Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital KültürElon Musk, X ve xAI ile neler planlıyor?

    Elon Musk, X ve xAI ile neler planlıyor?

    Alibaba’nın Alipay ve Tencent’in WeChat gibi süper uygulamaları Asya’da büyük başarı elde etti. Bu pazar hakimiyeti, Batılı girişimcilerin kendi süper uygulamalarını inşa etmeye daha fazla ilgi duymalarına neden oldu. Bu konuya belki de en fazla ilgi gösterenlerin başında ABD’li iş insanı ve teknoloji girişimcisi Elon Musk geliyor.

    Twitter’ın satın aldıktan platforma eklediği bir dizi yeni özelliğin üstünde bir de ismini X olarak değiştiren Musk, söylentilere göre bu hamle hayata geçirmeyi planladığı “her şey uygulaması”nın ilk adımlarını atıyor.

    Musk’ın X ile bir super app yaratma hayalinin arkasında güçlü bir yapay zeka teknoloji yer alıyor. Bahsettiğim Elon Musk’ın yapay zeka şirketi xAI. 12 kişilik bir ekip, xAI web sitesinde yayınlanan bir duyuruya göre “evrenin gerçek doğasını anlamayı” planlıyor. X Corp adlı şirketten ayrı bir yapı olan xAI, Twitter’ın çatı şirketi değil, ancak Musk’ın diğer Twitter ve Tesla ile yakın çalışacaklar. xAI, Musk’ın uzun süredir süregelen yapay zeka ilgisinin bir uzantısı ve 2018 yılında OpenAI’den fon çekmesinin ardından sahalara geri dönüşünü temsil ediyor. xAI’nin üyeleri, DeepMind, OpenAI, Google Research, Microsoft Research ve Tesla gibi şirketlerin eski çalışanları ile Kanada’daki Toronto Üniversitesi’ndeki araştırmacıları içeriyor. Şirketin, evreni anlamaya ek olarak, Musk’ın daha güvenli ve adil bir yapay zeka yaklaşımına yönelik hedefler belirleyeceği düşünülüyor. Musk daha önce, AI sistemlerinin gelişiminin durdurulmasını talep eden bir mektuba imza atmış, denetimsiz ilerlemelerinin güvenlik endişelerine yol açtığını belirtmişti.

    Öte yandan büyük resme geri dönerse, bugün piyasayı domine eden süper uygulamaların, ödeme sistemlerini platformlarına entegre ederek insanların etkileşimde bulunma ve işlem yapma şekillerinde devrim yarattığını söyleyebiliriz. Örneğin WeChat ve Alipay, ödeme sistemlerini platformlarına entegre ederek insanların etkileşimde bulunma ve işlem yapma şekillerini devrim yaratmıştır. Sonuçta, kullanıcıların istediği şey ne olursa olsun, sonunda bunun için ödeme yapmaları gerekecektir.

    X, bir oyun değiştirici olabilir mi?

    Ancak Musk’ın X’inin, dijital dünyada gerçek bir oyun değiştirici olmak için gereken yeteneklere sahip olup olmadığı sorusu henüz tartışılıyor. Bugün piyasayı domine eden süper uygulamalar, ödeme sistemlerini zaten kurulmuş ağlara entegre ederek ödeme sistemlerini platformlarına entegre ederek büyük ölçekli başarı buldular.

    X’in tutkulu ancak nispeten küçük kullanıcı tabanı, finansal işlemler için gerekli olan güven ve kabul seviyesini sağlama konusunda yetersiz olabilir. ABD’de bu alanda çok fazla rekabet var. Musk’ın platformunun bu bağlamda önemli bir boşluğu doldurma potansiyeli sınırlı olabilir. Büyük ve bağlı bir kullanıcı tabanına, ayrıca insanların cüzdanlarına girmek için güçlü bir marka olma hikayesine ihtiyaç vardır, bu nedenle X kesinlikle zorlu bir mücadeleyle karşı karşıya.
    Diğer yandan uygulama ekonomisi çok gelişti ve farklı alanlarda yüzbinlerce uygulama var. Tüketicilerin yaklaşık %70’i, alışveriş yapmaktan, faturaları ödemekten, bankacılık yapmaktan ve işlemleri kontrol etmekten alışveriş ve ödeme yapma dahil çeşitli işlemler ve etkinlikler için uygulamalara güveniyorlar, bu da dijital platformların günlük yaşamın ayrılmaz bir parçası haline gelmesini sağlıyor.

    Yine de tüketiciler, birden fazla platform arasında geçiş yapmak yerine bağlantı kurma, paylaşma ve işlem yapma şekillerini devrim yapacak bir günlük uygulamayı tercih edebilirler. Bunun iyi örnekleri bahsettiğimiz gibi Asya’da mevcut.

    Musk X’i dijital bir kent meydanı olarak hayal ediyor

    Bununla birlikte Elon Musk’ın X’e olan tutkusu, Twitter’ın sınırlarını aşarak dijital bir ekosistem oluşturmak istemesine dayanıyor. Musk, X’i yalnızca iletişim aracı olmanın ötesinde bir “dijital kent meydanı” olarak hayal ediyor; kullanıcılar burada iletişim kurmanın yanı sıra bir dizi farklı görevi de gerçekleştirebilecekler. Musk, X’in video yayınlamadan ödemelere kadar dijital ihtiyaçlar için tek bir çözüm sağlamasını istiyor.
    Bu vizyonun ne kadar gerçekleştiğini ve ne zaman gerçekleşebileceğini görmek için bazı özelliklere göz atabiliriz. Bunlar, bazıları zaten Musk tarafından ima edilmiş, bazıları ise X’ten doğal bir gelişme olarak beklenen özelliklerdir:

    Mesajlaşma: Musk X ile iletişimde yeni bir çağın başlamasını hedefliyor. Twitter’ın mevcut doğrudan mesajlaşma sistemi işlevsel olsa da, X ile iletişimi daha da geliştirmeyi amaçlıyor. Kullanıcıların gizlilik ve güvenlik konularında endişelenmeden iletişim kurmalarını sağlamak için uçtan uca şifrelemeyi öngörebilir.
    Ödemeler: Musk’un X için vizyonu, kullanıcıların akranlarına ve hatta işletmelere sorunsuz bir şekilde para transfer edebilecekleri bir dijital işlem merkezi haline getirmek. Henüz ayrıntılar açıklanmış olmasa da, muhtemelen Musk’ın kripto para birimlerine olan ilgisini yansıtan yerleşik bir ödeme sistemi potansiyeli bulunuyor.
    E-ticaret: Facebook’un Marketplace’i ve Instagram’ın Alışveriş özellikleri var. Elon da bu alana katılmak istiyor. Dijital pazar hızla büyüyor ve X, kendi nişini oluşturmayı hedefliyor. Kullanıcılar platformda ürünlerini listeleyebilir, benzersiz ürünler keşfedebilir ve güvenli bir şekilde işlem yapabilirler. X, özel bir pazar yeri veya kullanıcıdan kullanıcıya işlemler aracılığıyla olsun, alışverişi sosyal bir deneyim haline getirerek e-ticaret’i yeniden tanımlamaya yardımcı olabilir.
    Canlı Yayın: Twitter canlı yayınlarla ilgilenirken, X bunu bir üst seviyeye taşımaya hazırlanıyor. Geliştirilmiş özellikler, izleyicilere olayların 360 derecelik panoramik görünümünü sunan 360 derece akışları içerebilir. Gerçek zamanlı etkileşimleri artırmak için izleyicilerin içeriği etkileyebilmesi veya yayıncılarla doğrudan etkileşime girebilmesi de mümkün olabilir.
    Sanal Gerçeklik ve Artırılmış Gerçeklik: Sanal gerçeklik (VR) ve artırılmış gerçeklik (AR) alanları zaten mevcut ve her geçen yıl gelişiyor. Elon bu alanı Google gibi şirketlere bırakmak istemeyebilir ve X’in bu alanlara girmesi kullanıcı etkileşimlerini kökten değiştirebilir. VR aracılığıyla bir konseri canlı izlemek veya AR kullanarak e-ticaret bölümündeki ürünleri önizlemek gibi deneyimleri hayal edin. Olasılıklar çok geniş, ve X, bu deneyimleri kitlelere ulaştıran platform olabilir.
    Finansal Teknoloji: Fintech, para yönetme şeklimizi yeniden şekillendiriyor. X’in bankacılık, yatırım ve diğer finansal hizmetlerle potansiyel entegrasyonu, onu sadece uygulama içi ödemelerin ötesinde tüm finansal ihtiyaçlar için tek bir merkez haline getirebilir. X, hesap bakiyelerini kontrol etmekten yatırım kararları almak gibi finansal ihtiyaçları sosyal medya ile sorunsuz bir şekilde birleştirerek kullanıcılara bütünsel bir deneyim sunabilir.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN