Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerİnovasyonChatbot'ların Müşteri İlişkilerinde Kullanımı ve Avantajları

    Chatbot’ların Müşteri İlişkilerinde Kullanımı ve Avantajları

    Chatbot’ların müşteri ilişkilerinde kullanımı konusunda yeni fikirler edinmeye ne dersiniz?

    Chatbot’lar hepimiz için fırsat sunuyor ve yükselen bir değer olmayı sürdürüyor. Chatbot’ların neden günümüz gerekliliklerinden biri olduğunu ve öne çıkan avantajlarını yazımda bulabilirsiniz.

    Mesajlaşma Uygulamlarının Kullanım Oranlarının Yükselişi Sürüyor.

    Günümüzde ilk kez mesajlaşma uygulamaları, sosyal medya uygulamalarından daha fazla kullanılıyor ki bu önemli bir gelişme.

    İnsanlar mesajlaşmaktan hoşlanıyor. Kitlenizin çok büyük bir çoğunluğu mobil uygulamalarla herhangi bir etkileşime geçmekten daha çok mesaj göndermeyi tercih ediyor.

    OpenMarket’ın raporuna göre 1980 ve sonrasında doğan daha genç nesil, telefonla konuşmak yerine mesajlaşmayı tercih ediyor. Aynı zamanda bu raporda, sosyal medyanın müşteri desteği için en iyi kanal olduğundan da söz ediliyor.

    Bütün bunları bir araya getirirsek hedef kitlenizin;

    • Sohbet etmekten hoşlandığını,
    • Sevdikleri markalarla bağlantıya geçmek için sohbet etmeyi tercih ettiğini,
    • Sorularına hızlı bir şekilde yanıt almak istediklerini

    söyleyebiliriz.

     

    Chatbot'ların Müşteri İlişkilerinde Kullanımı
    Chatbot’ların Müşteri İlişkilerinde Kullanımı

    Chatbot’ların Müşteri İlişkilerinde Kullanımı

    Mesajlaşma uygulamalarının kullanım oranlarındaki yükseliş ve kullanıcıların sohbet etme eğilimi chatbot yapılarının kullanılmasını bir zorunluluk haline getiriyor.

    Chatbot’ların müşteri ilişkilerinde kullanımı konusunda belirli sektörler öne çıkıyor.

    Chatbot’lar günümüzde genelde iki temel sektör için kullanılıyor. Bunlardan bir tanesi bilgiye dayalı sektör, diğeri ise e-ticaret sektörü. Chatbot’ların her iki sektöre de kattığı değer çok önemli.

     

    2018 Yılında Özellikle e-ticarette Chatbot’ların Kullanımı Artacak

    Chatbot’lar alışveriş alışkanlığınıza farklılık katar. Uğradığınız – uğrayabileceğiniz zaman kaybından sizi korur. Chatbot’u sistemine entegre eden alışveriş sitelerinde, sohbet ekranı üzerinden istediğiniz ürünün nasıl bir şey olduğunu söyleyerek, chatbot’un o ürünü sizin için bulmasını sağlayabilirsiniz. Chatbot, size aradığınız ürünlerle ilgili sorular sorar, vereceğiniz yanıtlara göre ihtiyacınız olan ürünü ekranınıza getirir. Üstelik bu görevi hatasız ve kısa sürede tamamlar.

    2018 yılında özellikle e-ticarette chatbot’ların kullanımı artacak. Tüketici bilgilerini ve davranışlarını ezberleyen bu otonom mesaj sistemleri, sorulara hemen cevap vererek e-ticaret işlemlerini hızlandıracak.

     

    Chatbot'ların Müşteri İlişkilerinde Kullanımı
    Chatbot’ların Müşteri İlişkilerinde Kullanımı

    Chatbot’ların Öne Çıkan Avantajları

    Chatbot’ların müşteri ilişkilerinde kullanımı ve avantajları konusunda öne çıkan başlıklara gelince…

    Kalıcıdır: Bir botla yaptığınız görüşmeyi istediğiniz zaman durdurabilir ya da başlatabilirsiniz. İster dakikalar sonra, ister günler sonra bıraktığınız yerden görüşmenize devam edebilirsiniz. Dolayısıyla chatbot’larla yapılan görüşmeler web tarayıcınızı kapatmak ya da telefonla görüşmeyi bitirmekten farklıdır.

