Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital KültürDijital çağın öğretmenleri nasıl olmalı?

    Dijital çağın öğretmenleri nasıl olmalı?

    Hiç şüphesiz ki öğretmenlerimiz geleceğimizin mimarı. Bizleri bugün olduğumuz kişiye dönüşmemizi saglayan, bizlere rehberlik eden önemli rol modelleri. Hayatımız üzerinde bu kadar önemli etkisi olan öğretmenlerimiz de bizim gibi dijital çağa ayak uydurmaya çalışıyor. Ancak eğitim konusunda teknolojiye adaptasyon ve eğitim teknolojilerini kullanma noktasında hala yapacak çok şeyimiz var.
    Yine de her gün öğretmenlerden, geçmişe göre uyarlanmış tek tio bir öğrenme modeli kullanarak çocuklarımızı eğitmenlerini bekliyoruz. Peki dijital çağın öğretmenleri nasıl olmalı?

    Dijital çağ öğretmenleri her öğrenci için öğrenmeyi kişiselleştirir

    Dijital çağ öğretmenleri öğrenmeyi farklılaştırır. Doğrudan öğretim, öğrencileri gruplandırma ve gerektiği gibi grupları yeniden düzenleme gibi çeşitli öğretim yöntemleri sunarak öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılarlar. Bireysel öğrenciye ulaşmak için, her bir öğrenciyi motive etmek, öğrenmeye dahil etmek ve sadece ortalama bir öğrenciye öğretmeyi amaçlamamak değil, herkese nasıl öğretileceğini anlamak için çaba göstermeleri gerekir. Ayrıca, başarılı olmaları için gereken tüm kaynaklara sahip olmalarını sağlayarak, bireyleri olarak öğrencilerinin savunucusu olmalıdırlar.

    Dijital çağ öğretmenleri, yaşam boyu öğrenmeyi teşvik etmek için dijital öğrenmeyi kullanır

    Dijital çağ öğretmenleri, öğrencilerin potansiyellerini en üst düzeye çıkarmaları için yaşam boyu öğrenci olmaları gerektiğini bilir. Yaşam boyu öğrenme sevgisini artırmak ve öğrencileri tamamen öğrenme sürecine dahil etmek için dijital araçlardan yararlanırlar.

    Dijital çağ öğretmenleri, aslında öğrencilerini üretici olmayı öğretiyor. Uzun zamandır öğrencilerin bütün gün çalışma sayfalarını doldurmaktan memnun olacakları günler. Edtech aletlerini temel düzeyde kullanmak bile onları artık tatmin etmiyor. Öğrencinizin potansiyelini en üst düzeye çıkarmak için, nasıl üretici olunacağını öğrenmelerine yardımcı olmalısınız. Bunu yaparken, öğrenciler bloglar, Infografikler, kitaplar, nasıl yapılır videoları, filmler, aksiyon figürleri, uygulamalar ve öğreticiler oluşturmayı öğreneceklerdir. Dijital öğretmenler bunu daha yüksek bir seviyede başarmayı başarırlar ve öğrencilerinin potansiyelleri ancak hayalleri kadar kısıtlıdır. Öğrencilerinize ne harika bir hediye verdiğinizi düşünebiliyor musunuz?!

    Dijital çağ öğretmenleri proje tabanlı öğrenmeyi kullanır

    Modern öğrencilerin hipotezler yaratabilmeleri, araştırma yapabilmeleri, uzmanlarla iletişim kurabilmeleri, nihai projeler yaratabilmeleri ve halihazırda ellerinde bulunan cihazları kullanmaları gerekir. Dijital çağ öğretmenleri, bunu yapabilmelerini sağlayan proje tabanlı öğrenme fırsatları yaratır.

    Dijital çağ öğretmenleri kodlamanın nasıl yapıldığını öğrenirler

    Nasıl kodlanacağını öğrenmek, işlerin nasıl yürüdüğüne ve karmaşık sorunların nasıl çözüleceğine dair benzersiz bir bakış açısı sunar. Dijital çağ öğretmenleri, nasıl kodlama yapılacağı konusunda öğrenme zorluğuyla uğraşır, böylece öğrencilere gelecekteki aktivitelere kodlama deneyimlerini nasıl dahil edeceklerini öğretebilirler. Kodlamayı öğrenmenin kolay olduğunu söylemiyorum, ama uzun vadede buna değer. İnternette tonlarca kodlama kaynağı ve kursu var.

    Dijital çağ öğretmenleri, çalışan dijital bir öğrenme ortamı tasarlar

    Dijital çağ öğretmenleri, öğrencilerin bu teknoloji çağında başarılı olabilmeleri için teknolojiye elverişli bir dijital öğrenme ortamı oluşturmaları ve yapılandırmaları gerektiğini anlar. Bu, uygun donanıma, yazılıma, cihazlara ve teknolojinin kullanımını destekleyen bir öğrenme alanına sahip olmayı (yeterli elektrik prizine, cihaz saklama dolaplarına, Wi-Fi’ye) sahiptir.

    Dijital çağ öğretmenlerinin küresel bir zihniyeti var

    Teknoloji, mesafe bariyerini yıktı ve bireylerin bağlantılarını kolaylaştırdı. Öğrenme ve ticaret artık küreseldir. Dijital çağ öğretmenleri bu yeni normu benimsiyor ve dünyadaki insanlarla iletişim kurmayı ve onlarla çalışmayı düşünüyor. Bunu yaparken, şehrinizi veya şehrinizi terk etmek zorunda kalmadan, küresel toplumumuzla sanal alanda nasıl bağlantı kuracaklarını modelliyorlar.

    Yeni çağın öğretmenleri

    Öğretmenler kendini güncellemeli

    Mesleğe son yıllarda giren öğretmenler, çoğu yeni teknolojilerde eğitim eksikliği olduğundan ve teknolojinin ders sunumunu nasıl etkileyebileceğinden emin olmadığından, teknolojiyi benimseme konusunda zor zamanlar geçiriyorlar. İşte eski okul öğretmenlerinin teknolojiyi benimsemelerine yardımcı olacak öneriler…

    1. Öğrencilerden öğrenin

    Öğrencilerin çoğu teknolojik olarak kendini sürekli günceller ve teknoloji kullanımı söz konusu olduğunda yenilikleri yakından takip eder. Birçoğu zaten evde en son teknoloji ürünler kullanıyordur. Bir şey ters giderse, öğrenciler öğretmenlerine yardımcı olabilir. Çoğu öğrenci, öğretmenlerine teknoloji konusunda destek vermekten mutlu olacaktır.

    2. Yeni teknolojileri denemekten korkmayın

    Eski öğretmenler teknolojiden korkmamalı . Yeni dijital becerileri öğrenmek için her fırsatı kullanmalılar . Teknoloji göründüğü kadar zor değil. Sadece bağlılık ve öğrenmeye gayret gerektirir.

    3. Faydalı ve olumlu yönlere odaklanın

    Artık hayatımızda çok fazla teknoloji var. En iyi yaklaşım, öğretim uygulamasına değer katan teknolojilerle başlamaktır. Bunlar uygulamaları öğretmek veya çevrimiçi ders programları olabilir. Daha karmaşık teknolojilere geçmeden önce bu teknolojilere hakim olun ve bilginizi genişletin.

    4. Geleneksel öğrenme ile dijital öğrenmeyi birarada kullanın

    Dijital öğrenme, geleneksel öğrenme yöntemlerinin yerini tamamen alamaz. Bu nedenle, teknik olmayan etkinlikleri derslerinize dahil etmelisiniz. Bu tür etkinlikler arasında oyunlar, tartışmalar, grup etkinlikleri ve çocuklar için modelleme ve diğerleri arasında çizim yapma gibi fiziksel etkinlikler bulunur. Her iki öğretme stili de bütünsel bir öğrenme ortamı için gereklidir.

    5. Sınıfta kuralları belirleyin

    Öğrenciler teknoloji kullanımı söz konusu olduğunda sınırları aşabilirler. Bazı yasaklı materyallere erişebilir, dikkatlerini kaybedebilir ve önemli sınıf etkinlikleri yerine cihazlarında boşa zaman harcayabilirler. Bu noktada bir öğretmen olarak, sınıfta yapılmaması gerekenler üzerine katı kurallar koymanız gerekebilir. Ayrıca, okulun sistem yöneticileriyle görüşerek, erişimin zararlı olabileceği siteleri sınırlandırın.

    6. Sürekli geribildirim isteyin

    Teknolojiyi kucaklamak için kullanabileceğiniz stratejilerden biri, sınıf performansını teknoloji kullanımıyla değerlendirmektir. Öğrencilere sorular sorun; Teknoloji öğrencilerin öğrenme yeteneklerini geliştiriyor mu? Nelerin değiştirilmesi gerekiyor? Ne işe yarar? Bu, yaşlılara ve meslektaşlarına öğrenmenin ilerleyişi hakkında yapıcı geri bildirimde bulunmanıza yardımcı olacak, böylece iyi çalışmadığınız zamanlarda yardım almanıza yardımcı olacaktır.

    7. Sosyal hayatınızda teknolojiyi kullanın

    Teknoloji meraklısı olmanızı, refahınızı artırmanın bir yolu olarak görmelisiniz. Bu bağlamda, sosyal medyada aile ve arkadaşlarla bağlantı kurmak, çevrimiçi ders almak veya hatta çevrimiçi ders derslerine başlamak gibi şeyleri benimseyin. Bunu yaparken, teknolojiye alışmaya çalışın.

    8. Başkalarıyla işbirliği yapın

    Teknolojiyi benimsemek için, teknoloji anlayışınızı ve kullanımınızı geliştirmek için teknoloji meraklısı meslektaşlarınızla birlikte çalışmanız önerilir . Sorular sorun, zorluklarla karşılaştığınızda gözlemleyin ve daha fazla yardım isteyin. Meslektaşlarınız, baskı içermeyen bir ortamda destek sunmak için en iyi konumdadır. Ayrıca, bilginizi genişletmek ve yeni teknolojilerden haberdar olmak için profesyonel ilişkilere yatırım yapın.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN