Uzun yıllardır Apple ve Samsung arasında önemli bir rekabet var. Özellikle farklı bölgelerde zaman zaman Apple’ın zaman zaman da Samsung’un akıllı telefon satışlarında öne çıktığını görüyoruz. Rakamlara ise kullanıcı tercihlerinin önemli ölçüde yansıdığını söylemek mümkün. İşte bu veriler ışığında istatistik ve anket araştırma şirketi Statista, akıllı telefon tercihleri için yeni bir araştırma gerçekleştirdi.
Akıllı telefon tercihleri kullanıcı tarafında değişken
Akıllı telefon kullanıcılarının kullandıkları markaların telefonlarına olan bağlılıkları da merak ediliyor. Konu hakkında yapılan son araştırmalarda özellikle Apple kullanıcılarının bağlılık oranları yüzde 50’nin üzerinde çıkıyor. Haliyle Statista da Apple, Samsung ve Google kullanıcılarına bir soru soruyor: Elinize bir fırsat geçerse telefon markanızı değiştirme olasılığınız nedir?
ABD genelinde gerçekleştirdiği bu soruyu içine alan ankette Satatista, marka bağlılıklarının aslında ne kadar da değişken olmadığını gözler önüne seriyor. Apple, Samsung ve Google markalarını ele alan ankette, tüm katılımcıların yaklaşık yüzde 52’si farklı bir markaya geçmenin çok da olası olmadığını söylüyor. 6 binin üzerinde kişinin katıldığı bu ankette, kullanıcıların yarısından fazlası, Apple kullanıyorsa Apple kullanmaya, Samsung kullanıyor ise Samsung kullanmaya devam edeceklerini söyledi.
Aynı araştırma anketinde marka bağlılığı en yüksek Apple çıktı. Kullanıcıların yüzde 30’u uygun fırsat bulduğunda markasını değiştirmek istediğini söylerken, yüzde 18’lik kullanıcı ise ilerleyen dönemdeki kararını açıklamamayı tercih etti. Google(akıllı telefon) kullanıcılarının yalnızca yüzde 26’si marka değiştirmeyeceğini söyledi. Google, kullanıcıların yüzde 49’u ise en yakın zamanda marka değiştireceğini söyledi.
Aralık ayının en güçlü orta segment Android telefonları açıklandı