IBM Verse ile meydan okuyor

Resmi olmayan açıklamalara göre Google’ın Gmail eposta hizmetini aktif kullananların sayısı 550 milyonu geçmiş durumda… Ve bu sayı her hafta ortalama 1 milyon artıyor. Microsoft, 1997 yılında Hotmail’i 400 milyon dolar gibi bir rakama satın aldığında, Hotmail kullanıcılarının sayısı 9 milyon kadardı. Adı önce MSN Hotmail olan bu hizmet, daha sonra Windows Live Hotmail adını aldı ve bugün yaklaşık 500 milyon civarında kullanıcısı bulunuyor.

25 yıl önce Lotus Notes ile başladı
Aslında ortada daha Google yokken, IBM bu mail hizmeti dünyasına efsanevi Lotus Notes adlı yazılımıyla 1989 yılında, yani tam 25 yıl önce girmişti. O günlerin teknolojisi düşünülecek olursa, şirket içinde kurulan bir Notes sunucusu sayesinde çalışanlar kendi aralarında birbirlerine mesajlar yollayabiliyor, ortak tartışmalar yapabiliyor takvim, adres ve telefon defteri paylaşabiliyorlardı. Çıktığı yıl 35 bin kadar kullanıcıya ulaşan Lotus Notes, 1993 yılında piyasaya üçüncü sürümü çıktığında 2000 şirkette 500 bin çalışan tarafından kullanılan bir yazılım haline gelmişti. 1999’da piyasaya çıkartılan Lotus Notes 5.0 sürümü web entegrasyonuna sahipti. Lotus Notes’un son sürümü 8.0 çıktığında takvimler 2007’yi gösteriyordu.

İşte bu noktada, IBM yöneticileri “Bulut” kavramıyla işleri büyütmeleri gerektiği kararını aldılar. Emektar Lotus’un adını “LotusLive iNotes” olarak parlatan IBM, 2009 yılında bulut tabanlı eposta hizmetine balıklama daldı. Yalnız küçücük bir sorun vardı. Kullanıcıların 1 GB alan için ayda 3,75$ ödemesi gerekiyordu. O dönemlerde IBM yetkilileri, özellikle iş dünyasındakilerin Lotus alışkanlığına sahip olduğunu söylüyorlar, ayrıca rakiplerinden çok daha fazla güvenli olduklarını iddia ediyorlardı. 2012 yılında “Lotus” markası IBM tarafından terk edildi…

Sosyal medya ile entegre çalışıyor
Ancak IBM, eposta hizmeti yarışını asla bırakmadı. IBM Yazılım Grubu Başkan Yardımcısı Jeff Schick, geçtiğimiz günlerde kendi blogunda IBM’in yeni eposta hizmeti IBM Verse ile ilgili ilk bilgileri verdi. 1988 yılından beri IBM’in değişik kademelerinde görev yapan Schick, epostanın 30 yıllık geçmişinde artık tekdüzeleştiğinden şikayet ediyor ve her gün yüzlerce eposta arasında vaktimizin çoğunu boş yere harcadığımıza dikkat çekiyor. Oysa, postalarımızı önem sırasına göre bizim için düzenleyen bir sistem olsa, zaman içinde öğrense ve işimizi kolaylaştırsa, daha iyi olmaz mı diye soruyor. Hele bir de sosyal medya ile ful entegre olursa tadından yenmez…

Aslında bu atak, Google’ın Gmail’i dönüştürmeye çalıştığı Inbox hizmetiyle neredeyse birebir aynı… Şu anda yalnızca davetlilere deneme olarak eposta hizmeti veren Inbox’ı ben de kullanıyorum ve çok da memnunum… IBM Verse’te de eposta, sosyal medya, ortak çalışma, analitikler, güvenlik, bulut bilişim ve mobil birleştirilerek ürün haline getirilmiş. Kullanıcılar doğru kişilere ve doğru bilgiye çok daha hızlı ve güvenli bir şekilde ulaşıyorlar.

Yeni bir ekran düzeni
IBM Verse’i yükledikten sonra, ekranda ilk dikkat çeken üst çubukta yer alan bir dizi fotoğraf oluyor. Bu fotoğraflarda gerek mail ortamında, gerekse sosyal medya ortamında sizinle mesaj alış verişinde bulunan çevrenizdeki kişiler bulunuyor. Herhangi bir fotoğrafa tıkladığınızda o kişiyle yapmış olduğunuz mesajlara göz atabiliyorsunuz. O resimlerin üzerinde kırmızı bir nokta bulunuyorsa bilin ki, o kişi sizin dikkatinizi çekmek istiyor, dolayısıyla önce o resimlere tıklıyorsunuz.

Ekranın hemen sol tarafında küçük bir yapılacaklar listesi bulunuyor. Unutmamanız gerekenleri burada buluyor, bitirdiğiniz görevlerin üzerini çiziyorsunuz. Sağ tarafta ise IBM Verse’in sizin için analitik yöntemler kullanarak önemli olduğuna karar verdiği mesajları görüyorsunuz. Aslında ekranı dilediğiniz gibi değiştirmek sizin elinizde. Zevkinize ve keyfinize göre ekranı dilediğinizce değiştirebiliyorsunuz da… İstenmeyen mailler için geliştirilmiş olan “mute” düğmesiyle sizi rahatsız eden mailin üzerine tıkladığınızda o göndericiden bir daha mail almıyorsunuz.

IBM Verse için 100 milyon doların üzerinde bir yatırım yapıldı. Jeff Schick, Google ve Microsoft’tan en önemli farklarının, analitik değerlendirme, ve mobil sosyal medya gibi kavramları, öğrenebilir yapay zeka ile bir araya getirdikleri olduğunu iddia ediyor ve “2015’te IBM Verse uygulamasını indirmeye hazır olun” diyor.

Google GmailIBM VersemanşetMicrosoft Outlook
Yorumlar (0)
Yorum Ekle