buna göre bir hedef belirlemeniz lazım. İlk günlerde yapacağınız ağır antremanlar hem fiziksel olarak size zarar verebilir hem de motivasyonunuzu kırabilir. Çünkü, bu antremanları gerçekleştirecek fiziksel güce sahip değilsiniz ve muhtemelen hareketlerin büyük bir kısmını yapamayacaksınız. Bunun için kendinize tutarlı ve ilk aşamada basit hedefler koyun. Gerçekçi hedefinize ulaştıktan sonra bir sonraki aşamaya geçin.

Kendiniz motive edin

Yazının hemen her yerinde söyledik; motivasyon, motivasyon, motivasyon. Bu motivasyon, hedefinize ulaşma isteği de olabilir elbet ama yağ yakmak, kas yapmak ya da performansı artırmak gibi gelişmeler de motivasyon için son derece önemli. Kendinizi motive ederken, yaz aylarını düşünebilirsiniz. O çok istediğini kıyafetin içine girmek için kaç kilo vermeniz gerekiyor ya da o kıyafetin içinde kendinizi çok daha iyi hissetmek için ne kadar kas yapmalısınız? Emin olun hayalini kurduğunuz bu günler müthiş birer motivasyon kaynağı. Ayrıca kendinize ‘Neden?’ bulmanız da motivasyonunuzu artıracaktır. Yaptığınız şeyleri neden yaptığınızı hatırlamak planınıza da bağlı kalmanızı sağlar. 

Bir egzersiz programı şart

Haftada üç gün bütün vücut mu çalışacaksınız, yoksa belirli günler belirli bölgelere mi odaklanacaksınız? Aslında eğer yeni başlıyorsanız, üç gün tüm vücut antremanı yapmak ideal. Ancak, bunu kendinize göre de oluşturmayı deneyebilirsiniz. Bunun için bir yardımc arıyorsanız, yanınızdaki o küçük teknolojik cihaz sizi bekliyor. Evet! Akıllı telefonunuzun uygulama marketinde birçok fitness uygulaması bulunuyor. Bunlardan sizin için en uygun olanını seçerek işe başlayın. Hemen tüm uygulamalar sizi baştan sonra nasıl bir antreman yapmanız gerektiği konusunda yönlendiriyor. İlerleyen aşamalarda farklı kas gruplarına odaklanacak ve bu işte profesyonelleştiğinizi anlayacaksınız.

Değiştirmek önemli

Hedef belirlediniz, motive olduğunuz, program hazır. Haftanın belirli günlerinde antreman yapmaya başladığınız. Tamam da nereye kadar? Dört ile altı hafta boyunca eğitim programına bağlı kalmak önemli. Ancak, sonrasında bu programı değiştirmek şart. Zaten kullandığınız uygulama da sizi bu konuda uyaracaktır. Vücudunuzun yeni beceriler kazanması için farklı kas gruplarını çalıştıracak şekilde programınızı güncellemelisiniz. Ayrıca çok uzun süre aynı hareketleri yapma da sizi antremandan soğutur. Bunun unutmayın!

Takipte kalın

Bir yandan gelişirken, diğer yandan bu gelişiminizi takip etmelisiniz. Bu hem motivasyonunuzu artırır hem de hangi aşamada olduğunuzu görmenizi sağlar. Dört ile altı haftanın sonunda geçmişe bir dönüp bakın. Nereden nereye geldiniz. Eminiz, eğer programınıza sadık kaldıysanız değişimi farkedeceksiniz. 

İyi beslenmeyi unutmak

Sıkı bir şekilde çalışmak çok önemli. Tabii beslenmeyi de unutmamak lazım. Egzersizlerden sonra genel sağlığınız için faydalı ve sindirime yardımcı olacak besinler tercih etmelisiniz. Kas onarımını destekleyen proteinler, enerji kazanımı sağlayan karbonhidratlar ve uyku hormonu seviyesini ayarlayan yağlar mutlaka besin listenizde bulunmalı. 

Tüm bu antreman sırasında YouTube ya da Spotify üzerinden sizi motive edecek çalma listelerinden birini açmayı ve kendinizi müziğin ritmine de kaptırmayı ihmal etmeyin!

1-2-3!

Cevap bırakın