Control İnceleme

0

Remedy Entertainment’ın Quantum Break oyunundan sonra beklentilerin biraz düştüğü zamanlardayız. Tam olarak istediği etkiyi yaratamayan Quantum Break’in adımlarını takip eden Control, oynanış kısmında daha başarılı detaylarla öne çıkıyor. İşin içerisinde RTX teknolojisi girdiğinde, gözleriniz şenleniyor.

Oyun hikayesi Jesse Fadens ve kız kardeşinin doğaüstü bir olaya karışmasının ardından başlarına gelenleri anlatıyor. Ancak asıl karmaşa Jesse’nin kız kardeşinin Federal Kontrol Bürosu tarafından kaçırılmasıyla başlıyor. Jesse, kız kardeşini bulmak umuduyla “acil kapanma” konumuna geçen Oldest House’a giriyor. Oyunun tamamı, tek bir mekanda gerçekleşiyor ancak elimizde aslında Metroidvania mantığı var. Metroidvania, tek ve koca bir haritada olduğumuz anlamına gelir. Bu da bazı noktaları akılda tutmayı gerektirir.

Control, bu yapıyı ana fikir olarak almış olsa bile tam anlamıyla istediği şekilde oyuncuya sunamamış. Metroidvania sisteminde haritayı ezberlemek kolaydır, bir şekilde nereye gideceğinizi anlarsınız ve yolunuzu kaybetmeniz pek kolay değildir. Control’de bu sistemin tam olarak oturamamasının nedeni ise oyunda çok sayıda ofis ve gizli oda bulunmasından kaynaklanıyor. Control dünyasında oynanış mekanikleri inanılmaz eğlenceli. TPS modunda aksiyone doyabiliyorsunuz ve Jesse’nin özel güçleri, bu konuda yardımınıza koşuyor.  Jesse’nin gücünün de bir sınırı var, bu durumda silahına sarılıp, düşmanları mermi yağmuruna tutabilirsiniz. Silahlar, tıpkı Jesse’nin kendisi gibi güçlenebiliyor.

Önemli olan gücünüzü kullanırken, enerjinize dikkat etmek ve ipin ucunu kaçırmamak. Oyun dünyasında sizi karşılayacak olan düşmanlar, sıradan değiller. Bulunduğunuz ortam, acil kapanış moduna girip Dünya’yı tehdit eden bir takım deneylerin yapıldığı korkutucu koridorlara sahip. Ancak bir tane bile canlı görmek neredeyse imkansız. Bu noktada hem kız kardeşinizi arıyor, hem de olayların arkasındaki sır perdesini aralamaya çalışıyorsunuz. Düşmanlar, hiss olarak karşımıza çıkıyorlar. Hiss’ler, çok boyutlu düşman gücü. Tek amaçları yok etmek ve ele geçirmek. Savaş kısmı eğlencesinden hiçbir şey kaybetmiyor ve oyuna biraz da bulmaca öğeleri eklenmiş durumda.

Bulmacalar daha çok kapı kilitlerini açıp, laboratuvar notlarını bulmaktan öteye gidemiyor. Ancak bulduğunuz videolar, ses kayıtları ve notlar, oyun hikayesi hakkında bayağı bilgi veriyorlar. Özellikle videoların dizi kıvamında sunulması güzel bir detay olmuş. Control, Northlight teknolojisiyle geliştirilen bir oyun. Eğer PC sistem gereksinimlerinize güveniyorsanız ve RTX ekran kartınız varsa, görsel anlamda tatmin olacağınızdan emin olabilirsiniz. Genel anlamda oyun mükemmel değil, ufak tefek bug’ları ve kendisini unutturabilen bir yapısı var. Karakter hikayesinin daha vurucu olması veya zorlu bulmacalar olsaydı Control, çok daha başarılı olabilirdi. Eğer aksiyon, macera türünü seviyorsanız ve eğlenceli oynanış beklentiniz varsa, gizem dolu bir hikayeye davetlisiniz.

Cevap bırakın