2017’de bir önceki seneye göre dijital oyun satışlarının yüzde 12,1 arttığı İngiltere’de fiziksel/dijital satış toplamı ise 3,35 milyar dolar seviyesinde gerçekleşti. İşte detaylar…
Entertainment Retailers Association kaynaklı veriye göre İngiltere’de oyun satışlarında 2017 yılında dijitalin kullanımı, bir önceki yıla göre yüzde 12,1’lik artışla 2,56 milyar sterlin seviyesindeydi. Özetle İngilizler, ağırklı olarak oyunları online platformlar üzerinden oyun satın almayı tercih etti.
Toplam oyun satışları ise 3,353 milyar sterlin seviyesinde gerçekleşti.
Öte yandan ülkedeki fiziksel oyun satışlarında da artış kaydedildi. Buna göre oransal artış yüzde 2,1 ve gelirler de 792,4 milyon sterlin seviyesinde.
Oyunun yanı sıra video ve müzik dahil tüm eğlence sektörünün gelirlerinin yüzde 71,9’u dijital satışlardan geldi. Toplam rakam ise 7,24 milyar dolar oldu. Potansiyel tüketiciler, fiziksel alışveriş yerine dijitale yönelmeye devam ediyor…
İngiltere’de dijital satışlarda görülen ivmenin arkasındaki neden bu alanda her geçen gün daha fazla ürünün sunulması. Dijital platformlar ve teknolojiler tarafından yönlendirilen bir pazar söz konusu. Bu noktada fiziksel satışların da arttığı gözden kaçmasa da ölçeğin dijitalden yana olduğu görülüyor.
MediaMarkt’taki PC/konsol oyunlarını incelemek ve online alışverişle satın almak için buraya tıklayabilirsiniz.