Tarayıcı çerezleri, üçüncü taraf yazılımlarca kullanıcı kimliği oluşturarak suistimale yol açıyordu. Bu aksi durum Google’ı önlem almaya itti. Çerezler artık yasaklanıyor.
Kullanıcı verilerinin korunması ve gizliliği önemli bir yere sahip. Bu duruma uygun olmayan hareketler sergileyen firmalar, milyarlarca dolarlık cezalarla uyarılıyor. Google’ı önlem almaya iten tarayıcı çerezleri, kısa süre içinde yasaklanacak.
Privacy Sandbox etkisi
Kullanıcıların bir site üzerindeki davranışlarını ve kişisel verilerini kaydeden kod parçalarına tarayıcı çerezleri diyoruz. Çerezler reklamcılık için oldukça önemli. Çerezlerin kullanıma uygun sınırı aşması durumunda kişisel verilerin gizliliği tamamen ortadan kalkıyor. Kişisel veriler ihlal edildiği için, davalara konu olan durumlar ortaya çıkıyor.
Choreme tarayıcısı, bir süre önce verilerin güvenli bir yerde toplanması ve su-istimal durumlarının önüne geçilmesini hedefliyordu. Bu önemli girişimin ismi Privacy Sandbox olarak duyurulmuştu. Öteki tarayıcılar gibi çerezlerin hemen engellenmesi değil, çerezlere bir çözüm geliştirilmesi amaçlanıyordu. Bu amaca ulaşmak için web topluluklarına çağrı yapılmıştı. Önemli girişimin son safhası çerezlerin tamamen engellenmesi olacak.
2022 yılına dek Google, bütün üçüncü taraf çerezlerinin tamamen engellenmesini planlıyor. Reklam ortamları, Privacy Sandbox üstünden ziyaret bilgilerine erişebilecek. Fakat çerezler artık olmayacak.
Google web topluluklarına çağrı yapmasının nedeni, kendi başına bu işi yapamayacak olmasıydı. Site sahiplerinin yardımı olmadan bunu yapması mümkün görünmüyor. Önümüzdeki yıl Privacy Sandbox, test girişimlerine başlayacak. Aldığı yola bakılarak son sürümüne kavuşacak.