Günümüzde akıllı telefon, artık neredeyse kullanılması zorunlu olan ve yanımızdan hiç ayıramadığımız bir asistanımız haline geldi. Size genel anlamda, hayatınızı etkileyebilecek bir deneyim sunan akıllı telefon dünyasında, rekabet de bir o kadar çetin.
2016 yılında global arenada 434.5 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan akıllı telefon pazarı, 2017 yılında 478.3 milyar dolar seviyesine çıktı. 2018’de bu rakamların daha da artması bekleniyor.
Markalar da 500 milyar dolar seviyesine çıkan pastadan daha da fazla yer almak için tüm kozlarını sahaya sürmeye devam ediyor. Rekabette, 2018 yılında farklı markaları da görebileceğimiz, çetin bir yıl olacak.
Çerçeveler yok oluyor
Yaklaşık 4 senedir bilindik iPhone tasarımıyla devam eden Apple bile, 10. Yıla özel çıkarttığı iPhone X modeliyle beraber çerçevesiz ekran kullanımına geçti.
Diğer üreticilerin yaklaşık 1.5 senedir kullanmaya başladığı çerçevesiz ekran tasarımı, 2017’nin son döneminde amiral gemileri arasında standart olmaya başladı.
2018 yılında çıkacak üst segment telefonlarda 18:9 ekran oranı ve çerçevesiz ekran standart olacak. Yenilik olarak, orta üst ve orta segment modellere de 18:9 ekran oranıyla beraber çerçevesiz ekranlı akıllı telefonlar 2018 yılında piyasaya tanıtılacak.
Parmak izi okuyucular ya yok olacak ya da cam altına konumlandırılacak
Apple’ın iPhone X ile radikal bir karar alarak parmak izi okuyucusu Touch ID’yi kaldırarak yüz tanıma sistemi Face ID’yi tanıttı. Diğer üreticilerin de yavaş yavaş parmak izi okuyucular ile beraber yüz ve göz tanıma sistemlerine ağırlık vermeleri bekleniyor.
Yüz ve göz tanıma sistemlerinde genel alışkanlık oluşmadığı için, parmak izi okuyucuları seven hala bir kitle var. Özellikle yeni çerçevesiz ekranlı tasarıma sahip akıllı telefonlarda ön tarafta kullanılması zor olan parmak izi okuyucular, 2018 yılının ortalarından sonra ekranın içerisine gizlenebilir. 2018 yılında en çok beklediğim gelişmelerden biri bu.
Kameralardaki gelişim artarak devam edecek
2015 – 16 yılından itibaren mobil cihazlardaki kameraların f/1.9 diyafram seviyesine gelmesiyle beraber gelişen sensör teknolojileri, günümüzdeki mobil telefonlardaki çekim kalitesindeki çıtayı epey yukarı çekmişti.
Özellikle Huawei, P10 modeliyle beraber başlattığı Leica iş birliğiyle beraber fotoğraf çekim kalitesindeki çıtayı çok daha yukarılara çıkarmıştı. Huawei Mate 10 Pro ile bu seviyeyi çok daha yukarılara çıkaran Huawei, P11 modeliyle beraber 2018’deki kamera trendlerinde önemli rol oynayacak markalardan olacak.
Carl Zeiss optikli Nokia 8 modeliyle beraber geri gelen Nokia, 2018 yılında Nokia 9 ile kamerada seviyeyi yükseltecek modellerden biri olacak.
f/1.5 diyaframlı kamerayla geleceği iddia edilen Samsung’un 2018 amiral gemisi Galaxy S9’un da, gece çekimlerde kuralları baştan yazacak bir model olabilir.
Ayrıca kamerada öğrenebilen işlemcilerle beraber çekilen nesneleri de çok daha iyi algılayacak olan akıllı telefonlar, anlık olarak objelere göre en doğru ayarları otomatik olarak yapabilecekler.
Çift kamera ve portre modunun orta segment modellere de gelmesinin beklendiği 2018 yılında, 4K 60 FPS videolar da standartlaşacak.
Daha da hızlı şarj, yaygınlaşacak kablosuz şarj teknolojisi
2018 yılında, kablosuz şarj teknolojisi daha da yaygınlaşacak. Galaxy S6 modelinden günümüze Samsung’un sunduğu bu özellik, artık hızlı şarj destekleriyle beraber gelişen aksesuar ekosistemiyle beraber çok daha aktif bir kullanıma sahip.
Apple’ın iPhone 8, 8 Plus ve X modellerinde de kablosuz şarj desteği vermesiyle beraber, aksesuarlardaki çeşitlilik de artacak.
Tüm bunların dışında, günümüz otomobillerinde de artan kablosuz şarj desteği, popüler mağazalarda da desteklenmeye başladıkça, ekosistem büyümeye devam edecek.
2018 yılında, akıllı telefonların gelişimiyle beraber, akıllı telefonlarla uyumlu çalışan ek ekosistemlerin de yılı olacak.
Peki bu akıllı telefon yeniliklerine siz hazır mısınız?
2018 yılında çıkacak hem üst segment hem de orta segment akıllı telefonlar, yeni bir dönemin başlangıcının simgesi olacak.
Hem kablosuz bağlantılar, hem performans, hem kamera deneyimi hem de ekran deneyimi açısından eski modellerden sıyrılan yeni modeller, çerçevesiz ekranlı görünümleriyle de önceki yılların ürün çizgisinden ayrılmayı başaracak.