BlackBerry satışlarına dair son pazar payı: Yüzde 0,048!

0

2007’de iPhone’un piyasaya sunulması ve daha sonra akıllı telefon satışlarının dünya çapında artması, en nihayetinde de Android’in yükselişi öncesinde BlackBerry telefonlar, özellikle iş dünyası için vazgeçilmezdi. Güvenli mesajlaşma ve e-mail işlevsellikleri ile popülaritelerini 2000’lerin sonuna kadar önemli ölçüde sürdürdüler. Ancak 2010 ve devam eden yıllarda bir şeyler değişti…

2009’da tüm dünyada satışı gerçekleştirilen her 5 telefondan 1’i BlackBerry’ken, 2010’da bu oran bir anda yüzde 15’lere geriledi. iPhone ve Android’in gittikçe yükseldiği bu yıllar sadece başlangıçtı.

2011 yılına gelindiğinde inanılmaz bir şekilde yüzde 10’un altına gerileyen BlackBerry’nin telefon satışlarındaki payı, sadece iki yılda rekor seviyede azalmıştı. 2012’de yüzde 4’lere kadar inen pay, 2013’te yüzde 1’di. BlackBerry’nin satılacağı yönünde spekülasyonlar, şirketin BlackBerry işletim sistemini terk edip Android’li cihazlar sunacağı yönünde iddialar derken, artık yolun sonu ifadeleri kullanılıyordu. Devam eden süreçte pazar payı gerilemeye devam eden şirketin 2016 yılında tüm dünyada 1 milyon 650 milyon adetlik satış gerçekleştirdiği kaydedildi. Bu rakam, 1,5 milyarlık toplam satış içinde oldukça düşük bir pazar payı anlamına gelecekti.

Son rapor Kanada merkezli şirketin pazar payının artık yüzde 0’ın biraz üzerinde olduğuna işaret edecekti. Tam olarak yüzde 0.048 şeklinde bir gösterge söz konusu. Sonraki süreçte neler olacak, BlackBerry nereye koşuyor? Bu soruların yanıtları merakla bekleniyor…

Cevap bırakın