Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerİnovasyonEfsane Model Toyota Supra Geri Dönüyor

    Efsane Model Toyota Supra Geri Dönüyor

    Tarihinde hız ve teknolojiyi harmanlayarak ilerlemiş büyük otomobil markalarından Toyota özellikle son on yıldır aile konseptini benimseyerek üretimine devam ediyordu. Her ne kadar ralli gibi otomobil sporlarında boy gösteren modellere imza atsa da performansa düşkün sürücüleri biraz ihmal etmişti. Tabii bunda firmanın marka konumlandırması ve pazarlama çalışmaları yatıyordu. Özellikle kemikleşmiş Toyota kullanıcılarının dönüşlerini dikkate alan marka Supra gibi bir efsaneyi yeniden doğurma kararı aldı. Yazımızda, taraflı tarafsız her otomobil düşkününü heyecanlandıran bu modeli inceleyeceğiz.

    Şövalye’nin zırhı alüminyum ve karbon fiber olacak…

    Alman – Japon – Avusturya ortaklığı

    En son 2002 yılında üretilen Supra’nın üzerinden 15 sene geçti. Coupe ya da daha uzun ifadeyle kompak lüks spor otomobillerin satışları o günden bugüne çok daraldı. Artan benzin fiyatları, çevreci yaptırımlar ve bilinçli tüketim derken sokaklarda gördüğümüz hızlı otomobillerin de sayısı azaldı. Ancak Toyota bir şekilde Supra canavarına hayat vermekten geri durmadı. Ancak bu riskli operasyon için Toyota tek başına hareket etmek yerine Alman devi BMW ile ortaklığa gitti. Evet, yanlış okumadınız. 2017 ya da 2018 model Toyota Supra’lar Alman – Japon ortaklığı sonucu doğacak. BMW ise bu bebeğe G29 Z4 ismini verecek. İkizler altyapı ve iskelet olarak birbirine benzese de ayrımlar olacak. En düşük modelde iki marka da 2 ve 3 litre motorlar sunacakken özellikle Japonya’da Toyota Supra’yı hibrit motor seçeneği ile kullanıcılarla buluşturacak. Toyota’nın dünya çapında altını vurguladığı hibrit motor teknolojisi Supra’da daha da geliştirilmiş olarak karşımıza çıkacak. Öncelikle motorun halihazırdaki Prius ve Yaris’te kullanılanlar olmadığı biliniyor. Geçen sene ünlü 24 saatlik Le Mans yarışlarını kazanan hibrit motorun bir versiyonunun Supra’da olacağı ve bu elektrikli motorun minimum 260kW (bazı söylentilere göre 300kW) enerji üretebilecek ve 8 otomatik vitese sahip olacak. Her geçen gün daha çok görmeye başladığımız Yaris Hibritlerde bu sayının 45kW olduğunu düşünürsek ortaya gerçek bir canavar çıkacağını söylemek mümkün. 100 km hıza 4 saniyenin altında ulaşacak Supra’lar Toyota’nın pazarlama stratejilerine de renk katacak. Çünkü bugüne kadar çevreci etiketiyle pazarlanan hibritler artık performans tutkunlarının da gözüne girebilecek. Aracın hızlı yapısının altında güçlü motor kadar alüminyum ve karbon fiber malzemenin kullanıldığını unutmamak gerek. 1.5 tonun altında olacak araç hafif yapısı ve aerodinamik öncelikli tasarımıyla aracın performansına büyük katkı sağlıyor. Her ne kadar teknolojiyi sonuna kadar kullansa da yeni otomobillerin otonom sürüşe sıcak bakmadıkları biliniyor. Zira Supra veya G29 Z4’ü kullanacak kişi direksiyonu elden bırakmak istemeyecek türden kullanıcılar olacak. En azından hedef bu…

    Sürüş dinamikleri geliştirilirken duygular öne çıkarıldı

    Temel motor ayrımı dışında tasarım olarak da önemli bir fark olacak. Supra’nın tepesi kapalıyken BMW, G29 Z4’ü üstü açık olacak şekilde tasarlıyor. Bu da iki aracın belirgin şekilde tasarım olarak ayrılmasını sağlayacak. 50,000 ile 70,000 arası satış rakamı yakalaması beklenen Supra / G29 Z4’ün üretimi ise Magna Steyr tesislerinde gerçekleşecek. Avusturya’da bulunan tesis daha önce Mini Cooper ve bazı BMW modellerinin üretimleriyle dikkatleri çekmişti. Şimdi ise Japon ve Alman devlerine eşit mesafede duracak bir hakem rolü üstlenecek.

    Hem Almanya’nın otobanlarında hem Japonya’nın dağlarının eteklerinde son testleri gerçekleşen Supra ve G29 Z4’e yıl sonunda bekleyenleri ile kavuşacak. Otomobil pazarının sıkıştığı, segmentlerin silik çizgilerle birbirinden ayrıldığı ve ihtiyaçların çetrefilleştiği günümüz koşullarında gerek Toyota gerek BMW özveri ile bu modelleri üretiyor. Satış rakamları tahmin edilemese de firmaların öncelikli hedefinin kâr olmadığı çok açık. Gittikçe mekanikleşen ve sürüş zevkinin azaldığı otomobil dünyasına tutkuyu geri getirmeye çalıştıkları için iki firmayı da tebrik etmek gerek.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN