Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerOyunElectronic Arts erişilebilirlik araçlarını daha geniş kullanıma açıyor

    Electronic Arts erişilebilirlik araçlarını daha geniş kullanıma açıyor

    Oyuncuların oyun oynarken yaşayabilecekleri zorlukları aşmalarına yardımcı olacak IRIS ve dört ek patent daha açıklandı.

    Electronic Arts kullanımı kolay bir “ışığa duyarlılık analiz aracını” açık kaynak olarak kullanarak ve erişilebilirlikle ilgili, oyuncular için oyun içi engellerin kaldırılmasına yardımcı olan dört tane daha video oyun patentini halka açık hale getirme sözü vererek erişilebilir video oyunlarını ileriye taşımaya devam ediyor.

    Işığa duyarlılık analiz aracı IRIS, EA tarafından pozitif oyuna yönelik süregelen kararlılığın bir parçası olarak geliştirildi ve ışığa duyarlılık yaşayan oyuncuları potansiyel olarak etkileyebilecek videoların içindeki kareleri otomatik olarak analiz edip belirliyor. Birleşik Krallık’taki Epilepsi Derneği ve ABD’deki Epilepsi Vakfı’na göre, dünya çapındaki 50 milyon epilepsi hastasının en az %5’i ışığa duyarlı ve belirli türde yanıp sönen ışıklara maruz kalmanın tetiklediği semptomlar yaşayan diğer birçok insan da mevcut.

    IRIS, erişim kolaylığı göz önünde bulundurularak oluşturuldu ve görsel dijital içerik geliştirenler için anlaşılması hızlı analizler sunuyor. Araç, içeriğin yanıp sönen ışıklar veya hızla değişen mekansal desenler açısından kontrol edilmesini kolaylaştırmakta. Bu aynı zamanda geliştiricilerin, geliştirme sürecinin erken safhalarında potansiyel ışığa duyarlılık sorunları açısından içeriği analiz edebilecekleri anlamına da geliyor. IRIS halihazırda EA SPORTS Madden NFL 24, EA SPORTS FC 24 ve EA SPORTS WRC’deki belirli içeriklerde kullanılıyor ve EA gelecekte ek görsel içeriklerle kullanımını genişletmeyi planlıyor.

    Açık kaynaklı IRIS’e ek olarak EA, sektörde bir ilk olan erişilebilirlik patenti taahhüdünü temel alarak dört patentte daha teknolojiyi telifsiz kullanıma sunuyor. İlk olarak Ağustos 2021’de başlatılan bu taahhüt, EA’in video oyunlarında mümkün olduğunca fazla erişilebilirlik engelini azaltma veya ortadan kaldırma arzusunun bir parçası olarak rakiplerine ve geliştiricilere erişilebilirlikle ilgili patentli teknolojilere ücretsiz erişim sağlıyor. Yayınlanan dört patent, oyuncuların oynamasını kolaylaştıran ve oyun içi engelleri ortadan kaldıran teknolojileri içeriyor.

    (Adipex)

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN