Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerOyunDay of Infamy İnceleme

    Day of Infamy İnceleme

    Her ne kadar zamanında 2. Dünya Savaşından boğulmuş olsak da, uzun yıllardır şöyle savaşın dramatik yüzünü bizlere sunmayı başaran, çoklu oyuncu modu ile Thompson’larımızı konuşturabildiğimiz başarılı bir 2. Dünya Savaşı oyunu özlemi çekiyoruz. Hatta DICE’tan Battlefield 1’i yerine hepimiz acaba 2. Dünya Savaşı’ına mı dönüyoruz diye heyecanlandık. Tabii tüm bu özlem ve heyecan içerisinde oyun yapımcıları da ihtiyacın farkına varmış olacak ki 2016 yılında bağımsız birçok firma, kendi 2. Dünya Savaşı oyunlarını bir bir duyurdu.

    17918258_10155282630008826_1895262947_n

    Insurgency oyunu için bir mod olarak ortaya çıkan Day of Infamy, öyle çok sevildi ki New World kısa süre içerisinde mod’u, mod’luktan çıkarıp iyice geliştirip süsleyerek yeni bir oyun olarak piyasaya sundu. Steam üzerinden 31 TL gibi uygun bir fiyata satışa sunulan Day of Infamy, hem gerçekçi diyebileceğimiz mekanikleri, hem de aksiyondan ödün vermemesi ile çok keyifli bir FPS deneyimi sunmayı başarıyor.

    17909473_10155282628738826_832598769_n

    Oldukça fazla sayıda silah ve ekipman da oyun içerisinde bizleri bekliyor. Ayrıca her silahı farklı şekillerde modifiye etmek de mümkün. Bazı silahlara Foregrip takarak daha isabetli bir hale getirebiliyor. Bazılarına ise kemer tarakar silah değiştirme süresini kısaltabiliyoruz. Tabii ki modifiye seçenekleri bir Battlefield 4 veya Call of Duty oyunları kadar çok seçenek sunmuyor. Oyundaki sınıflar şöyle:

    Officer: Oyun içerisinde mühimmat, bombardıman gibi destekler isteyebiliyor. Dürbün yardımı ile hedefleme yapabiliyor. Ancak destek çağırmak için radyo taşıyan Radioman sınıfına ihtiyaç duyuyor.

    Assault: Diğer sınıflardan daha hızlı koşabilen Assault sınıfı, diğer oyunlar gibi saldırı üzerine kurulu bir sınıf.

    Engineer: Mühendis sınıfımız büyük TNT patlayıcılar taşıyabiliyor. Oyunlarda bazı görev türlerinde bu sınıfa ihtiyaç duyulabiliyor. Ayrıca mühendisler daha hızlı şarjör değiştirebiliyor.

    Support: Destek sınıfımız baskı ateşine diğer sınıflara oranla daha dayanıklı. Ayrıca ağır makineli silahlar ile düşmanı mermiye boğabiliyor.

    Rifleman: Rifleman’ler diğer sınıflara oranla çok daha uzun süre yorulmadan hızlı koşabiliyor. Standart tüfekler kullanıyor. Orta uzun mesafede ölümcüller.

    Radioman: Diğer sınıflara oranla bölgeleri daha hızlı alabiliyor. Ayrıca Officer’ın destek çağırması için yanında olması gerekiyor.

    Machinegunner: Ağır makineli tüfek kullanan sınıfımız diğer sınıflardan daha fazla cephane taşıyabiliyor.

    Sniper: Keskin nişancı sınıfı Sniper’lar uzak mesafelerde ölümcül. Nefeslerini daha uzun süre tutabiliyor ve daha keskin atışlar yapabiliyorlar.

    17910680_10155282628793826_428011070_n

    Silahların hissiyatı ve modellemeleri ise oldukça başarılı. Özellikle seri ateş ederken mouse ile yapacağınız düzeltmeler ile oldukça isabetli atışlar gerçekleştirebiliyorsunuz. Recoil’in mouse hareketleri ile azaltılabilmesi oldukça hoş olmuş. Toplamda 9 adet çoklu oyuncu mod’u bulunduran Day of Infamy’de 32 kişiye kadar oyuncu aynı sunucu üzerinde oyun oynayabiliyor. Bazı mod’larda belli bölgeleri korumaya veya ele geçirmeye çalışırken, bazılarında kritik araçları yok etmeniz istenebiliyor. Takım oyununa dikkat ettiğiniz takdirde başarı da kolaylıkla geliyor.

    17966028_10155282628223826_909494543_n

    Oyunun haritalar tarafı ise yine yeterli derecede kalite sunuyor diyebilirim. Toplamda 16 adet harita barındıran Day of Infamy’de farklı sınıfların oldukça etkili olabileceği bölgeler mevcut. Sniper sınıfını oynayan biri keskin nişancılık yapmak için ihtiyacı olduğu noktaları bulabiliyor, yahut ağır makinelileri kurmak için yine güzel pozisyonlar mevcut. Her haritanın boyutu da oldukça geniş tutulmaya çalışılmış. Haritaları öğrenmek için uzun süre oyunu oynamak gerekiyor.

    17911123_10155282630188826_2048191623_n

    Grafikler tarafında ise Day of Infamy ne yazık ki bekleneni veremiyor. Artık miladını doldurmuş olan Valve’in motoru Source Engine kullanılarak hazırlanan yapım, grafikleri oldukça sırıtıyor. Ancak yapımcılar Insurgence’dan kazandıkları tecrübe yüzünden farklı bir oyun motoruna geçmek istememişler. Bu kadar tecrübenin çöpe atılmamasını da saygıyla karşılamak gerekiyor.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN