Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital KültürE-İhracat Yapmalı mıyım?

    E-İhracat Yapmalı mıyım?

    e-İhracat kavramını en basit haliyle tarif edersek; ihracatın sanal ortama taşınmış hali olarak veya e-ticaret yapan firmaların başka ülkelerde faaliyet göstererek o ülkede yerleşmiş gibi faaliyet göstermesi olarak açıklayabiliriz.

    E-İhracat Konusu Yükselişte

    Türkiye’de faaliyet gösteren ve kurumsallaşma süreçlerini tamamlayan e-ticaret firmaları yurtiçi faaliyetlerine devam ederlerken e-ihracat yaparak yurtdışı pazarına da gözlerini diktiler. Elbette yurtdışına e-ihracat yapacak firmaların faaliyet gösterecekleri ülkelerde teslimatı nasıl yapacağını, yerel bir kargo firmasıyla nasıl ve hangi şartlarda anlaşacağını iyi planlaması gerekiyor. Ayrıca müşteriden ödemenin nasıl alınacağından tutun da alternatif ödeme yöntemlerine kadar her konu titizlikle değerlendirilmeli.
    Önce Hedeflerinizi Belirlemelisiniz

    E-ihracat yapacaksanız hedeflerinizi iyi belirlemekte fayfa var. Hangi ülkede iş yapacaksanız o ülkenin dilinde web sitenizin ve hizmet veren çağrı merkezinizin olması verilecek müşteri hizmet desteği açısından çok önemli. Bütün bu aşamalar ise çok iyi planlanması gereken stratejik hamleler.

    E-İhracat İçin İlk Neler Yapılmalı?

    Hedef Kitlenize Odaklanın

    Yurt dışı pazarlara hizmet vermeye başlamadan önce sunacağınız ürünleri veya vereceğiniz hizmetleri en uygun şekilde konumlandırmanız ve hedef kitlenizi doğru seçerek pazarlama ve reklam yapabilmek için hedef kitlenizin özelliklerini ve alışkanlıklarını iyice incelemiş olmanız gerekir.

    Web Siteniz O Ülkenin Dilinde de Hizmet Vermeli

    Web siteniz hizmet vereceğiniz ülkenin veya ülkelerin dilinde de hizmet verecek bir şekilde yeniden yapılandırılmalı.

    İletişim İçin Yerel Ofis Açın veya Yerel Telefon Numarası Edinin

    Hizmet götüreceğiniz ülkede küçük de olsa bir iletişim ofisi açmanız veya o ülkenin yerel bir telefonundan müşterilerinize destek vermeniz kalıcı olmanız açısından stratejik öneme sahiptir. O ülkeden web sitenize girildiğinde karşılarına kendi dillerinde bir web sitesi ve yerel telefon numaralarının gelmesi kuruma güven sağlayacaktır. Müşterileriniz için Whatsapp, Messeneger, vs. tüm iletişim kanallarını onların çok rahat olarak kullanabilecekleri biçimde kullanıma açmalısınız.

    Alternatif ve Yerel Ödeme Yöntemleri Sağlayın

    Sizden hizmet veya ürün alacak müşteriler için farklı ödeme yöntemleri sunabiliyor olmalısınız. Kredi kartı ile ödeme, banka havaleleri, EFT veya kapıda ödeme gibi yöntemlere ek değişik ödeme alternatifleri de sunarsanız daha fazla müşteri edinme şansınız artacaktır.

    Pazar Analizini İyi Yapın

    Hizmet vereceğiniz ülkenin pazarı hakkında bilgi edinmenizde de büyük fayda var. Rakiplerinizin kimler olduğunu, satışını yapacağınız ürünlerin ve benzerlerinin hangi fiyatlar ile satıldığını bilmeniz gerekir. Pazar analizini iyi yapmanız şart.

    Sosyal Medyayı Mutlaka Etkili Kullanın

    Müşterilerinizle olan ilişkilerinizi sosyal medya üzerinden de yürütebilmelisiniz. Onlarla iletişim halinde olarak şikayetlerini, önerilerini ve yorumlarını alarak bunları değerlendirerek markanızı o ülkede daha güçlü hale getirebilirsiniz. Çünkü müşterileriz ile sosyal ağlar üzerinden hızlı iletişime geçip onları dinlemek ve sorunlarını hızla çözmek müşteri memnuniyetini artmasına katkı sağlayacaktır.

    Hatta sosyal medyanın gücünden daha fazla yararlanabilmek için profesyonel destek alarak bu konuda stratejiler belirlemelisiniz. Özellikle yaşı biraz daha genç olan kitleye de sosyal medya ulaşmanızı kolaylaştıracaktır. Bu yüzden sosyal medyanın gücünü asla küçümsemeyin ve işlerinizi geliştirmek için aktif olarak kullanmaya çalışın.

    Sonuç olarak Türkiye’de 2023 yılı ihracat hedefi olan 500 milyar dolarlık hacme ulaşmak için üç temel konu devlet tarafından da hedeflenmektedir.

    1- Elektronik Ticaret Gümrük Beyannamesi ile e-ihracat yapmak isteyen firmalar getirilen kolaylıkla gönderilen ülkemizden çıkış şekli kolay hale getirilmiştir.

    2- E-ihracat yapmak isteyen firmalara hizmet verecekleri ülkede dağıtım merkezi açmaları için “Yurtdışı Depo Desteği” sağlanmaktadır.

    3- Yine E-ihracat yapan firmalara yönelik olarak yurtdışı pazarlama bütçelerinde geri ödemeli destekler sağlanmaktadır.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN