Çalışanlar sosyal medyayı nasıl kullanmalı?

0

Sosyal medya platformları her geçen gün hızla büyürken, diğer taraftan iş yapış modellerini de değiştirdi. Sosyal medyada erkenden yol alan markalar kendi imparatorluklarını kurdular ve markalarını güçlendirdiler. Sosyal medyada aktif olan pek çok şirket yeni müşterilere ulaşarak, hızla yükselişe geçti ve karlılığını artırdı. Ancak sosyal medyanın hızı pek çok hatayı da beraberinde getirerek, iletişim krizlerine neden oldu. Peki çalışanlar sosyal medyayı kullanırken nelere dikkat etmeli, işletme hesaplarında hangi paylaşımlar yapılmamalı?

Paylaşımlarınız işten atılmanıza neden olabilir

Günümüzde pek çok şirket işe alım yaparken adayların sosyal medya hesaplarını inceliyor. Sosyal medya hesabında şirket kültürüne uygun olmayan bir içerik görüldüğünde ise adayların özgeçmişlerini ne kadar güçlü olursa olsun bu kişilerle çalışmak tercih edilmiyor. Artık sosyal medya hesaplarımız sosyal CV’miz haline dönüştü. Bu mecralarda yapılan paylaşımlara dikkat edilmediğinde işten çıkarmalar da artık sıkça görülen bir durum haline geldi. Peki çalışanlar sosyal medya kullanırken nelere dikkat etmeli?

– Sosyal medyayı kullanırken suç işlemeyin. Tehdit, şantaj, hakaret ve aşağılama gibi davranışlar siber zorbalık kapsamına girmektedir. Bu tarz davranışları gerçekleştirenler yargılanmakta, hatta hapis cezası bile almaktadırlar.

– Şirket yöneticilerinizi ve iş arkadaşlarınızı sosyal medya üzerinden eleştirmeyin. Arkadaşlarınızı küçük düşürecek tavır ve davranışlardan kaçının.

– Çalıştığınız şirketin ürün ve hizmetlerini kötülemeyin. Kişisel ve kurumsal itibarınızı zedeleyecek yorumlar yapmaktan kaçının.

– Rakip firmalar hakkında yorum yaparken dikkatli olun. Dijital toplum karşısında kendinizi ve firmanızı temsil ettiğimizi unutmayın.

– İşiniz hakkında şikayet etmekten ve arkadaşlarınızı kötülemekten kaçının.

– Sosyal medya üzerinden tanımadığınız kişilerle iletişim kurarken saygılı bir üslup benimseyin. Haddini aşan ve laubali konuşmalardan kaçının.

– Müşterileriniz hakkında olumsuz görüşlerinizi sosyal medyada paylaşmaktan kaçının. İşinizle ve müşterinizle ilgili bir sorununuz varsa bizzat konunun muhatabı ile çözmeye çalışın.

– Herhangi bir sebeple işten ayrılmışsanız eski işyeriniz hakkında olumsuz konuşmaktan kaçının. Yeni iş arayışınızda sosyal medyada paylaştığınız yorumların kurbanı olabilirsiniz.

– Şirketinizle ilgili müşteri bilgileri, proje ve toplantı detaylarını hiçbir sosyal medya platformunda paylaşmayın.

– Sosyal medya paylaşımlarınızda telif haklarına dikkat edin. Taklit ürün reklamı yapmaktan ve telifli görselleri kullanmaktan kaçının.

– Tatil ve eğlence fotoğraflarınızı sosyal medyada paylaşırken dikkatli olun. Bu tür paylaşımlar art niyetli kişilerce kopyalanıp, aleyhinize kullanılabilir.

– Kendinizi mutsuz ettiğiniz zamanlarda paylaşım yapmaktan kaçının. Öfkenizi yansıtacak paylaşımlar yapmamaya özen gösterin.

– Siyaset, spor, din, terör, cinsellik gibi konularda yorum yaparken dikkatli olun. Bu tür paylaşımlar sizi zor durumda bırakabilir.

