Üzerinde yaşadığımız gezegene hepimiz sahip çıkmalıyız. Bunun için 5 Haziran’da Dünya Çevre Günü önemli bir farkındalık yaratıyor. 5 Haziran Dünya Çevre Günü ilk kez 1972 yılında ortaya çıktı. İsveç’in Stokholm kentinde yapılan Birleşmiş Milletler Çevre Konferansı böyle bir günün doğmasına vesile oldu. Özellikle Bill Gates’ten Joe Biden’a iklim değişikliği herkesin dilinde. Konunun asıl uzmanlarına göre de çok ciddi bir dönemeçteyiz. Bu nedenle kurumların sürdürülebilirlik yol haritasını güncellemeye ihtiyacı var. Bu yazımızda bazı markaların 5 Haziran için neler yaptığını inceleyeceğiz.
Dünya Çevre Günü için teknoloji devleri ortak hedef açıklıyor
Küresel ısınma ve çevre sorunları açısından teknoloji şirketleri çözüm ya da sorun kaynağı olabiliyor. Örneğin, Google, üç girişime odaklandığını söylüyor. Bunlardan ilki 2030 yılına kadar karbonsuz enerjiyle 7/24 çalışma taahhüdü. Şirket, tedarik zincirleri, operasyonları ve ürünleri aracılığıyla kaynakların yeniden kullanımını üst düzeye çekmeyi hedefliyor. Son olarak Google, faaliyet gösterdiği topluluklarda su güvenliğini ve ekosistemleri destekleyerek su ikmaline de odaklanıyor. Meta, ya da eski adıyla Facebook, 2030 yılına kadar sıfır net emisyon elde etmek için kolları sıvıyor. Şirket ayrıca 2030 yılına kadar su pozitif hale gelmek istiyor. Bunun için de biyoçeşitliliğin korunması ve teşvik edilmesini öne çıkarıyor. Apple da 2030 yılına kadar karbon nötr hale gelmek istiyor. Ayrıca marka, ambalajlarda geri dönüştürülmüş veya yenilenebilir malzemeler kullanacak.
Acer’dan çevreci platform
Acer, 2035 yılına kadar %100 yenilenebilir enerji kullanımı sağlama sözü veriyor. Ayrıca marka, çalışanlarının güçlü yönlerini ve güçlerini birleştiren “Earthion” platformunu kurdu. Bu platform sayesinde Acer, çevresel zorlukların üstesinden gelme misyonunu üstleniyor. Acer Hindistan’ın Baş İşletme Sorumlusu Sudhir Goel şirketin konu ile katkılarını şu şekilde açıklıyor. “Acer’ın dahili geri dönüşüm faaliyetlerinden bugüne kadar 50 metrik tonun üzerinde pil geri dönüştürdük. Ayrıca ofis tesislerimizde tek kullanımlık çatal-bıçak ve poşet kullanımını caydırdık ve konferans alanlarında şişe su kullanımına son verdik.”
Swatch, biyolojik malzeme kullanıyor
2020 yılında ünlü saat markası, geleneksel plastiği, biyolojik kaynaklı malzemelerle değiştirmeyi başardı. Yeni malzemelerin kullanımına öncülük eden Swatch, hint bitkisinin tohumlarından elde edilen biyolojik kaynaklı malzemeleri kullanıyor. Markanın Big Bold isimli koleksiyonunun üçte ikisi seramik ve biyo kaynaklı malzemeden oluşuyor. Hatta Swatch, bu bileşime “biyoseramik” adını veriyor. Marka ayrıca ambalaj konusunda da ciddi mesai harcıyor. Biyo-bazlı ambalajlar çevre dostu olarak tasarlanıyor.
Dell, elektronik atıkların peşinde
Dell, 2030 yılına kadar yenilenebilir malzemeden yapılmış %100 sürdürülebilir ambalaj kullanma hedefi ile oldukça iddialı. Şirketin Deneyim Tasarım Grubu Kıdemli Başkan Yardımcısı Ed Boyd vizyonu şu şekilde çiziyor. “Mevcut yaklaşımları yeniden düşünmek ve döngüsellik için tüm bir ürünü tasarlamaya geçmek endüstri çapında bir eylem gerektiriyor. Bu nedenle, yol boyunca hem BT endüstrisindeki hem de diğer endüstrilerdeki tasarımcıları ve mühendisleri sürece dahil ediyoruz.” Dell, elektronik atıkları azaltıp teknolojinin ömrünü uzatacak kalıcı inovasyonlara yatırım yapıyor.
3M’den doğal kaynak restorasyon hedefi
Şirketin Hindistan Genel Müdürü Ramesh Ramadurai, Dünya Çevre Günü’nü yeni bir dünyanın lansmanı olarak yorumluyor. “Yıllarca süren bozulma geri alınamazken, ilerledikçe doğayı geride bırakmamak için harekete geçebiliriz. Bu yıl toplumumuz için çok önemli olan tarım arazileri, göller, nehirler, ormanlar gibi ekosistemlerimize ağırlık veriyoruz. Doğal kaynaklarımızı restore etmek için harekete geçiyoruz.” 3M’in asıl yaptığı karbon nötrlüğünü sağlamak. Böylece şirket, su kullanımı ve kalitesi başta olmak üzere plastik kullanımına ilişkin sürdürülebilir adımlar atıyor.
Doğanın dikkatimize ihtiyacı var. Bu Dünya Çevre Günü, doğanın gelişmesi için hepimiz, taşın altına elimizi koyalım.