Kökeni 2500 yıl öncesine dayanan kitabın, günümüz teknolojilerinin etkisi ile tablet, e-kitap okuyucu ya da akıllı telefonlara taşınmış bir formunun da yükselen bir ilgi ile tercih edildiğine tanıklık ediliyor. Fiziksel baskı her ne kadar önemini ve ‘klasik’ tadını korusa da dijitalleşen kitapların da hem daha ekonomik hem da daha pratik şekilde ulaşılabilir özellikler sergilediği görülüyor.
Genel olarak e-kitap ya da dijital kitap olarak bilinen içeriklerin, milyonlarca akıllı cihaz üzerinden, her geçen gün daha fazla okunmaya devam edeceğini belirtmek mümkün. Peki e-kitap yayıncılığında trendler neler? Yazarlar hangi yollarla okurlarının akıllı telefonlarına konuk olmayı tercih ediyorlar? İşte bu soruya yönelik bir araştırmanın sonuçları yayınlandı.
Şubat 2014 ve Eylül 2015 tarihleri arasındaki 15 aylık dönemi baz alan araştırma, e-kitap yayıncılarını kategorilere ayırarak başarılarını ölçümlüyor. Yayıncıların ayrıldığı kategoriler ise şöyle; küçük ölçekli yayıncılar, küçük-orta arası ölçekte yayıncılar, Amazon, en büyük 5 yayıncı ve kendi e-kitabını kendi yayınlayanlar şeklinde.
Satışlar/yayıncı ölçekleri ele alındığında ise ilk sırada küçük ölçekli yayıncılar alıyor. Onu sırasıyla en büyük 5 yayıncı, küçük-orta arası ölçekte yayıncılar, Amazon ve kendi e-kitabını kendi yayınlayanlar izliyor. Göstergelerin ortaya koyduğu en önemli sonuç ise küçük yayıncıların yükselişi. 2014’te büyük yayıncıların gerisinde seyreden ilgili ölçekteki yayıncılık, 2015’te önemli düzeyde seviye atlıyor.
Trendler genel olarak, en büyük 5 yayıncı ve bireysel yayıncılar haricindeki tüm yayıncılık gruplarının e-kitap satışlarından daha fazla kazanmaya devam ettiğine işaret ediyor.