CD Projekt Red, Cyberpunk evreninin geleceğine dair radikal bir adım atarak oyun endüstrisinde yankı uyandıracak bir karara imza attı. Şirketin teknoloji başkan yardımcısı Charles Tremblay, Eurogamer’a verdiği röportajda, serinin yeni yol haritasını netleştirdi ve heyecan verici gelişmeleri paylaştı.
Cyberpunk, Unreal Engine’e geçti!
Uzun süredir kendi geliştirdikleri REDengine motorunu kullanan stüdyo, artık Unreal Engine 5’e geçiş yapma kararı aldı. Ancak bu değişim, bazılarının düşündüğü gibi Cyberpunk 2077’nin problemli lansmanından kaynaklı bir çaresizlik hamlesi değil. Tremblay, kararlarının arkasındaki asıl motivasyonun şirketin çoklu proje yönetim kapasitesini genişletmek olduğunu vurguladı.
Şu anda CD Projekt Red’in üç farklı proje üzerinde çalıştığı biliniyor: Polaris kod adlı The Witcher 4, Orion kod adlı yeni Cyberpunk oyunu ve henüz detayları bilinmeyen gizemli Hadar projesi.
Üçüncü parti bir oyun motoru kullanmanın avantajları yadsınamaz. Bakım maliyetlerinin düşürülmesi, dış destek imkanları ve kaynak optimizasyonu gibi faktörler, bu stratejik değişimin itici güçleri arasında yer alıyor. Bununla birlikte, özel bir motor geliştirmenin sağladığı benzersiz yaratıcılık avantajlarının hazır motorlarla sınırlanabileceği da göz ardı edilemez.
Şirket, mevcut 650 çalışanından 400’ünü Polaris projesine tahsis etmiş durumda. Bu, The Witcher 4’ün CD Projekt Red’in yeni teknolojik altyapısıyla çıkacak ilk oyunu olacağını gösteriyor.
Bu köklü değişim, oyun severler arasında heyecan ve merak uyandırırken, stüdyonun geleceği adına kritik bir dönüm noktası olarak değerlendiriliyor. Peki CD Projekt Red’in bu stratejik hamlesi oyunların kalitesini nasıl etkileyecek?