Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerOyunNVIDIA DLSS 3.5 ile Oyunlarda Nasıl Performans Artışı Hedefleniyor?

    NVIDIA DLSS 3.5 ile Oyunlarda Nasıl Performans Artışı Hedefleniyor?

    NVIDIA gerçekten çok büyük bir teknoloji şirketi. Son kullanıcı olarak markayı tabii ki ekran kartlarıyla tanıyoruz. Fakat yazılım ve donanım olarak yeniliğe önem veren NVIDIA, son dönemde bir de yapay zeka yatırımları ile öne çıkıyor. Hatta global anlamda NVIDIA, yapay zeka işini o kadar büyüttü ki, oyun kısmı neredeyse şirket için “komik” bir hal alıyor. Çünkü Google, Meta ve IBM gibi devlerin yer aldığı yapay zeka pazarında işlemci satışlarının %70’i NVIDIA’ya ait. Bu da çok ama çok iddialı bir rakam. İşte bu gerçek, DLSS olarak NVIDIA’nın ekran kartlarına da yarıyor.

    NVIDIA, DLSS 3.5’i gelişmiş bir yeniden yapılandırma tekniği olarak lanse ediyor. Bakalım DLSS 3.5 ismi verilen yapay zeka destekli teknolojisi ile oyunlarda nasıl bir değişim yaşanacak?

    DLSS 3.5

    NVIDIA DLSS 3.5 Tüm RTX Kartlarda Çalışacak

    Her şeyden önce DLSS 3.5 RTX 2060 dahil tüm RTX kartlarda çalışacak. DLSS 3.5’un önceliği Ray Tracing denilen “Işın İzleme” performansını artırmak. Ray Tracing, tabir yerindeyse tam bir donanım katili. Ray Tracing’in mantığını ve neden sistemleri zorladığına kısaca değineyim. Normalde oyunda gördüğümüz grafikler aslında bir malzemeyi temsil ediyor. Bunu duvarın kiremiti, cam veya metal yüzeyler gibi düşünebilirsiniz. İşte Ray Tracing ışığın bu dokular üzerindeki gerçek zamanlı yansımasını taklit ediyor. Tabii ki böyle bir şeyi başarmak için muazzam bir hesaplama gücüne ihtiyaç duyuyoruz. Bu nedenle oyunlar genellikle bazı alanlarda bu teknolojiyi kullanıyor. İşte DLSS ise bu noktada imdada koşuyor.

    DLSS “büyü” mü?

    DLSS oyunlardaki performansı artırmak için düşük bir render alıyor. Daha sonra bu render’ı yapay zeka ile gelişmiş bir “upscale”, yani yükseltmeye sokuyor. Örnek olarak siz 900P çözünürlüğü 2K’ya yükseltiyorsunuz. Tabii ki zaman içinde ve sürümlerin gelişmesiyle büyütme işleminden doğan kusurlar azalıyor. İlk DLSS örnekleri ile günümüz arasında ciddi bir fark olmasının nedeni bu.

    DLSS 3.5 ise Ray Tracing’i benzer bir şekilde artırıyor. Öncelikle az önce oyun ya da kart, bahsettiğim dokular üzerine düşen “her” pikseli hesaplamaktan vazgeçiyor. Bunun yerine DLSS 3.5 referans noktalar seçiyor. Diğer hesaplanmayan pikseller, bu referans değerlere göre atanıyor. Yani hedef çok daha düşük bir işlem gücüyle gerçeğe yaklaşık bir sonuç elde etmek. İşte bu nedenle kimileri DLSS’ye büyü hatta bazen fazla etkileyici olması nedeniyle “kara büyü” diyor.

    İmaj Tazelemek için Fırsat: NVIDIA DLSS 3.5

    DLSS 3.5 NVIDIA için kritik bir teknoloji. Çünkü son dönemde oyuncular açıkçası NVIDIA’ya biraz “kırgınlar”. Fiyatların yükselmesi, stok sorunu, kartlardaki düşük bellek bu kırgınlığın başlıca nedenleri arasında. Bir de 4000 serisi ekran kartlarına dair çok büyük beklentiler vardı. Çok daha uygun fiyata çok daha yüksek performans beklerken NVIDIA neredeyse sadece yapay zekaya önem verdi. Açıkçası 4000 serisi kartlar gelişmiş DLSS özelliğine sahip 3000 serisi kartları andırıyor. İşte bu nedenle DLSS 3.5 önemli. Zaten Ray Tracing sistemi yoruyor ve tam performans için üst segment kart istiyor. İşte NVIDIA’nın kullanıcıların gönlünü alması için fırsat. Yıl sonu tamamlanması planlanan DLSS 3.5 için Alan Wake 2, Cyberpunk 2077 ve Portal oyunları destek verecek. Oyunlar şu an yetersiz olsa da tahminimce kısa sürede bu liste daha uzun hale gelecektir.

    Sizler de tüm gelişmiş ekran kartı seçenekleri için Mediamarkt’ı ziyaret edebilir, yeni teknolojileri hayatınıza hızlıca dahil edebilirsiniz.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN