Chrome kullanıcıları, artık eski uzantı larının çalışmadığını fark etmeye başladı. Bunun sebebi ise Google’ın Haziran ayı itibariyle eski Manifest V2 uzantılarını devre dışı bırakma sürecini başlatması. Şirket, geliştiricilerin uzantılarını Manifest V3’e güncellemesini bekliyor.
Google Chrome, eski Manifest V2 uzantı sistemini devre dışı bırakmaya başladı, kullanıcılar yeni Manifest V3’e yönlendiriliyor
Google, Chrome tarayıcısında Manifest V2 uzantılarını devre dışı bırakma sürecine Haziran ayı itibariyle başladı. İlk olarak Beta, Dev ve Canary kanallarında devreye giren bu değişiklik, önümüzdeki aylarda stabil sürümlere de yansıyacak. 2024 yılının sonlarına kadar tamamlanması planlanan bu geçişle birlikte, kullanıcılar eski uzantılarının çalışmadığını görecekler.
Google is already preparing the message that will inform Chrome users that a particular extension is no longer supported and has therefore been turned off, this is what it will look like:https://t.co/uIarjN53bi pic.twitter.com/RK5WuteuGS
— Leopeva64 (@Leopeva64) June 19, 2024
Google, bu değişiklikle birlikte kullanıcıları bilgilendirmek amacıyla tarayıcıda bir uyarı mesajı gösteriyor. Bu mesajda, uzantının artık desteklenmediği ve devre dışı bırakıldığı belirtiliyor. Kullanıcılar, bu durumda uzantı geliştiricilerinin yeni Manifest V3 sürümlerini beklemek zorunda kalacak veya uyumlu alternatifler arayacaklar.
Manifest V3’ün benimsenmesi hızla artarken, Google, Chrome Web Mağazası’ndaki aktif olarak bakım yapılan uzantıların %85’inin zaten Manifest V3’te çalıştığını belirtiyor. AdGuard, uBlock Origin ve Adblock Plus gibi popüler içerik filtreleme uzantıları da Manifest V3 versiyonlarını yayınladı.
Google, Manifest V3’ün Offscreen Documents, yeni User Scripts API’si ve gelişmiş içerik filtreleme desteği gibi avantajlar sunduğunu iddia ediyor. Ancak birçok kullanıcı ve geliştirici, özellikle reklam engelleyicilerin bu değişiklikten nasıl etkileneceği konusunda endişeli. Google’ın YouTube’da reklam engelleyicilere yönelik son zamanlardaki baskısı da bu endişeleri artırıyor. Reklam engelleyici etkin olan kullanıcılar artık YouTube videolarını izleyemiyor.