Dijital dünyanın çok kazandıran işleri

Dijital dünyanın çok kazandıran işleri

0

Dünya Ekonomik Forumu’un Eylül 2018’de duyurduğu Future of Jobs 2018 raporuna bugünlerde LinkedIn ya da Twitter’da bir şekilde denk gelmiş olabilirsiniz. Hepimizi bir şekilde ilgilendiren bu raporda özellikle gençler için geleceğe ve meslek seçimlerine dair çok önemli tespitler mevcut. Dolayısıyla raporu sindire sindire okumanızda fayda var. Raporun çok fazla detayına girmeden bana göre altı çizilmesi şu noktaya mercek tutayım istiyorum. Malum bu gibi geleceğin mesleklerinden bahseden raporlarda şu meşhur 21. yy becerilerini işin için dahil etmeden olmuyor. Yaratıcılık, problem çözme, medya okuryazarlığı, bilgi ve iletişim teknolojileri (ICT) okuryazarlığı, girişimcilik, sosyal ve kültürlerarası beceriler, üretkenlik ve sorumluluk gibi becerilerden bahsediyorum.

Önceki raporlarda da konu edilen bu beceriler üzerinden öngörülen mesleklerin raporun yeni versiyonunda daha gerçekçi içgörülerden yola çıkılarak bir araya getirildiğini görüyoruz. Bu bağlamda raporda önümüzdeki birkaç yılda öne çıkan mesleklerle ilgili tahminler yapay zeka, büyük veri, bilgi güvenliği, kullanıcı deneyimi, robotik gibi yeni nesil alanlar üzerinden yapılıyor. Veri analistleri ve veri bilimciliği, yazılım ve uygulama geliştiriciliği, e-ticaret ve sosyal medya uzmanlığı gibi mesleklere talebin artacağından bahsediliyor. Bununla birlikte iletişim becerilerinin öne çıktığı müşteri hizmetleri, insan ve kültür, satış ve pazarlama, eğitim ve gelişim, organizasyonel gelişim ve inovasyon yönetimi alanlarında daha fazla sayıda personele ihtiyaç duyulacağı öngörülüyor. Bu öngörülerin hayata geçmesine az zaman kala, bugünlerde raporda bahsedilen bu mesleklerin bazılarının bu alanlardaki yetenekli iş gücü eksikliğinden ötürü mesleğin icra edenine hem ciddi para hem de itibar kazandırdığını görüyoruz. Özellikle dijital pazarlama alanında ciddi bilgi ve beceri gerektiren işler ile bilgi ve donanımı akademik eğitimlerden ziyade iş tecrübesi ile alınabilen, güncel teknolojilerin uygulandığı mesleklerin gençler arasında giderek daha popüler olacağını bundan yola çıkara söyleyebiliriz. Ülkemizde tam da işsizlikten, kurdaki dalgalanmadan bahsettiğimiz bugünlerde size dünyanın her noktasında çalışma fırsatı verecek eskilerin deyimiyle bir altın bilezik olacak meslekleri bu haftaki yazımda bir araya getirdim…

İçerik yönetimi
Pazarlamanın her alanına dokunan ve yalnızca yazı yazmak ve sosyal medya iletişiminin ötesinde çok geniş bir alana temas eden içerik yönetimi ajanslar ve markaların pazarlama takımları için çok kritik bir pozisyon. İçerik yöneticileri yalnıza SEO dostu içerik üretmekle kalmayıp aynı zamanda içeriği organize etmek, kaydetmek ve yönetmekle de yükümlü. Diğer yandan içeriklerin pazarlama stratejisinin farklı alanlarını nasıl etkileyeceğini ve içeriği paylaşımı konusunda zamanlamayı da hesaplamak bu pozisyonun görevleri arasında.
VR teknolojisi ve içeriği geliştirme
Yüksek teknoloji bilgisi gerektiren bu iş oldukça yeni. Teknoloji konusunda yaratıcı kişiler için çok fazla imkan barındırıyor. Eğer eğitim geçmişinizde teknoloji ve yaratıcılık konuları varsa, sanal gerçeklik ve özel efekt konuları ile ilgili iseniz bu alan sizin için biçilmiş kaftan. Bu alan Türkiye pazarı için henüz erken de olsa ABD’de bu konuda iş fırsatlarının artmaya başladığını belirtmek isterim.
SEO/SEM uzmanlığı
SEM yani arama motoru optimizasyonu dijital pazarlama kampanyaları için çok önemli bir adımdır. Bu alanda teknik bilgisi olan ve bunu dijital pazarlama ile birleştirebilen kişilerin şu dönemde özellikle yönetici pozisyonunda çok iyi kazanç elde etmeleri mümkün. Ki tam da bu alanda uzman olan birçok yöneticinin son bir iki sene içerisinde Tükiye’den farklı ülkelere göç ettiğini düşünürsek işin cazibesi daha da artıyor. Öte yandan arama motoru algoritmaları çok değişken olduğundan SEO ve SEM uzmanlaşmak için zor alanlar. Özellikle büyük işletmeler için durumun karmaşıklığı göz önünde bulundurulduğunda her daim bu konuda güncel gelişmeleri takip etmek büyük önem taşıyor.
Kullanıcı deneyimi tasarımı
Kullanıcı deneyimi tasarımcıları web sitesi ve dijital pazarlama uygulamalarının son geliştirme sürecinden sorumlu olan kişilerdir. Bu kişilerin özellikle tasarım alanında alt yapısının güçlü olması gerekir. Kullanıcı deneyimi tasarımcıları bir web sitesini tüm pazarlama deneyimi açısından değerlendirmek, kullanıcıları anlamak ve de ürün veya servis deneyimi açısından derinlemesine bir bilgiye sahip olmakla yükümlüdürler. Kullanıcı deneyimi tasarımcıları ürünün görsel tasarım ve test aşamasının proje yönetim sürecinde kilit rol oynarlar.
Dijital pazarlama yönetimi
Dijital pazarlama müdürü ve ya da yaratıcı direktörü, öncelikle pazarlama ve iş dünyası hakkında sağlam bir birikimine sahip olmalıdır. Diğer yandan stratejik planlama ve uygulamada iyi olduğu kadar finansal strateji oluşturmada da yetkin olmadır. Ki şu günlerde Türkiye gibi pazarlama faaliyetlerinde kemer sıkılan bir ülkede işin finans boyutu hemen her şeyin üstünde gelmekte, bunun da altını çizmekte fayda var.
Yapay zeka uzmanlığı ve veri analizi
Yapay zeka günümüzün en çok konuşulan konularından biri. Büyük verinin yükselişiyle birlikte veriyi stratejik pazarlamada kullanılacak şekilde analiz edebilen kişiler fazlasıyla talep görecek. Bu alanda uzmanlaşacak kişilerin teknik bilgi ve bilgisayar bilimleri konusunda alt yapısının olması gerekli. Eğer bu işle ilgileniyorsanız veri optimizasyonu, makine öğrenmesi ve programlama alanında da derin bilginiz olması gerekli.

Cevap bırakın