Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerOyunCall of Duty: Modern Warfare II Açık Betası nasıldı?

    Call of Duty: Modern Warfare II Açık Betası nasıldı?

    Call of Duty serisinin oyun dünyasına kazandırdığı heyecan ve dinamiklerin yeri çok başkadır. Özellikle tek kişilik senaryo görevlerini oyun tarihinde en başarılı anlatan serilerin başında gelir ve bu sebeple akılda kalan, hatırası olan karakterleri hayatımızın bir parçası haline dönüştürür. Modern Warfare serisinin hayranları için Call of Duty: Modern Warfare II bu sonbaharda geri dönüyor. Bu geri dönüş öncesi düzenlenen Call of Duty: Modern Warfare II Açık Beta etkinliğine katılıp oyunu deneyimledik.

    Call of Duty, online tarafta yapısal olarak yıllar içinde hızlı ve bol aksiyonlu bir oyun anlayışı ile oyun dünyasında yer etti. Bu kavrama farklı oyunlar da yanaşmaya çalıştı fakat başarılı olduğu söylenemez. Online dünyada değiştirdiği dengelerde en temel unsur, oyuncuların çabuk aksiyona girmesi, yoğun bir heyecan ve adrenalin ile birlikte deneyimi uç noktalarda yaşaması üzerine kurulu. Bu durum, iyi grafikler ve harika ses efektleri ile birlikte sunulan limitsiz bir aksiyonun vücut bulması ile sonlanıyor.

    Karşımızda duran Açık Beta aslen bazı sorunları görebilmek ve büyük çapta bir test olsun diye yapılan bir etkinlik. Bu sebeple oyuna doğrudan bir puan vermek ve fikir elde edinmekten kaçınacağım. Daha çok ortaya çıkan ambians, ilerde ana oyunda bizi bekleyen ortama dair deneyimlerimi paylaşacağım.

    Ekrana baktığınızda bu oyunun Black Ops Cold War’dan farksız olduğunu düşünebilirsiniz. Grafik motoru olarak uzun süredir aynı çizgide ilerleyen Call of Duty, daha fazla mekaniksel ve çevresel faktör üzerinden oynanışı ve deneyimi geliştirmeyi seçen bir yolda ilerliyor. Yeni motor demek doğrudan yeni maaliyet ve zaman kalemi demek olduğu için büyük geliştirmeleri daha farklı fikirlerde göreceğimizi düşünüyorum.

    Öncelikle oyun Cold War hariç daha önceki Modern Warfare oyunlarına göre çok daha yavaş bir Multiplayer deneyimi sunuyor.  Eski CoD’ları oynayanlar bilir, yeni bir oyuncuysanız haritada ortalama yaşama süreniz 5-10 saniye arasındadır. Bu tabi haritayı öğrenme, kısa yolları bulma, pusucuların yerlerini işaretleme, geçiş noktalarında rakipleri yakalama gibi frekansları da birbirinden ayıran negatif bir durumdu. Dayak yiye yiye daha iyi dayak atmayı öğrendiğiniz garip bir kafesti CoD Multiplayer deneyimi.

    Şimdi daha yavaş bir akış ile daha anlaşılabilir ve en azından sizi kimin nereden vurduğunu görebildiğiniz ve ona göre hayatta kalma planı yapabildiğiniz bir oyun duruyor karşımızda. Ben bu halini daha çok sevdim açıkçası. Hızlı bir deneyim için Quake ya da Unreal oynamak istesem onları oynarım.

    Hızlı oynanışın biraz daha yavaşa dönmesi ile birlikte en büyük keyif veren unsur olarak silah sistemine gelen yenilikler artık çatışmalardaki anı daha iyi tutmamızı sağlayacak gibi duruyor. Yakın mesafeden hızlı silahlar ile “TIIRRRRTT” diyerek olaylara girip çıktığımız bir oyundan, Gunsmith 2.0 sistemi ile daha keyifli bir hale dönüyor. Bu sistem belli bir gövde ağacı üzerinden sisteme bağlı kalıplardaki silahların geliştirilmesinde, onlara ait ek parçaların açılmasında ve kullanılmasında avantajlar ve özelleştirme seçenekleri sunuyor. Bu tarz oyunlarda her silahı açmak için onunla belli bir progress bitirmek akabinde o silahın eklentileri içinde belli şeyleri yapmanız gerekirdi. Şimdi en azından eklentiler için bir kısa yolumuz var. Bir alt segmentte açtığınız dürbünü üst gövde segmentine geçince eğer uygunsa hemen kullanabiliyorsunuz. Bu bence bugüne kadar yapılmış en iyi deneme olacak. Hayatımızın bir kısmı silah ve eşya açarken çürüyüp gidiyor bu tarz oyunlarda malum.

    Oynanış modu ve haritalar açısından baktığımızda bazı haritaların yatayda bazılarının da dikeyde hakimiyet sunuyor. Yeni bir mekanik olarak karakterin ileri doğru yunuslama yapıp yere atmasını ise hiç beğenmedim. Önceki CoD’larda oyuncuların koşarken eğilme tuşuna basarak kaya kaya adam vurduğu anlar için tatsız ve anlamsız deneyim sunuyor derken yunuslama yapan iri yarı silahlı adamları görmek değişik bir deneyim oldu benim için.

    Beta genel hatları ile bu şekilde geçti bizim için. Haritaların ve oyun modlarının çeşitliliği ve çıkacak oyuna dair hype olması açısından iyi çalışılan bir Açık Beta süreci gördük. Şimdi asıl aklımızdaki soru ise, bu betada karşımıza gelen lobi kurma sorunları, oyunun ansızın kapanması gibi kronik CoD sorunlarının bu oyunda devam edip etmeyeceği kısmı. Bu beta benim için oyunun iyi yönde olduğu izlenimini oluşturdu. Umarım beklentilerimizin tersi yönünde şeylerle karşımıza çıkmazlar.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN