Cannes Lions 2016’nın dijital kazananları

0

cannes açılışBu yıl 63.’sü gerçekleştirilen Cannes Lions Yaratıcılık Festivali’nin beşinci gününde inovasyon, mobil, medya, yaratıcı veri ve siber kategorilerinde ödüller verildi. Ödüllerin dağıtımında teknolojiye yakın olma, veri ve yaratıcılık ile fikirlerin gelecek odaklı olması dikkate alındı. Yaratıcılığın içine dijital dünyanın yenilikçi yaklaşımlarını ve teknolojiyi entegre eden bu işlerin detaylarını yani Cannes Lions 2016’nın dijitaldeki kazananlarını bu haftaki yazımda bir araya getirdim.

Bu yıl inovasyon alanında 381 çalışmadan 9’u ödüllendirildi. Büyük ödül yapay zeka potansiyelini konu alan “Google DeepMind AlphaGo”ya verildi. Proje ile amaç veriyi insan beyninden milyonlarca kat daha hızlı işleyebilmekti. Jüri başkanı Emad Tahtouh’a göre komplike ve üst düzey bir çalışma olan AlphaGo aynı zamanda güzel ve basit yaklaşımı ile de dikkat çekiyor.

cannes 2Sanal gerçeklik haberciliği çok yakın
Mobil kategoride 1259 adaydan 62’si ödüllendirildi. Büyük ödül ise T Brand Studio tarafından New York Times için hazırlanan ‘NYT VR’nin oldu. Bir akıllı telefon uygulaması olan proje aslında son yılların en popüler teknolojisi sanal gerçekliği habercilik dünyasına entegre ediyor ve karşımıza yepyeni bir kavram olan sanal gerçeklik haberciliğini çıkarıyor.

Siber kategorisinde ise 2886 adaydan 91’i ödüllendirildi. Bu yılki katılımcılardan ikisi büyük ödüle layık görüldü. Bunlar; J. Walter Thompson Amsterdam’ın ING için hazırladığı, veri toplama ve görselleştirmeye yeni bir boyut getiren projesi The Next Rembrandt ve Leo Burnett’ın “Justino” isimli çalışmaları. Her iki iş de entegre teknolojinin birer örneği niteliğinde. Jüri başkanı Chloe Gottlieb’a göre Justino’da sosyal medyada doğup gelişen büyüleyici hikaye anlatma dilini görüyoruz. The Next Rembrandt ise bir veri ve kodun yaratıcılığın çıkış noktası olabileceğinin bir göstergesi niteliğinde. Projede tablolarının sanal ortama aktarılmasıyla elde edilen verilerle ortalama bir Rembrandt tablosu oluşturulabilecek bir algoritma yazılıyor.

Veri ve yaratıcılıkla herşey mümkün

Microsoft’un da işbirliği içerisinde olduğu The Next Rembrandt aynı zamanda yaratıcı veri kategorisinde de altın aslanı kaptı. Tüm jüri üyelerini etkilemeyi başaran çalışma hakkında jüri başkanının görüşleri şu şekilde: “Data ile çalışmada yaratıcılık olduğu sürece hemen herşeyi başarmak mümkün olur.” Diğer yandan yaratıcı veri kategorisinde 715 çalışmadan 40’ının ödüllendirildiğini de ekleyelim. Medya alanında 2984 çalışmadan 97’si ödül kazandı. Büyük ödül Burger King’in McWhopper adlı çalışmasının oldu. Jüri başkanı Nick Waters çalışmayı şu sözlerle değerlendirdi: “Büyük bir marka tarafından yapılmış harika bir iş ve büyük bir yarışı kazanarak ödülü haketti.” Diğer yandan VICE Kurucu Ortağı ve CEO’su Shane Smith Yılın Medya Adamı ödülüne layık görüldü. Vıce’ı uluslararası bir markaya dönüştürmeyi başaran Smith, geçtiğimiz günlerde kablolu TV kanalı Viceland’i hayata geçirmişti.
vodafone
Türkiye’nin Cannes çıkarması
Son olarak geçtiğimiz yıl Kırmızı Işık projesiyle Cannes’da büyük ödülü alarak ülkemizi gururlandıran Vodafone Türkiye’nin bu yıl da Cannes’ı boş geçmediğini eklemeliyiz. Young Lions Yarışması’nda pazarlama kategorisinde Türkiye’yi temsil eden Anne Verdaasdonk ve Burak Çapar ikinci olarak gümüş madalyanın sahibi oldu. Verdaasdonk ve Çapar’ın dünyanın dört bir yanından gelen 16 ekibe karşı yarıştığı pazarlama kategorisinde brief Birleşmiş Milletler adına verildi. Farklı kategorilerde Türkiye’den kısa listeye kalan birçok iş olsa da bu yıl Cannes’da geçen yılki kadar ses getiremedik. Toplamda 43 bin 101 işin değerlendirildiği ödüllerde Türkiye’den dört farklı isim jüri koltuğunda yer aldı. Dijital Kraft kategorisinde, Fjord Design and Innovation’dan Yaprak Gültay, Medya kategorisinde Maxus Türkiye’den Neslihan Olcay, Açıkhavada Rabarba’dan Pemra Ataç Açıktan ve Basın kategorisinde TBWA\İstanbul’dan İlkay Gürpınar jüri üyeliği yaptı.

Cevap bırakın