Yaz sezonunun son bulmasıyla birlikte alışveriş döneminin ilk kademesi olan ‘Back to School’ dönemi de başladı.
İnsanların yazlık bölgelerden şehre dönmesiyle dijital içerik tüketiminin yüzde 10 oranında artış gösterdiğini söyleyen Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, bu süreçte markaların dikkat etmesi gerekenleri anlattı. Back to School döneminin birçok sektörü domine ettiğine dikkat çeken Kaplan, okul alışverişinde özellikle sağlıklı ürünlerin öne çıktığının altını çizdi.
Yaz sezonunun son bulmasıyla başlayan Back to School dönemi, birçok sektörde hareketlilik yaratıyor. İşini dijitale taşıyan ve rekabet avantajı kazanmak isteyen markalar ise dijitalde başarılı olmanın yollarını arıyor.
Amerika’da Temmuz ayında Türkiye’de ise Ağustos’un son haftalarında okul alışverişinin artış gösterdiğini söyleyen Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Kaplan, “Kullanıcıların yüzde 54’ü alışveriş yapmak için bu dönemi bekliyor. Ayrıca ebeveynlerin yüzde 55’i de alışveriş yapmadan önce ürünleri mutlaka araştırıyor. Özellikle Back to School döneminde sağlıklı ürünler ve içerikler ön plana çıkıyor. ” dedi.
“Video reklamları öne çıkıyor”
Kaplan, bu dönemde özellikle video reklamların öne çıktığını belirtiyor: “Instagram ve TikTok gibi platformlarda sponsorlu reklamlar ve iş birliği çalışmaları yaygın olarak kullanılıyor. Video içeriklerde ilk 3 saniye son derece kritik; bu nedenle videolar genellikle 15 saniyeyi geçmemeli ve tüm önemli bilgiler bu süreye sığdırılmalı.”