e-Ticaret sadece site açmakla olmaz

0

gorsel28

Eğer e-ticaret yapıyorsanız en büyük avantajınız 365 gün boyunca günün 24 saati hizmet veren bir mağazanızın olmasıdır. Fakat yıl içerisinde böylesine yüksek bir performans sergileyecek e-ticaret sitenizin bazı özelliklere sahip olması gerekir. Hizmet aldığınız yer, yazılımın kalitesi, teknik alt yapının iyi planlanmış olması ve bunları yönetecek insan kaynağının kalitesi çok önemlidir.

Bu işe başlarken pek kimsenin bilmediği ama en önemli bilmeniz gereken şey bir şirket sahibi olmanız gerekliliğidir. Çünkü şirketi olmayanlar hukuken e-ticaret yapamazlar. Yani internet üzerinden ticaret yapabilmek için site açabilirsiniz ancak sitenizde e-ticaret hukukuna uygun faaliyet gösterebilmek için şahıs, limited ya da anonim şirket sahibi olmanız gerekmektedir.

İnternetten satış yaparak gelir sahibi olmak için iyi bir e-ticaret sitesi açmak, satacağınız ürünleri bu siteye eklemek, sanal POS altyapısı oluşturmak, bütün bunları hızlı ve kesintisiz yapmak  elbette işin olmazsa olmazlarındandır. Ancak işin esas püf noktası ise yukarıda saydığım şeylerin hepsine sahip olduktan sonra ne yapacağınız ile ilgilidir. Çünkü sadece site açarak e-ticaret yapamazsınız.

Ödeme Sistemi Altyapısı Oluşturmak 

e-Ticaret sitesinin projelendirilmesi yapılırken planlamaya ilk dahil edilmesi gereken kalemlerden biri de kredi kartı ile site üzerinden ödeme alabilmenizi sağlayacak altyapıyı oluşturmak için bankanıza yapacağınız sanal POS başvuru konusudur. Sanal POS kullanabilmeniz ancak çalıştığınız bankaya yapacağınız başvuru ile mümkün olacaktır ve bunu da bir şirket üzerinden yapmanız gerekir. Başvuru esnasında şirketinizin resmi evrakları ve e-ticaret sitenizin barındığı sunucunun bilgileri gerekecektir.

Bu konuyu  iyice incelenip bankanız ile sağlam bir anlaşma yapmanız gerekir. Kredi kartı ile yapılan ödeme sistemi iyi çalışmayan veya aksamalar yaratan bir e-ticaret sitesinin başarılı olma ihtimali yoktur. Müşteriler yaşadıkları en ufak bir sorun da farklı sitelere yöneleceklerdir.

Web Sitenize Trafik Nereden Gelecek?

Diyelim bütün eksikler tamamlandı ve e-ticaret sitenizi açtınız. Siteniz hızlı, ürünler hazır, fiyatlar makul, ödeme almak için altyapı hazır. İşte yüzleşmeniz gereken en önemli sorun bir anda karşınıza çıkıyor: Web sitenize yüksek ziyaretçi trafiğini nasıl getireceksiniz? Diğer bir deyişle müşterileriniz böyle bir sitenin varlığından nasıl haberdar olacaklar da akın akın sitenize hücum edecekler?

Trafik alabilmek için ilk olarak işe sitenizde SEO (“Search Engine Optimization” yani “Arama Motoru Optimizasyonu”) analizi yaparak başlayabilirsiniz. İlk olarak anasayfan başlayarak tüm alt sayfalar üzerinde seo analizi yapılmalıdır. Böylece siteniz arama motorlarının gereklilikleri doğrultusunda ayarlanmış olur. Ardında da sitenin sosyal medya hesapları tanımlanarak faaliyete geçirilmelidir. Facebook, Instagram, Twitter, Google+ ve benzeri sosyal ağlarda içerik oluşturularak her gün satışı yapılan ürün veya hizmet ile ilgili paylaşımlar yapılmalıdır. Bu paylaşımlar ne kadar çok farklı ağda ve ne kadar çok sayıda farklı içerik ile yapılırsa sitenize gelen ziyaretçi açısından  yararlı olacaktır. Sitenizi ayrıca en önemli arama motorlarına (Google, Bing, Yandex vs. )  eklemeyi de unutmamak gerekir.

Sitenizde Bulunması Gereken Sözleşmeler

İşinizi kanuna uygun yapacaksanız e-ticaret sitelerinde bulunması lüzumlu  bazı sözleşmelerin olacağını da unutmayın. Müşterileriniz sitenize üye olmadan önce üyelik sözleşmesi, yapılacak satıştan önce mesafeli satış sözleşmesi ve gizlilik sözleşmelerinin sitede bulunması zorunlu. Bir de şirketinizin ismi,  telefon numarası ve adresi türünde bilgilerin de sitenizde rahat görülebilecek bir yerde olması gerekiyor.

Sadakat Programları Oluşturmak Önemli

Sitenizde iyi bir planlanmış sadakat programları oluşturarak size en fazla sadakati gösteren müşterilerinizi bir anlamda ödüllendirerek ilgi çekici ve çok cazip teklifler götürebilirsiniz. Bunu düzenli ve farklılaştırarak yaptığınız takdirde sadık müşterileriniz oluşacaktır.

Cevap bırakın