Google-Yahoo işbirliğinin detayları

Teknoloji dünyasında büyük ölçekli şirketler arasındaki işbirliği anlaşmalarına bir yenisi eklendi. Önde gelen internet şirketi Yahoo, 2015 yılı üçüncü çeyrek mali bilançosunu yayınladıktan kısa bir süre sonra Google ile gerçekleştirilen kapsanlı işbirliğine dair detayları da kamuoyuyla paylaştı.

Buna göre Yahoo, 1 Ekim 2015-31 Aralık 2018 tarihleri arasında arama reklamları, görsel arama servisi ve algoritmik arama servislerini Google’dan sağlayacak. Bu anlaşmanın temelinde ise Yahoo’nun arama motoru alanındaki gelirlerini artırmak istemesi yatıyor.

Anlaşmanın detaylarında ise bir diğer iş ortağı durumundaki Microsoft kaynaklı arama servislerinin de Yahoo’nun kendi arama teknolojileri ve reklam ürünleriyle de bir arada ele alınacağı kaydedildi. Yahoo, böylelikle yazılım teknolojiler temelinde Microsoft’un yanı sıra Google’dan da destek almış oluyor.

Altyapı Google’dan

Gerekli teknoloji altyapısının Google üzerinden tedariğini sağlayan Yahoo, böylelikle gerek arama sonuçlarında daha yüksek başarı gerek reklam gösterimi konusunda daha yüksek segmentli bir yapıyı kullanıcılarına sunmayı hedefliyor. İşbirliğinin Google tarafında ise yüksek bir gelirin söz konusu olduğu tahmin ediliyor. Mali detaylarla ilgili olarak henüz resmi bir detay paylaşılmış değil.

Yüzde 13 pazar payına sahip

Amerika Birleşik Devletleri masaüstü arama pazarı ele alındığında Google’ın yaklaşık yüzde 64’lük paya sahip olduğu görülüyor. Yahoo’nun pazar payı ise yüzde 13 civarında. Veriler araştırma platformu comScore kaynaklı. İnternet dünyasına dair tüm gelişmeleri izlemeye ve sizlere aktarmaya devam edeceğiz…

Googlegoogle yahoomicrosoftyahooyahoo arama motoruyahoo google işbirliği
Yorumlar (0)
Yorum Ekle