Canon, yapay zeka desteğiyle fotoğraf çekmeyi kolaylaştırdı

0

GESS Türkiye Eğitim Teknolojileri ve Çözümleri Fuarı’na katılan Canon, ürünleri ve çözümleriyle fuarın en çok ilgi gösterilen markaları arasında yer aldı. Fırsattan istifade Canon Ortadoğu ve Türkiye B2C Pazarlama Direktörü Bengü Topçu ve Canon Eurasia Pazarlama Müdürü Can Sarcan ile sohbet ederek kendilerine MediaTrend adına sorularımızı yönelttik. İşte yanıtlar:

Canon’un eğitim sektörüne yönelik yatırımları hakkında neler söylemek istersiniz?

Can Sarcan: Canon olarak, eğitim kurumları, öğretmen ve öğrencilere hızla hareket eden, mobil ve bağlantılı bir dünyaya uygun öğretim deneyimi yaşatmayı amaçlıyoruz ve bu konuda geniş bir yelpaze sunuyoruz. Avrupa çapındaki eğitim kurumlarıyla ve eğitim sektörüne hizmet veren birçok hizmet sağlayıcısıyla çalışıyoruz. Önde gelen eğitim kurumları, başarılı eğitim sunumunun temellerini oluşturan hizmetler, sistemler ve süreçler konusunda Canon’a başvuruyor. Okulların kabul ve kayıt süreçlerini kolaylaştırma konusunda çözüm ürünleri geliştirerek, saatler süren manuel işlemler ve zamandan tasarruf etmelerini sağlıyoruz. Bilgi paylaşımı, öğrenci vakalarının yerine getirilmesi, uyumluluk yönetimi, dahili iletişim, dış iletişim, maliyet ve enerji yönetimi, finans ve satın alma yönetimi ile merkez baskı ve kişiselleştirme konularında yatırımlarımıza devam ediyoruz.

Canon Orta Doğu ve Türkiye B2C Pazarlama Direktörü Bengü Topçu

2020’de yaşanan ve etkileri devam eden pandemi koşulları Canon Eurasia’nın eğitim dünyasındaki yatırımlarını nasıl etkiledi? Bu etkilerin organizasyonlarınızda geçici ve kalıcı sonuçları olacak mı? Canon 2022’de nasıl bir yol izleyecek?

Bengü Topçu: 2020 yılında dünyayı etkisi altına alan koronavirüs pandemisi, birçok farklı sektörü ve dünya ekonomisini hızlı ve beklenmedik değişimlere uyum sağlamaya zorladı. Uzaktan eğitim modelinin dünya çapında benimsenmesi ile eğitim alanında ev kullanıcılarının taleplerinin ciddi oranda arttığını gördük. Ürünlerimizin sunduğu kolay kullanımlı ve ekonomik çözümler birçok sektörde olduğu gibi eğitim sektöründe gerek öğretmen gerekse öğrenci ve veliler tarafından çok olumlu karşılandı. Bunun kalıcı bir etkiye sahip olacağını ve ev kullanıcılarının alıştığı konforu sürdürmeye devam edeceklerini öngörüyoruz. Diğer taraftan uzaktan eğitimin kalitesini arttıran video çekimi ve canlı yayın yapmayı kolaylaştıran çözümlerimizle pek çok farklı sektörde olduğu gibi eğitim sektöründe de önemli bir oyuncu olarak ön plana çıkıyoruz. Pandemi süresince deneyimlenen bu çözümlere olan talebin önümüzdeki dönemde de önemli oranda artış göstermesini bekliyoruz. Pandeminin etkilerinin azalmasıyla gerek müşterilerimiz gerek son kullanıcılarımızla buluştuğumuz pazarlama etkinliklerimize de daha yoğun şekilde devam etmek istiyoruz. GESS 2022’den önce Expo 2020 Dubai’ye tarihindeki ilk görüntüleme destekçisi olarak yer aldık. Expo 2020 Dubai’de sanat, teknoloji, sürdürülebilir tasarım, mimarlık gibi alanların yanında çeşitlilik ve kapsayıcılık gibi tüm insanlığı ilgilendiren pek çok alanda iş birliğinin neleri başarabileceğini deneyimledik. Hizmet verdiğimiz alanlarda basamakları çıktığımızın somut adımlarını göstermiş olduk. Canon olarak global bir teknoloji firması olmanın gücü ile eğitim sektöründeki en kapsamlı donanım, yazılım ve hizmet portföyümüzle müşterilerimizin yanında olmaya devam ediyoruz. Öğrencilerimizin potansiyellerine ulaşmaları, artık ihtiyaç haline gelen dijital çalışmalarını dönüştürmeye hız kazandırmaları için yardımcı olmaya daha fazla odaklandık.

Can Sarcan: Pandemi önlemleri nedeniyle evden çalışma oranlarının artmasından dolayı online eğitim araçlarını daha da geliştirdik. Baskı çözümleri alanında da farkımızı ortaya çıkaracak yatırımlar gerçekleştirdik. Hem baskı çözümleri hem de görüntüleme alanlarında tüketicilerimizin taleplerini gözlemleyerek müşterilerimize farklı ürün ve hizmetlerle çözüm alternatifleri sunmaya çalışıyoruz. Örneğin, müşterilerimizin belge süreçlerini ve yazıcı filolarını yönetmelerine olanak tanıyan yazılım çözümlerimizle verimlilik ve kaliteyi artırmaya odaklandık. Bu ve benzeri çözümlerimiz ile müşterilerimizin, pandeminin getirdiği değişimlere hızla uyum sağlamasını ve ihtiyaçlarının maksimum verimlilikle karşılanmasını sağlamak üzere destek oluyoruz.

Canon olarak pazar payınızı arttırmak için hangi konulara odaklanıyorsunuz?

Bengü Topçu: 2022 yılında, pazar payımızı arttırmayı ve sürdürülebilir büyümeyi devam ettirmeyi hedefliyoruz. Bu kapsamda müşteri deneyimine yönelik projeler ile hedef segmentlerimize ait müşteri deneyimi yolculuğunu özelleştirmek ve müşterilerimizin hayatına dokunduğumuz her alanda iyileştirmeler yapmak en çok odaklandığımız konular arasında yer alıyor. Bir başka önceliğimiz olan online satış kanalları için ise sektörel gelişmelere paralel olarak ürün portföyümüze ait iyileştirmeler ve online kanallardaki etkinliğimizi artırmaya yönelik yatırım ve iş birliklerine devam edeceğiz.

Can Sarcan: Her müşterinin kendine özgü ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak tasarlanabilen geniş portföyümüz sayesinde tüm görüntüleme ihtiyaçları için tek bir çözüm noktası olarak konumlanmaya odaklanıyoruz. Bu kapsamda dijitalleşme yolculuğunda hem iş ortaklarımızı hem müşterilerimizi destekleyecek uçtan uca çözümlerimizle portföyümüzü desteklemeye devam edeceğiz.

Canon Eurasia B2B Pazarlama Müdürü Can Sarcan

Sizce 2022 yılında talep seyri nasıl devam eder? Bu talebi etkileyen ana faktörler nelerdir?

Bengü Topçu: Foto-Video pazarında ürün gamımız artık hobiden ziyade tüm sektörler için bir ihtiyaca dönüştü. Özellikle online kanallarda satışı destekleyen en büyük araç görsel içerik olduğu için hem video hem de fotoğraf, ürün veya hizmetin satın alma kararında belirleyici etkenlerden biri. Bunun farkında olan tüzel veya gerçek kişiler, foto-video ürünlerini almaya devam edecektir. Yazıcı pazarında 2022’de talebi etkileyecek ana faktörlerden birinin pandemi sonrası normalleşme koşulları olacağını söyleyebiliriz. Pandemi sonrası normalleşmeyle birlikte de ev tipinden ziyade kurumsal yazıcılardaki talep daha yüksek seyretmeye devam edebilir.

Can Sarcan: Pandemi sonrası normalleşmeyle birlikte B2B sektörünün canlandığını ve geçtiğimiz dönemde ertelenen bazı taleplerin hayata geçmeye başladığını gözlemliyoruz. Normalleşmenin devam etmesiyle birlikte B2B sektöründeki talebin artmaya devam edeceğini öngörüyoruz. Bu dönemde pandemi ve dijitalleşmenin de etkisiyle taleplerde yaşanan farklılaşmaları yakından gözlemliyoruz ve müşterilerimize onların çalışma koşullarını kolaylaştıracak çözümleri sunarak yönlendirmeye çalışıyoruz. Kullanıcı alışkanlıklarında yaşanan değişimlerle beraber müşterilerin ilgisinin artık daha kullanıcı dostu, daha mobil, daha hızlı, daha güvenli çözümlere doğru yoğun olarak arttığını rahatça söyleyebiliriz.

Makinelerdeki yeni teknolojik özelliklerden bahseder misiniz?

Bengü Topçu: Fotoğraf çekmeyi kolaylaştırmak için fotoğraf makinelerinin ara yüzlerinde iyileştirmeler yapıldı. Geçtiğimiz aylarda sosyal medya hesaplarımızdan yaptığımız fotoğraf makinesi kullanım alışkanlıkları araştırmasında %59’luk bir kesimin fotoğrafçılık tecrübesinin 1-5 yıl arasında olduğunu gördük. Bu sebeple kullanımla ilgili tecrübesi olmayan kullanıcıların bile istedikleri neticeye varabilmesini sağlayacak şekilde makinelerimizin geliştirilmesine odaklanıyoruz. Farklı kullanıcı kitlelerine hitap eden yeni ürün modellerimizin her biri kullanıcı kitlesinin özel ihtiyaçlarına göre geliştirilmiş teknolojik özellikler içeriyor. Canon kullanıcıları, fotoğraf veya videoyu çektikten sonra internet üzerinde istediği bir platforma görsellerini hızlı bir şekilde yükleyebiliyorlar. Hatta artık canlı yayını bile fotoğraf makineleri üzerinden herhangi bir internet bağlantısı kullanarak gerçekleştirebiliyorlar. Bunlar haricinde her yeni çıkan makinelerimizde görüntü kalitesi ile ilgili iyileştirmeler de mutlaka oluyor. Birkaç örnek vermek gerekirse; az ışıklı ortamlarda harici ışık kullanmadan kendi gözümüzle gördüğümüz gibi görüntüleri yakalamak Canon ile artık çok kolay. Son dönemde lanse ettiğimiz Canon PX isimli ürünümüz, içerdiği yapay zeka desteğiyle bulunduğu ortamda kullanıcıya ihtiyaç olmadan yüzleri takip ederek doğal kareler yakalayabiliyor. Böylece, ortamda bulunan herkes belli bir kullanıcıya gerek kalmadan çekimlerde eksiksiz bir şekilde yer alırken, doğal görüntüler yakalama avantajını da elde ediyor.

Sektörün geleceğiyle ilgili neler söylemek istersiniz?

Bengü Topçu: Fotoğrafın ve artık videonun giremeyeceği bir alan yok. Eskiden genellikle anı biriktirme aracı olarak kullanılan fotoğraf makinelerini artık çok daha çeşitli alanlarda görüyoruz. Giriş seviyesi ürünler bile çoğu durumda ticari fonksiyon taşıyan ürünler haline geliyor. Sosyal medyanın gücü ve son birkaç yıldır dünyada yaşanan değişim ile kaliteli çekimin de öneminin artığını gözlemliyoruz.

Can Sarcan: Kullanıcıların, kendi ihtiyaçlarına özel olarak düzenlenmiş çözümlere ihtiyacı artıyor. Ayrıca kurulum, kullanım ve teknik bakım anlamında uçtan uca çözümler sunan iş ortaklarıyla ilerlemeyi tercih edeceklerini de gözlemliyoruz. Bu bağlamda biz de Canon olarak hem bugünün hem yarının ihtiyaçlarını öngörerek yatırım ve planlarımıza hız kesmeden devam ediyoruz.

Cevap bırakın