Samsung Mobil Deneyim İş Birimi’nin Başkanı TM Roh, şirketin vizyonuna dair dikkat çekici açıklamalarda bulundu. İşte o açıklamalar…
“Geçtiğimiz yıl, Samsung Mobil Deneyim İş Birimi’nin Başkanı olarak sorumluluklarımı genişleterek Kurumsal Tasarım Merkezimize liderlik etmeye başladım. Mühendislik kariyerim sayesinde, en üstün tasarımların teknolojik yeniliklerle iç içe olduğunu kavramıştım. Bu yeni sorumluluğum da tasarım, mühendislik ve Ar-Ge sinerjisinin nasıl dönüştürücü deneyimler sağlayabileceğini daha derinlemesine incelememe olanak tanıyor. Tasarımcı arkadaşlarımla birlikte, köklerimizi anlamak ve büyümemizi öngörmek için Samsung’un tasarım stratejisini derinlemesine araştırmaya başladım.
Samsung, 1996 yılında felsefesini benimsemişti: “İnsanlardan ilham alarak geleceği şekillendirmek.” Yarattığımız ürünler sizi, yani kullanıcılarımızı derinlemesine anlayarak tasarlanıyor ve kullanıcı odaklı bir yaklaşımın geleceğin anahtarı olduğuna ilişkin inancımızı koruyoruz. Kullanıcılar anlamlı bir iletişime ve sade kazanımlara ham teknolojik meziyetlerden daha fazla değer veriyor. Biz de Samsung tasarım felsefesini, her birinin odağında sizin yer aldığınız üç Tasarım Kimliğe dönüştürdük: Ürünlerimiz Esaslı, Yenilikçi ve Uyumlu olmalı.
Esaslı tasarımda, günlük kullanım kolaylığına öncelik veriliyor. Yenilikçi tasarım özgünlüğü vurguluyor ve amacı, yeni ve farklı şekillerde yansıtıyor. Uyumlu tasarım ise, tüm unsurların toplumsal, çevresel ve etik değerlerle uyum içinde bütünsel bir amaç için birlikte iş görmesini temin ediyor.
Bu üç Tasarım Kimliği, en son donanım ve yazılım ekosistemimizde hayat buluyor. Örneğin bir akıllı telefonu katlama ve açma eylemini düşünelim. Çok basit görünüyor, değil mi? Oysa kullanıcıların hissettiği basitliğe, ancak en temel ve sezgisel olana titizlikle odaklanarak ulaşılır. Özel menteşe işlevselliğini barındıran minimal ve şık görünüm, taahhüdümüzü ve temel tasarımın doğal güzelliğini vurguluyor.”