    Zincirler halindedir: Her bot görüşmesi, sistemin kendi zincirine sahiptir. Bu sayede birden fazla konuşmayı eş zamanlı olarak kolay bir şekilde takip edebilirsiniz (Bot operatörleri paralel olarak birçok müşteri ile yapılan görüşmeyi takip edebilir).

    Elastikiyet söz konusudur: Chatbot’lar 7 gün 24 saat boyunca hızlı bir şekilde yanıt verirler. Çünkü genel olarak düşük bant genişliğinde etkileşime girerler ve hemen hemen her cihazda ve bağlantıda oldukça hızlı çalışırlar.

    Her cihaza uyumludur: Chatbot’lar masaüstü bilgisayarlarda, dizüstü bilgisayarlarda, tabletlerde, akıllı telefonlarda ve hatta birçok durumda Amazon Alexa, Google Home gibi sesli arayüz sistemlerinde bile harika bir şekilde çalışmaktadır.

    Birçok kanala hitap eder: Web siteleri üzerinde yer alabildikleri gibi aynı zamanda Facebook Messenger, WeChat, Twitter, WhatsApp, Skype, SMS, Kik gibi mesajlaşma platformlarında da yer alırlar.

    Zahmetli değildirler: Bir chatbot kullanabilmek için herhangi bir yönergeye ihtiyaç duymazsınız. Sadece günlük doğal konuşma dilinizi kullanarak ya da yazın ve chatbot konuşmaya cevap verir. Bu belki de modern yapay zekanın en büyük getirilerinden birisidir.

    Yarı otomatik olarak çalışabilir: Chatbot’lar bütün verimlilikleri ve ölçümlenebilirlikleri ile bir çeşit otomasyon ürünleridir fakat gerekli olduğu durumlarda bir konuşmayı gerçek bir insan olan operatöre sorunsuz bir şekilde aktarabilirler.

    Bildirimler gönderir: Birçok platformda bir chatbot kullanıcıya takip mesajları yollayabilir, terk edilmiş bir sohbetin kurtarılmasını sağlayabilir ya da orijinal diyalog bağlamında samimi bir hatırlatma önerebilir.

    Bağlamsal kişiselleştirmeyi destekler: Chatbot diyaloglarının doğası ve kalıcı hafızaları, kullanıcı taleplerinin yönlendirilmiş adımları karşısında kişiselleştirilmiş etkileşimler kurabilir. Üstelik bunu açık bir şekilde ya da dolaylı olarak e-postalarda ya da web sitelerinde gördüğümüzden daha iyi yapabilir.

    Fikir verir: Facebook Messenger’ın tıpkı satın alma düğmesinde olduğu gibi chatbot’lar da sorunsuzca seçenek sunar ve yeni fikirler verebilir.

    Chatbot'ların Müşteri İlişkilerinde Kullanımı
    Chatbot’ların Müşteri İlişkilerinde Kullanımı

    Media Markt kullanıcıları Chatbot konusunda sürprizlere hazır olsun. 

    Chatbot’lar, temel insan etkileşimlerini dijital bir ortama uyarladığı için mobil uygulama kullanıcılarının deneyimine bir güncelleme getiriyor. Daha basit, daha hızlı ve daha sezgisel bir arayüz demek, mobil büyümenin ana faktörlerinden biri olan daha iyi bir kullanıcı deneyimi demek.

    Tabi ki her uygulama için chatbot’lar gerekli olmayabilir ama ilerleyen günlerde kesinlikle daha fazla bot ile karşılaşacağımızı söylemek mümkün.

    MediaMarkt kullanıcıları da chatbot konusunda sürprizlere hazır olsun. Yeniliklerin ve teknolojinin öncüsü MediaMarkt, bu alanda büyük bir gelişmeye imza atmaya hazırlanıyor. Detayları pek yakında sizlerle paylaşmaya devam edeceğim.

    Fayda görmeniz dileğiyle.

     

    Geçtiğimiz haftalarda “2018 yılında daha fazla duyacağımız teknoloji trendlerini” sizin için derlemiştim. Yazıma aşağıdan ulaşabilirsiniz.

     

    2018 Yılında Daha Çok Duyacağımız Teknoloji Trendleri

     

     

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN