Amerikalıların yüzde 64’ü en az bir Apple ürününe sahip

Apple, dünyanın birçok ülkesinde son derece popüler bir marka. Şirketin iPhone, iPad, iPod touch, Mac gibi ürün grupları; App Store, iTunes, Mac App Store, Apple Music gibi sayısız yazılım yapısı bulunuyor. Yeni bir araştırma ise ABD’deki yaygın kullanımına işaret eden detaylar içeriyor…

CNBC’nin paylaştığı kapsamlı bir anket sonucuna göre Apple ürünleri, ABD’de neredeyse her yerde kullanımda; Amerikalıların yüzde 64’ü en az bir tanesine sahip ve her haneye de ortalama 2,6 ürün düşüyor. Rakamın öne çıkan bir yönü de var; benzer araştırma 2012’de yapılmış ve bu kez oran yüzde 50 çıkmıştı.

Ürünlerin dağılımı ise gelir, yaş, ırk, cinsiyet ve bulunulan bölgeye göre değişiyor. Ancak her demografik grubun yarısından fazlası en az bir Apple ürününe sahip. Yıllık geliri 30 bin doların altında olan gruplar ve 50 yaş üzeri kadınlarda söz konusu oranın yüzde 50’nin altına indiği belirtiliyor.

100 bin dolar üzeri gelirde oran yüzde 87!

iPhone’un en popüler olduğu grup 100 bin doların üzerinde yıllık gelir elde eden kesim. Burada Apple ürün kullanım oranı inanılmaz bir orana yükseliyor; yüzde 87 ve hane başına da 4,7 cihaz düşüyor.

Bir diğer öne çıkan istatistik de nüfus yoğunluğu ve gelişmişlik düzeyinin yüksek olduğu ABD’nin batısında hane başına 3,7 Apple ürünü düşerken, Güney’e 2,2 adet düşüyor olması.