Google’ın akıllı gözlük adımı, bundan seneler önce ilk duyulduğunda giyilebilir teknoloji anlamında teknoloji dünyasında büyük bir sessizlik hakimdi. Süregelen zaman, giyilebilir teknolojileri adeta trend noktasına taşırken Google’ın gözlüğü ilgi görmedi. Çoğu otoriteye göre tasarımı ‘fazlasıyla dikkat çekiciydi’ ve bu nedenle insanlar bu aygıtı takmak istemiyordu.
Teknoloji şirketi, Google Glass adındaki akıllı gözlüğün bir ‘ön hazırlık’ olduğunu açıkladı ve cihaz satışlarının durdurulduğunu belirtti. Hedef ikinci nesil Google Glass’a yoğunlaşmak ve tüketicilerin ilgisini daha fazla çekecek bir gelişmeyi gözler önüne sermekti.
Ürün henüz tanıtılmadı, hatta Google sessiz kalmayı o kadar ileri boyutlara taşıdı ki herhangi bir duyuru, açıklama ve doğrulamada bulunmaktan bile uzak durdu. Ancak çeşitli kaynaklar ve raporlar, şirketin akıllı gözlük işinde çalışmalar yürüttüğüne işaret ediyordu. Ve kısa bir süre önce Google Glass Enterprise Edition şeklinde isimlendirilen ve daha çok iş dünyası için yapılandırıldığı belirtilen modele ilişkin görüntüler basına sızdırıldı.
İddiaya göre en üstte görülen fotoğraflar, Google Glass Enterprise Edition’a ait ve akıllı cihazın tasarımına ilişkin ipuçları veriyor. İş dünyası için geliştirilen aygıtın katlanabilirlik özelliğine sahip olduğu (ki önceki modelde bu özellik yoktu), daha büyük bir prizmayla geldiği ve daha kalın menteşelere sahip olduğu görülüyor.
Öte yandan daha dayanıklı ve kullanışlı görünmekle birlikte önceki tasarım çizgisinden pek de şaşılmadığı dikkatlerden kaçmıyor. Henüz resmi bir doğrulamanın söz konusu olmadığını (ve beklenmediğini) belirtelim.
2016’nın iddialı teknoloji ürünlerinden biri de yeni Google Glass olacak. Gelişmeleri izlemeye devam edeceğiz.