Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    GenelEvde çalışmaya başladım, ne yapmalıyım?

    Evde çalışmaya başladım, ne yapmalıyım?

    Bildiğiniz gibi Corona virüsü salgını şirketlerin harekete geçmesine neden oldu. Çalışanlarına evden çalışma imkanı sunan şirketlerin sayısı ise her geçen gün artıyor. Peki freelance olmayan ve normalde ofis ortamına alışmış birçok kişi evde nasıl çalışma ortamını kuracak? İşte evden çalışmayı daha verimli hale getirecek 8 ipucu.

    Evde çalışmaya başladım…

    Öncelikle evde çalışmanın bir yandan çok keyifli, daha az yorucu ve rahat olacağı düşünülebilir ancak bir kabusa dönüşmesi de oldukça olası. Zira dikkatinizi iş yerinizden daha çok dağıtacak birçok değişken olacak. Bu dekorun yerini mi değiştirsem? Masamdaki kitaplar ne kadar de ilginç, babam böyle pasta yapmayı nereden öğrendi? Kısacası evde çalışmaya alışkın olmayan kişiler yapacakları işe odaklanmakta sorun yaşayabilir.

    Ferah bir ortam için çalıştığınız yerin pencerelerini açın

    Evinizde çalışıyorsanız ve tek yaşamıyorsanız odanızda çalışmanız sizin için en güzel çözüm olacaktır. Bu noktada freelance editörlerin de söylediği ‘’ çalıştığınız ortamda pencerenizi mutlaka açın’’ önerisi oldukça basit ama bir o kadar da önemli. Dışarıdan gelecek yaşam sesleri sizleri rahatlatacak ve odaklanmayı daha kolay hale getirecek.

    Küçük kaçamaklar yapın, tıpkı işinizdeki gibi!

    Ofisteyken öğle arası çalışanlar için bir kaçamak gibi oluyor. Evde çalışırken ise yiyeceği yemeği kendisi hazırlayan kişi dışarıya çıkmadan evde izole bir şekilde içine kapanabiliyor. Sosyal mesafeye dikkat ederek ufak bir hava alabilirsiniz. Eve gelip işinize geri döndüğünüzde ise bu sizi işinize daha motive hale getirebilir.

    Odanızın dağınık olması mı sizi daha verimli yapar yoksa toplu olması mı?

    Bu sorunun cevabı oldukça önemli çünkü normalde dağınıklık arasında aradığınızı buluyorsanız ve bunun yanında dağınıklık sizi hiç rahatsız etmiyorsa, odanızı toplamak için çaba harcamayın. Odanızda kendinizi nasıl rahat hissediyorsanız öyle bir ortama kendinizi hazırlayın ve işinizi o şekilde tamamlayın. Bunun aksine derli toplu olmak sizin için daha uygun bir durumsa mümkünse işinize başlamadan önce çalışacağınız ortamdaki dağınıklığı toplayın. İnanın verimliliğiniz artacak!

    Kendinize ritüeller yaratın ve bunlara uyun!

    Sabah erken saatte kalkıp kahve içerek güne başlamak size iyi geliyorsa bunu bir ritüel haline getirin. İşlerinizi düzene soktuktan sonra örneğin aralarda kafanızı dağıtmak için müzik dinleyin, favori podcast yayınınızı dinleyin ya da kafa dağıtmak için komik videolar izleyin. Belki işlerinizi hafiflettiğinizde kısa bir yürüyüşe çıkın, bu şekilde bir şeyleri tamamlama arzusuna ulaşan beyniniz günü verimli geçirdiğinizin sinyallerini verecek.

    Belirlediğiniz mekan sizin için vazgeçilmez olmasın

    Eviniz sizin için yegane çalışma alanı olabilir ama sürekli aynı yerde çalışmak bir süre sonra sizi sıkmaya başlayabilir. Bu nedenle bazen mekân değişiklikleri sizi her ortamda kendinizi izole ederek çalışmayı sağlayabilir. Örneğin, sürekli odanızda çalışıyorsanız ofisinizi salonunuza taşıyabilirsiniz. Sesler sizin için sorun yaratıyorsa, çalışırken kulaklığınızı takarak tatlı müzik kaçamakları yapabilirsiniz. Böylelikle hem farklı bir mekânda çalışmaya alışırsınız hem de müzik dinleyerek ruhunuzu besleyebilirsiniz.

    Pijamanızla çalışmaya başlamayın

    Evde çalışmanın atlanan en önemli noktalarından birisi de budur: pijamayla çalışmak. Elbette rahat giysiler giymek önemli, örneğin çalışmaya başlamadan önce eşofman giyebilirsiniz. Bunun yanında işe gider gibi hazırlanmak, saçlarınızı taramak, kendinizi iyi hissettiğiniz kıyafetlerinizi giymek yapacağınız işe odaklanmayı kolaylaştırdığı gibi motivasyonun da artmasını sağlıyor. O yüzden bir süre evde çalışacaksanız yataktan kalktığınız halinizle çalışmaya başlamayın deriz.

    Mümkünse çalışırken televizyonu açmayın

    Bir dikkat dağıtıcı olarak televizyon işe odaklanmanızı zorlaştıracağı için en azından çalışırken televizyon açmamaya özen gösterin. Mola verdiğinizde ya da öğle arasında televizyon izlemek çok daha iyi olacaktır.

    Her zamanki programınıza sadık olun

    Gerçekten de bazı şeyler rutin olduğu zaman sıkabiliyor ancak iş çalışma düzenine geldiğinde her zamanki programlara uymak yaptığınız işte daha iyi ve hızlı olmayı sağlıyor. Örneğin, sabah kalkıyorsunuz ve kahvaltı ediyorsunuz, sevdiğiniz kahveyi yapıyor ve masanıza geçiyorsunuz. Masanızda küçük bir ayarlama ile sandalyenize oturuyor ve kahvenizi yudumlarken işlerinize başlıyorsunuz. Eğer bunun gibi kendinize ait bir rutininiz varsa, doğru yoldasınız demektir.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN