Call of Duty: Infinite Warfare İnceleme

0

Son yıllarda EA Games’e, Battlefield ile DICE’ın üst üste getirdiği başarılı yapımlar, Call of Duty’yi gölgede bırakmayı başarıyor. Özellikle Call of Duty’nin oyuncular tarafından artık pek de hoş karşılanmayan gelecek teması, serinin hayranlarını bir hayli kızdırdığı gibi, Battlefield’ın da elini güçlendiriyor. Battlefield 1 ile oyun dünyasında nadir gördüğümüz 1. Dünya Savaşı temasını ele alan DICE, bizleri iyice uzak geleceğe götüren Call of Duty: Infinite Warfare’a ciddi anlamda üstünlük sağlamış gibi gözüküyor. Hatırlarsanız, Battlefield 1’în tanıtım fragmanı en çok beğenilen oyun fragmanı olurken, Infinite Warfare’in tanıtım fragmanı en çok “beğenilmeyen” oyun fragmanı olmuştu. Call of Duty Infinite Warfare ile yeniden şaşalı günlerinde dönmek isteyen Activision’ın durumu bu yıl hayli sıkıntılı gözüküyor.

call-of-duty-infinite-warfare_captain-reyes-wm

Call of Duty: Infinite Warfare, her ne kadar eleştirsek de aslında akıcılığı ile takdirimizi kazanmayı başaran Black Ops III ile neredeyse bire bir aynı tadı sunuyor. Black OPS III’te olduğu gibi duvardan duvara atlama, çift zıplama gibi özellikler aynen korunuyor.  Hatta oynarken sanki Infinite Warfare değil de, Black OPS III’ün yeni bir DLC’sini oynuyor gibi hissettim. Ancak bu konuda pek bir eleştirim yok, her ne kadar gelecek temasını sevmiyor olsam da, objektif olarak kabul etmeliyim ki, oyun eğlenceli. Bu konuda yiğidi öldürüp hakkını yememek gerekiyor.

maxresdefault_live
Call of Duty: Infinite Warfare’in Black OPS III’ten bir diğer kopyası ise Black Ops III’deki Specialist’lerin Infinite Warfare’de de farklı bir isim altında bulunması. Combat Rigs adı verilen bu özel askerler, farklı oynanış stillerine uyum sağlıyor. Örneğin bir Combat Rig kısa mesafe çatışmalarında üstünlük sağlamayı başarırken, bir diğer Combat Rig kalkanı ile tank vazifesi görebiliyor. Her Combat Rig’in 3 farklı Payload’u, ve yine 3 farklı Trait’i bulunuyor. Payload’lar Black Ops III’deki özel güçlerimiz gibi, Trait’ler ise, önceki Call of Duty’lerdeki Perk’ler gibi işliyor.

Combat Rig’leri bir kenara bıraktıktan sonra, silah sistemine giriş yapmak istiyorum. Öncelikle oyundaki silah çeşitliliği eski Call of Duty’lerden pek de farklı değil. Ancak, yeni eklenen silah craftlama sistemi, oyun içerisinde kullandığımız silahlara ekstra özellikler ekleyerek karşımıza çıkıyor. Oyunu oynadıkça kazandığımız craft puanları veya Supply Drop’lardan düşen puanlar ile, kullandığımız silahların, Rare, Legendary veya Epic sürümlerini craft’laya biliyoruz. Bu üst seviye silahlar ise bizlere ekstra özellikler verebiliyor. Bu özelliklere örnek verecek olursak, bazıları mesafe ile oluşan damage düşüklüğünün önüne geçiyor, bazıları ise daha hızlı reload yapmamıza olanak sağlıyor.

official-call-of-duty-infinite-warfare-reveal-trailer00022905still033jpg-6da298_1280w
Call of Duty: Infinite Warfare, bizleri Black Ops III veya Advanced Warfare’den daha da uzak geleceğe, insan oğlunun güneş sisteminde özgürce yol alabildiği, gezegenleri kolonileştirdiği bir çağa götürüyor. Hepimizin Game of Thrones’daki Jon Snow rolü ile yakından tanıdığı Kit Harington tarafından oynanan Settlement Defence Front’un komutanı Salen Kotch oyunda baş düşmanımız olarak karşımıza çıkıyor. Mars’a koloni kuran ve UNSA’in (United Nations Space Allience) en büyük düşmanı olan SDF, Cenevre’de her yıl düzenlenen filo buluşmasına sürpriz bir saldırı gerçekleştiriyor ve olaylar gelişiyor.

official-call-of-duty-infinite-warfare-reveal-trailer00024342still037jpg-6da29e_1280w
Tamamen militarist bir topluluk olan SDF, UNSA’ya neden böyle bir düşmanlık besliyor bilinmese de, SDF’in eski Call of Duty’deki Rus’ların rolünü üstlendiğini belirtebilirim. Zaten hepsinin Rus aksanı ile konuşması durumu gözler önüne seriyor. Activision’ın bu kötü Rus adam imajına hala daha bu kadar sıkı sıkıya bağlanması ilginç. Ancak yakın zamanda kötü adam rolünü Rus’lar, Çin’lilere devredebilir. Önümüzdeki Call of Duty’lerde bunu görmeyi bekleyebiliriz.

Cevap bırakın