– Çalıştığınız şirket adına gerçekleştiremeyeceğiniz vaatlerde bulunmayın ve kriz durumlarında şirket avukatlığına soyunmayın.  Marka itibarınızı saniyeler içerisinde kaybedebilirsiniz.

Şirketler sosyal medya hesaplarını kullanırken nelere dikkat etmeli?

Çalışanlar kadar şirket yönetimi de sosyal medya kullanırken dikkatli olmalı, bilgi güvenliğini riske edecek davranışlardan kaçınmalıdır. Peki işletme hesaplarını yönetenler nelere dikkat etmelidir?

– Şirketinizin sosyal medya hesaplarını korumak için gerekli güvenlik önlemlerini alın. İki faktörlü doğrulama ve telefon numarası doğrulama gibi güvenlik seçeneklerini aktif edin.

– Şirket için kullandığınız sosyal medya hesaplarınızda markaismi34 veya markaismi123456 gibi zayıf şifreler yerine daha komplike şifreler kullanmayı tercih edin.

– Takipçi satın almayın ve size daha fazla takipçi getireceğini vadeden yazılımlara erişim vermeyin. Sosyal medya hesaplarınıza erişebilen bu yazılımlar hesabınızı ve bilgilerinizi ele geçirebilir.

– Çalışanlarınız için mutlaka bir sosyal medya politikası oluşturun. Çalışanlarla iletişiminizi mail veya iş takibi programları üzerinden yürütmeye çalışın. WhatsApp grupları üzerinden iş takibi yapmayın.

– Hafta sonu ve tatil günlerinde WhatsApp grupları üzerinden çalışanlarla yapılacak işler konusunda mesajlaşmayın. Tatil günlerinde yapılan mesajlaşmalar mobing kapsamına girebilir.

– Çalışanlar paylaşımlarında şirketin özel birliklerini paylaşmaktan kaçınmalı, kişisel hesaplarıyla kurumsal hesaplarını birbirinden ayırmalıdır. Örneğin iş ortamında yapılan bir kutlama veya bir doğum günü partisinin fotoğrafları paylaşılırken dikkatli olunmalıdır.

– Sosyal medya iş olanaklarını artırmak ve potansiyel müşterilere ulaşmak için kullanılabilir. Ancak paylaşım yapılırken rakip firmalar hakkında olumsuz ifadeler kullanılmamalıdır.

– Hackerlar tarafından yapılacak saldırılara karşı korunmak için çalışanlar bu konuda eğitilmeli ve bilgi güvenliği konusunda gerekli tedbirler alınmalıdır. Keza kimlik avı saldırıları ile şirket networku ve muhasebe departmanı gibi önemli noktalara saldırı gerçekleşebilir.

– Markaların sosyal medya hesapları bu konuda tecrübeli sosyal medya uzmanları tarafından yönetilmelidir. Paylaşımlar marka tarafından onaylanmış içerikler olmalı ve takipçilerle ölçülü bir iletişim kurulmalıdır.

– Markanızın ve hizmetlerinizin tanıtımı için İnfluencer’larla çalışırken dikkatli olun. Marka kimliğinize uygun isimleri tercih etmeye özen gösterin.

– Güncel konular hakkında duyarlı olun. Örneğin deprem, sel, çığ gibi doğal afetlerde eğlence içerikli paylaşımlar yapmaktan kaçının.

– Politika ve din hakkında konuşmaktan kaçının. Bu konularda yapılacak paylaşımlar sizinle aynı fikirde olmayan müşterilerin tepkisini çekecektir.

– Olumsuz yorumlar aldığınızda kızmayın. Markanız büyüdükçe hem olumlu hem de olumsuz pek çok yorum alacaksınız. Olumsuz yorumlar size daha iyisini yapmanız konusunda yol gösterecek. Takipçilerinizle sıcak bir ilişki kurmaya çalışın ve çözüm odaklı bir iletişim stratejisi uygulayın.

Cevap bırakın