Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital KültürElon Musk’tan sonra Twitter’da neler değişti?

    Elon Musk’tan sonra Twitter’da neler değişti?

    Ünlü teknoloji insanı Elon Musk, Twitter’ı 44 milyar dolara satın almasından bu yana, şirketi teknik özelliklerinden tüketici politikalarına A’dan Z’ye değiştirmek için kolları sıvadı. Twitter ile ilgili attığı her tweet sansasyon yaratan Musk’ın insanların günlük olarak okuyabileceği tweet sayısını geçici olarak sınırlayacağı duyurusu ise sanıyorum açıklamaları arasında en fazla tartışılanı oldu. Musk’a göre, yaptığı bu değişikliklerin amacı kullanıcı deneyimini iyileştirmek ve platformun gelir kaynaklarını çeşitlendirmek. Ancak bu Twitter ile ilgili kullanım alışkanlıklarının değişmesine yönelik tepki veren kulllanıcılar ile Musk’ı karşı karşıya getiriyor. Çünkü eski gücü olmasa bile Twitter hala fijital hayatın kalbinde yer alıyor ve tüm jenerasyonlar tarafından kullanılmaya devam ediyor. Bugünlerde logo ve isim değişiklileri ile gündemde olan Twitter cephesinde Musk sonrası yaşananları bu haftaki yazımda özetlemek istedim.

    Twitter 2.0 The Everything App
    Musk, geçtiğimiz yıl kasım ayında Twitter 2.0: Her Şeyin Uygulaması’nın ayrıntılarını duyurmuştu. Twitter 2.0 kapsamında gelmesi gelen yeni özellikler bu duyuruda Elon Musk tarafından şöyle özetlenmişti;
    •Akıllı ve eğlenceli yapay zeka reklamları
    •Daha uzun video yükleme kapasitesi
    •Uçtan uca şifrelenmiş mesajlar
    •Yeni Twitter Blue rozetlerinin tekrar renkli olarak başlatılması
    •Uzun Tweet’ler
    Mavi tik için ücretli abonelik
    Mavi tik, kullanıcının doğrulanmış olduğunu belirten üst düzey bir hesap olarak Twitter Blue olarak tekrar sunuldu ve bu sefer ücretli bir abonelik hizmeti olarak hizmete girdi. Ücretli abonelik, 1080p video yükleme, Tweet düzenleme, daha uzun Tweetler gibi abone özel özellikleri içeriyor. Aralık ayında gelen Mavi tik ücreti ayda 8 dolar, ancak Twitter uygulamasını Apple cihazlarında kullananlar için ücret 11 dolar olarak belirlendi.
    Mavi tikli kullanıcılar için iki faktörlü kimlik doğrulama
    Şubat ayında Twitter’ın resmi destek hesabından yapılan açıklamada, SMS yoluyla iki faktörlü kimlik doğrulamanın yalnızca ayda 8 dolar ödeyen mavi tik aboneleri için açık olacağı bildirildi. Diğer kullanıcıların, SMS yoluyla iki faktörlü kimlik doğrulama seçeneğini mart ayından itibaren kullanamayacağı ve iptal etmeleri gerekeceği kaydedildi. İki faktörlü kimlik doğrulamada QR kodu ve güvenlik kodu gibi uygulamalara geçileceği ifade edildi. Twitter, kullanıcılarının hesaplarını metin mesajları aracılığıyla güvence altına almak için iki faktörlü kimlik doğrulamayı ücretlendireceğini açıkladı.
    Kullanıcıların ödeme yapmasına izin verme
    Twitter, kullanıcıların Mayıs ayından itibaren makale başına ödeme yapmasına izin vereceğini duyurdu. Böylece aylık abonelik yapmayan kullanıcılar, tek tek makaleler için daha yüksek bir ücret ödeyerek istedikleri makaleleri okuyabilecek.
    İçerik aboneliklerinden %10 komisyon alma
    Twitter, içerik abonelikleri için ilk yılın ardından %10 komisyon alacağını açıkladı. Ayrıca, takipçilerine uzun metin ve saatlerce süren videoları içeren içerik abonelikleri sunmalarına izin verildi. İlk 12 ay boyunca şirket içerik aboneliklerinden komisyon almayacağını belirtti.
    Her şeyi açık kaynak yapma
    Twitter, platformdaki şeffaflığı artırmak için “her şeyi açık kaynak yapma” taahhüdünde bulundu. Böylece, isteyenler şirketin tescilli yazılımını inceleyebilecek. Ayrıca Twitter’ın kodunu değiştirmek için geliştiricilere fikir sunabilecek veya algoritmayı kendi uygulamalarında kullanabilecek.
    Rakip sosyal medya platformlarıyla ilgili bağlantıları yasakladı
    Elon Musk tarafından satın alındıktan sonra Twitter, platform içinde Facebook, Instagram ve diğer büyük sosyal medya platformlarıyla ilgili bağlantıların paylaşılmasını yasaklayacağını duyurdu. Bu adımın temel amacı, platformda sadece reklam yapan hesapları ortadan kaldırmak olduğu belirtildi. Bu yasakla birlikte Twitter, rakip platformların reklamlarını ücretsiz bir şekilde yayınlamayı engelliyor ve kullanıcılarından tepkiler alıyor. Elon Musk liderliğinde alınan bu kararlarla birlikte platform, daha verimli ve reklamsız bir deneyim sunmayı hedefliyor.
    Binlerce çalışanın işten çıkarılması
    Şirketin tasarruf etmesi için yeni yollar arayan Elon Musk, bu zararı personel çıkarak kapatıyor. Musk, kasım ayında Twitter’ı aldı ve 3.700 kişiyi işten çıkardı. Musk Şubat 2023’te şirketin yüzde 10’luk personelinin işine daha son verdi. Şirketin Ekim ayından bu yana çalışanlarının yüzde 80’ini işten çıkardığı belirtildi.
    Yönetim değişiklikleri
    Haziran ayında Linda Yaccarino, Twitter’ın yeni CEO’su oldu. Önceki görevi NBC Universal’daki reklam başkanlığıydı ve şimdi Twitter’ın gelir akışlarını canlandırmakla görevlendirildi. Musk, sosyal medya platformundaki sahte hesapların sayısı konusunda kendisini ve Twitter yatırımcılarını yanıltmakla suçladığı Twitter Üst Yöneticisi (CEO) Parag Agrawal, Mali İşler Direktörü (CFO) Ned Segal, üst düzey hukuk ve politika yöneticisi Vijaya Gadde ile genel danışman Sean Edgett’i satın alma sonraki süreçte işten çıkarmıştı.
    X Corp ile birleşme
    Elon Musk, Twitter Inc’i kendi şirketi olan X Corp’un bünyesine dahil etti. X ismini verdiği platformuyla Çin’in WeChat isimli super app’ine rakip olmayı planlayan Musk bu hamlesi ile hayalini kurduğu “X” adlı super app geliştirme planlarını emin adımlarla hayata geçiriyor.
    Yapay Zekaya yönelme
    Twitter, Mart ayında yapay zekayı kullanarak platformdaki halka açık fikirlerin manipülasyonunu önlemeyi amaçladığını açıkladı. Bu bağlamda Elon Musk, Twitter’ın üretimsel yapay zeka projesi için 10 bin GPU satın aldı. Twitter, proje kapsamında ortaya çıkarılacak bir üretimsel yapay zeka şirketi ile birlikte platformdaki devasa veri kaynaklarıyla yapay zekayı eğitme imkanına da sahip olacak. Böylece, Elon Musk, Twitter’ı daha verimli, şeffaf ve çeşitlendirilmiş bir platform haline getirmek için bir dizi önemli değişiklik gerçekleştirdi.
    Twitter adını ve logosunu değiştirdi
    Twitter’ı satın aldıktan sonra birçok değişikliğe giden Musk, son olarak aldığı radikal bir kararla platformun adını ve logosunu X olarak değiştirdi. Twitter hesabının açıklama kısmına “X.com” yazan Musk, “X.com” adresinin artık “twitter.com”a yönlendirdiğini açıkladı. Twitter’daki bu köklü değişikliğin ardından platforma girenler artık kuş logosu yerine X logosuyla karşılaşıyor.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN