MediaMarkt Türkiye, geçtiğimiz seneyi yeni girişimcilerin filizlenmesi için düzenlediği MediaMarkt Startup Challenge 20 ile tamamlamıştı. Çok ses getiren bu projenin birinci ve ikincisini geçtiğimiz aylarda tanıtmıştık. Bu ay 39 farklı ülkeden gelen başvurular arasında ülkemiz adına üçüncülüğü kazanan B2Metric projesine yer vereceğiz. Hemen bir özet geçmek gerekirse B2Metric, şirketlerin müşteri yolcuğu, fiyatlandırma ve ödeme optimizasyon sorunlarında AI-Native tahminine dayalı analitik çözüm sunarak makine tabanlı öğrenme sunan yenilikçi bir yaklaşım.
B2Metric ile farklı ihtiyaçlara özel çözümler
Murat Hacıoğlu tarafından kurulan B2Metric, bankacılık ve finans başta olmak üzere çeşitli iletişim ve ulaştırma firmaları tarafından şimdiden kullanılmaya başlandı. Özellikle geniş müşteri portföyüne sahip tekstil markaları ya da müşteri sayısı her geçen gün artan sigorta şirketleri B2Metric ile müşteri deneyiminde kaliteyi artıyor.
Yüksek Tahmin Oranları
Hacıoğlu’na göre özellikle e-ticaret devasa bir pazara dönüşürken mevcut çözümler bu büyümeyi tam anlamıyla karşılayamıyor. Uzun dönem tahminlerinde genellikle yapay zekanın yanılması şirketlerin bu alana yatırım yapmasına gölge düşürebiliyor. Kaldı ki bu alanda büyümek isteyen şirketlerin veri işlemek için ayrıca dijital araçlar ihtiyaç duyması süreci yokuşa sürüyor.
B2Metric tam da bu noktada devreye girerek müşteriye özel çözüm geliştirebiliyor. Özellikle %90’ı yakalayan doğruluk payı ile çok daha güvenilir tahminler sunan sistem, müşteri kayıplarını da %85 gibi çok yüksek bir oranla tespit edebiliyor. Dolayısı ile bu sistemi kullanan şirketler, müşteriyi elde tutmak için zamana karşı verilen yarışta önemli bir avantaj yakalıyor. Tüm bu veri işleme sürecinde maliyeti düşük tutarak verimliliği artıran B2Metric otomasyon ve makine öğrenimi konusunda oldukça etkili bir araç olarak kendini gösteriyor. Bulut üzerinde çalışan sistem ek bir donanım yatırımına ihtiyaç duymadan yüksek güvenlikli bir şekilde projeye ve amaca göre ölçeklenebiliyor.