Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerOyunCONSCRIPT inceleme

    CONSCRIPT inceleme

    CONSCRIPT, Birinci Dünya Savaşı sırasında 1916 yılında geçen bir hayatta kalma korku oyunu. Yapım, eski korku oyunlarının izinden giderken yenilikçi bazı fikirleri de bizlere sunuyor.

    Valiant Heart tarzı oyunları bilirsiniz. Savaşın beraberinde getirdiği bazı duyguları ve trajedileri bize hiç olmadığı kadar içten bir şekilde gösterirler. Bugüne kadar benzer çok fazla anlatım gördük, savaş oyunu oynadık. Hepsi bir yana, CONSCRIPT adında yeni bir hayatta kalma korku oyunu çıkana kadar. Siperlerin ortasında, Verdun Savaşı’nda Almanlarla çarpışan ve kayıp kardeşinin peşinde olan bir Fransız askeri olarak karşımıza çıkanlar gerçekten hayata bakışımızı değiştirecek cinsten.

    Tüyler ürpertici kanlı çatışmalar, silah sesleri ve patlayıcı toplar sayesinde oyunun altı bölümü son derece karamsar ve inanılmaz derecede kasvetli geçiyor. CONSCRIPT kendi dünyasını özgün bir şekilde örüyor ve dokuyor.

    Oyuna cephede, gergin bir ortamda başlıyorsunuz. Yolculuk bizi çamurlu, kana bulanmış siperlerden, kıvrımlı ve dolambaçlı sığınaklardan, top ve silah ateşiyle harap olmuş bir kasabadan geçiriyor. Her detayı müthiş derecede duygusal işlenmiş ve iyi bir şekilde tasvir edilmiş bir oyun karşımızda duruyor. 

    Sadece birkaç metre yukarınızdan uzaktaki çığlıkları, savaş düdüklerini ve yer seviyesindeki patlamaların gürültüsünü duyabiliyorsunuz. CONSCRIPT bir korkudan çok bir trajedi gibi hissettiriyor. Özellikle de bir dakika önce size saldıran düşmanlar yerde yatıp acı içinde çığlık attığında. Yoğun savaşlar nihayet sona erdiğinde, önsezili ve yoğun müzik notalarının kaybolması biraz zaman alıyor ve sizi diken üstünde tutuyor.

    CONSCRIPT, zaman zaman türün köklerine fazla sadık kalıyor. Hayatta kalma korkusu tarzında, cephane ve kaynak arama, envanter yönetimi ve her zaman hareket etmenizi gerektiren yoğun çatışmalardan oluşan klasik oyun döngüsü var. Haritanızdaki gerekli bir noktaya ulaşmak biraz fazla uzun sürebiliyor. Hedefinizle aranızdaki koridorlar ve yollardan oluşan labirent nedeniyle biraz fazla karmaşık görünebiliyor.

    Kesinlikle zengin bir atmosfer, iyi tasarlanmış mekanikler ve inanılmaz derecede çarpıcı görseller olsa da, oyun hayatta kalma korkusundan çok bir gerilim filmi gibi. Bu herkesin paylaşacağı bir görüş değil ve eminiz ki bu iyi yapılmış oyundaki gerilimi daha fazla hissedecek oyuncular vardır.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN