Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital KültürAbone sayısı artmasına rağmen Spotify'ın gelirleri düştü

    Abone sayısı artmasına rağmen Spotify’ın gelirleri düştü

    Kullanıcı sayısındaki olağanüstü artışa karşın Spotify’da ücretli kullanıma yönelik ilginin yeterli seviyede olmadığı görülüyor…

    Ücretli abone sayısının artmasına rağmen daha düşük ücretli aboneliklerin tercih edilmesi sebebiyle Spotify zarar etmeye devam ediyor. Çevrimiçi müzik platformunun lideri olan Spotify, artan rekabet ortamına rağmen üçüncü çeyrekte abone sayısını arttırmayı başardı fakat bu artışı net gelire dönüştüremedi.

    Mali grafiklere göre Spotify, ücretli abone sayısını 6 milyon daha artırarak inanması güç bir seviye olan 144 milyona kadar çıkardı. Şirketin ilk dönem abone tahmini 4 milyonken analistler ise 5 milyon bandında tahminde bulunmuştu. Reklamlı yani ücretsiz aboneler de dahil olmak üzere toplam kullanıcı sayısı 320 milyon ile yüzde 29 gibi çarpıcı bir artış gösterdi.

    Öte yandan firmanın son çeyrekte elde ettiği gelir 1,9 milyar Euro oldu ve yıl bazında yüzde 14 artış gösterdi. Faaliyet zararı ise 40 milyon Euro olarak yansıdı. Ücretli abonelerin daha düşük ödeme planlarını tercih etmeleri sebebiyle faaliyet marjının oldukça düştüğü belirtiliyor.

    Geçen yıl aynı döneme oranla büyük bir düşüşün gözlemlendiği teknoloji şirketinin bu noktada atacağı adımlar merakla bekleniyor.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN