e-Spor, endüstrinin yükselen dinamiklerinden biri hakline gelmiş durumda. Hırslı oyun severlerin dikkatini geniş kitleleri kapsayacak şekilde çeken turnuvalarda takımların başarı için belli başlı kriterlere sahip olması gerekiyor. Hızlı ellere sahip oyuncuların hızlı karar verme ve iyi iletişim becerilerine sahip oluşu e-Spor organizasyonlarında öne çıkan takımların ortak özellikleri. Peki sponsorluk boyutu ve s-Spor takımlarının bu yöndeki tercihleri?
e-Spor takımları ve oyuncuları, oyun markaları için önemli bir platform durumunda. Bu konuda bir makale hazırlayan Jesse Ghiorzi adlı PR, pazarlama ve sosyal medya uzmanı ise sadece iyi oyuncu olmanın yeterli olmadığına işaret ediyor. Ghiorzi’ye göre koltuk, kulaklık, ekran, PC, vb. üreticisi markalarla yürütülecek sponsorluk çalışmalarında öne geçmek isteyen e-Spor kulüpleri, aktif bir YouTube sayfası olan, önemli bir katılım oranına sahip Instagram ve Twitter kitlesi bulunan, kamera önünde rahat oyunculara yöneliyor.
İlginç olan ise oyunlarda daha düşük beceriye sahip olsa da yukarıda bahsi geçen özelliklerle gelen bir profesyonel oyuncu, sosyal medyada etkisiz ama daha iyi oyuncuya karşı avantajlı görülerek tercih edilebiliyor. Özetle sadece iyi oyuncu olmak yetmiyor, endüstride hayran kitlelerini peşinden sürükleyebilecek, sponsorlar için cazip olacak, hem takımla hem de markalarla özdeşleşebilecek isimler tercih ediliyor.
Aslında bu noktadaki ortak noktanın diğer birçok spor dalıyla da örtüştüğü kaydediliyor.
Oyun dünyasına dair öne çıkan detayları aktarmayı sürdüreceğiz. Takipte kalınız…