Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerOyunBulut oyunculuğu sona mı eriyor?

    Bulut oyunculuğu sona mı eriyor?

    Birkaç sene öncesinde konsolların yerini alacağı iddia edilen bulut oyunculuğu beklenen ilginin uzağında kaldı. İşte tüm detaylar.

    İnternetin yaygınlaşması ve hızlanması, pek çok alışkanlığı da kökünden değiştirdi. Hali hazırda 6G teknolojisi ile birlikte remote bir şekilde uzaktan ameliyatların gerçekleştirilebileceği söyleniyor. Fakat günümüzde uzaktan ameliyatı bırakın, oyun oynamak bile çok da mümkün olmadı.

    Aslında teknik koşullara baktığımız zaman herşey kusursuza yakındı. En azından birçok ülke için bu böyleydi. Fakat işin içerisine hesapta olmayan pek çok etken dahil oldu.

    Bilindiği üzere bulut oyunculuğunda ilk adımlardan birisi Google’dan gelmişti. Google Stadia platformu ile konsollara göz dağı vermişti. Hatta pek çok kişi bu sistemin, konsolların sonu olacağını iddia etmişti. Fakat pek de sanıldığı gibi olmadı. Konsollar yoluna dolu dizgin devam ederken, Stadia için bu macera başlamadan sona erdi.

    Peki bulut oyunculuğu neden istenilen verimi sağlayamadı? Neden beklentiler karşılanmadı?

    Oyuncu modemi Keenetic
    Oyuncu modemi Keenetic

    Bulut oyunculuğu sona mı eriyor?

    Bulut sisteminin tutmamasında elbette pek çok etken vardı. Fakat en önemlisi, her ülke için yakın bir sunucu planlanmamasıydı. Sanıldı ki tek bir sunucu ile birçok ülkede bu servis kusursuz bir şekilde çalışacak. Fakat beklenildiği gibi olmadı. Her ülke için ayrı bir sunucunun olması gerektiği çok geçmeden anlaşıldı. Bu sorun kısa sürede çözüldü. Fakat sonrasında çok daha büyük bir sorun ortaya çıktı. Telif hakları!

    Aslında bulut sistemi oyuncuların sahip oldukları oyunları direkt olarak oynamasına odaklanacaktı. Fakat pek çok yayıncı bu oyunların bulut üzerinden oynanabilmesi için ekstra telif talep etti. Bu da oyun kütüphanesinin sil baştan yeniden planlanmasını gerektirdi.

    Oyun severlerin bu hizmete çok fazla ilgi göstermemesinin üçüncü nedeni ise yüksek üyelik ücretleri oldu. Oyuna ayrı para, servise ayrı para, cihaza ayrı para vermek pek çok kişinin işine gelmedi. GamePass gibi bir sistem de hayata geçirilemediğinden ötürü pek çok bulut oyunculuğu sistemi yolun başında beyaz bayrak çekti.

    Elbette yoluna devam eden bulut oyun servisleri mevcut. Fakat bu servislerde ilk duyuruldukları görkemli günlerinden hayli uzaktalar. Oyuncular günden güne bu sisteme daha da uzak bir hal alıyorlar.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN