ChatGPT’nin e-posta, blog pazarlama ve reklam senaryosu yazımına büyük katkılar sağlayacağını belirten Digital Exchange ekibi, şu ifadeleri kullandı:
“İşimizin önemli bir bölümünü e-posta pazarlama, blog yazma ve reklam senaryosu oluşturuyor. Yani metin fikri ve onu fikre uygun şekilde kâğıda dökebilmek çok önemlidir. Marketing büyük bir hız gerektirir. En doğru metni, en hızlı sürede üretmenizi ister. ChatGPT ile hem marketing yapılacak ürün ve hizmeti yapay zeka sayesinde en doğru şekilde tanımak, hem de gerekli metinleri en nitelikli şekilde ortaya koymak mümkün. Dolayısıyla kısa bir süre sonra ChatGPT’nin marketing sektöründe birçok dahiyane projeye imza atması mümkün. Öte yandan başta teknoloji firmaları olmak üzere, sosyal medya üzerinden marketing yapan tüm markaların ChatGPT ile işlerini sürdürmek isteyeceklerini düşünüyoruz. Ama unutulmamalı ki ChatGPT’nin kendisi de insan faktörü olmadan elindeki bilgilerin tam olarak sahaya yansıyamayacağını düşünüyor. Bu nedenle de teknolojinin tamamen hakimiyetinden öte, insan faktörüne yardımcı olduğu senaryoyu düşünmek ve buna uygun davranmak gerekiyor.”
İnsan ile Uyumu Büyük Başarı Yaratacak
ChatGPT’nin şu anda orijinal fikirleri geliştirmek ve hızlı, etkili metin yazmak için marketing sektörünün en büyük yardımcısı konumunda olduğunu belirten Digital Exchange’in CEO’su Emrah Pamuk, “Teknolojinin gelişmesiyle birlikte bir tartışma da beraberinde yürüyor. Gazeteciler, metin yazarları, öğretmenler, senaristler, finans, yazılım mühendisliği, grafik tasarımı gibi alanlarda çalışanların işsiz kalacağı endişesi hakim. Eğer marketing sektörü ChatGPT’yi insan faktörünün yerine koymak yerine insan ile uyumlu hale getirirse, kazanan markalar olacak” dedi.