Spotify’ın Clubhouse’dan esinlenen hizmeti: Greenroom

Küresel salgın döneminde yeni iletişim araçları katıldı hayatımıza. Bunlardan en dikkat çekeni kuşkusuz sesli sohbet platformu olan Clubhouse idi. Clubhouse’ın yaptığı şey, daha önce denenmemiş yeni bir şey değildi; benzer uygulamalar mevcuttu. Ancak iyi bir pazarlama stratejisiyle popülerlik yakalayan Clubhouse oldu.

Betty Labs’i satın alıp kolları sıvadı

Clubhouse’ın açtığı yoldan ilerleyenler oldu. Twitter, halen test aşamasında olan Spaces ile benzer bir hizmeti sunmaya başlarken, Facebook, benzer bir hizmet olan Live Audio üzerinde çalıştı. Çevrimiçi müzik platformu Spotify ise Locker Room’un yayıncısı Betty Labs’i satın aldıktan sonra, Greenroom adlı bir hizmeti test etmeye başladı.

Henüz Türkiye’de kullanıma girmedi

Greenroom’u, canlı müzik, spor ve kültür sohbetleri için ideal diye tanımlayan Spotify, bu hizmeti şu an sadece İngilizce mobil uygulamayla ve sınırlı sayıda ülkede sunuyor. Greenroom, iOS ve Android uygulama mağazalarında mevcut. Doğal olarak Greenroom’u Türkiye’de kullanmak mümkün değil. Durum böyle olsa da bu Greenroom’u anlama çabası içinde olmamıza engel değil.

Beğendiğiniz konuşmacıya ‘mücevher’ gönderin

Greenroom, özet olarak, Clubhouse’ın bir kopyası denilebilir. Bunun dışında Locker Room’un bazı özelliklerini içeriyor doğal olarak. Bunların başında da dinleyicilerin sevdikleri konuşmacılara sanal olarak mücevher gönderebilmesi geliyor. Mücevher sayısı, konuşmacıların profillerinde gösteriliyor ve doğal olarak bu başarı kriteri kabul ediliyor.

Sohbetleri ‘podcast’e dönüştürme fırsatı

Konuşmacılar, Greenroom’da yayınladıkları sohbetlerini kolayca ‘podcast’e dönüştürebilecek. Bu özellik, kayda değer konuşmaların kalıcı hale getirilmesi ve daha geniş kitlelere ulaşması için faydalı. Greenroom’da beğendiğiniz konuşmacıların sohbetlerini kaçırmamak için, ses odalarını takibe alabileceğiniz gibi, ilgi alanlarınıza göre gruplara da katılabilirsiniz.

Spotify hesabınızla giriş yapabilirsiniz

Spotify üyeleri hesaplarını kullanarak, üye olmayanlar da yeni üyelik başlatarak, Greenroom’da yer alabiliyor. Üye olduktan sonra giriş yaparsanız, hemen kendi canlı odanızı oluşturabilir ve kitlenizle sohbet etmeye başlayabilirsiniz. Konuşmaya başlarken bir grup seçtiğinizde, sizi dinlemeye gelenlerin arttığını göreceksiniz.

İçerik Oluşturucu Fonu kuruldu

Spotify, kurduğu İçerik Oluşturucu Fonu’yla, Greenroom’da kendi kitlesini oluşturanlara maddi destekte bulunuyor. Bundan yararlanmak için, fona kaydolmak ve başvuruda bulunmak gerekiyor. Gerekli şartları taşıyanlar, bu fondan yararlanabiliyor. Ne yazık ki, şu anda ABD dışında ikâmet edenler, bu fondan yararlanamıyor. Bu kısıtlama umarım ileride kaldırılır.

Amatör müzik grupları için büyük fırsat

Greenroom’u kuran Spotify’ın asıl faaliyet alanı müzik olduğundan, müzisyenlerle hayranlarını sesli odalarda buluşturma işlevinin daha çok öne çıkması bekleniyor. Özellikle canlı müzik performansı ve hayranlardan gelecek sorularla şekillecek sohbetler, büyük oranda tercih edilecek gibi duruyor. Amatör müzik gruplarının sesli odalardaki canlı performansları için buradan nabız yoklaması, aynı zamanda İçerik Oluşturucu Fonu’yla gelir elde etmesi büyük fırsat.

Sorularınız olursa yorumlardan bana ulaştırabilirsiniz

Bu yazıda Spotify’ın Clubhouse’dan esinlenen hizmeti: Greenroom hakkında detaylı bilgi vermeye çalıştım. Konuyla ilgili sorularınız olursa, aşağıdan yorum bırakarak bana ulaştırabilirsiniz. Şimdilik hoşça kalın.


MediaTrend’de yayınlanan diğer yazılarıma göz atmak ister misiniz?

Telefon görüşmelerinizi saatinizden yapmaya ne dersiniz?

Instagram’a veda etmenin pratik yolu

TCL 20 SE akıllı telefon kullanıcılarına neler sunuyor?

ClubhouseFacebook Live AudioGreenroommanşetmelih bayram dedeSpotify Greenroomtwitter spaces
Yorumlar (0)
Yorum Ekle