Dünyada büyük yankı uyandıran ChatGPT teknolojisi marketing alanında çığır açacak gelişmelerle geliyor.
Teknolojideki gelişmeler dünyayı hızla şekillendiriyor. En büyük değişimi de marketing pazarı yaşıyor. Reklam verenler son teknolojiyi ile daha etkileyici bir şekilde kullanarak daha fazla tüketiciye ulaşmayı hedefler. Bu nedenle de marketing sektörü, son teknolojinin hem en yakın takipçisi hem de ilk kullanıcıları konumundalar.
Dünyada henüz sosyal medyanın ilk adımlarının atıldığı 2000’li yılların başında ilk Influencer’lar aracılığıyla fotoğraf-grafik afiş yöntemiyle marketing faaliyetleri başlarken, teknolojik dönüşüme bağlı olarak önce GIF’ler, sonra kısa videolar, ardından canlı yayınlar, son olarak da artırılmış gerçeklik, deepfake, 8K Ultra HD video ve Metavarse marketing başladı.
Takipçi sayısı 4.5 milyar kişiye ulaşan sosyal medyanın dünyanın en büyük AVM’sine dönüşmesine paralel şekilde marketing dünyası da teknolojiyle olan ilişkisini artırarak hızlandırdı. Henüz 2020’de piyasaya sürülen ve 3. versiyonu 2022 Kasım ayında piyasaya çıkan OpenAI şirketine ait ChatGPT yani yapay zekanın gelişmiş bir dil programı kullanarak, gerçekleştirdiği analiz sonrasında sorulara yazılı ve sözlü cevap vermesi marketing dünyasının şekillendirmeye başladı.