Müşteriler de iklim değişikliği konusunda daha fazla bilgi edinerek teknoloji şirketlerine katkı sağlayabilir…
Apple, 2030’a kadar tüm ürünleri karbon nötr yapma hedefi doğrultusunda attığı adımları duyurdu. Bunlar arasında yeni iPhone, iPad, MacBook Air ve Apple Watch modellerinin iklime ne kadar az etki ettiğini gösteren yeni bir çerçeve de bulunuyor. Şirket ayrıca yenilikçi iklim çözümleri ve topluluklarla etkileşim için yeni iş birliklerini duyurdu. Müşteriler de konu hakkında bilgi edinmeye ve Apple platformlarında sunulan özel derlenmiş yeni koleksiyonlar ve amaca yönelik tasarlanmış aktivitelerle harekete geçmeye davet ediliyor.
Dünya çapında kurumsal operasyonlarında karbon nötr olma amacına çoktan ulaşan Apple, 2015’ten bu yana geniş kapsamlı karbon ayak izini yüzde 45’ten fazla azalttı. Şirketin aynı dönemde gelirleri ise yüzde 68’in üzerinde arttı. Küresel tedarik zincirinde yenilenebilir enerji kullanımının artırılması, ürünlerin geri dönüştürülmüş ve düşük karbonlu malzemelerden üretilmesi gibi çevreyi korumaya yönelik kapsamlı çalışmalar yürüten şirket geçtiğimiz yıl toplamda 28 milyon metrik ton karbon salımını önledi.
“2030’da tüm ürünlerimizi karbon nötr hale getirmeyi hedeflediğimiz iddialı Apple 2030 vizyonumuzu gerçekleştirmeye her zamankinden daha yakınız. Kaydettiğimiz bu büyük ilerlemeyi bu Dünya Günü’nde müşterilerimizle paylaşmaktan heyecan duyuyoruz.” diyen Apple Çevre, Politika ve Sosyal Girişimlerden Sorumlu Başkan Yardımcısı Lisa Jackson sözlerini şöyle sürdürdü: “Müşterilerimiz Apple aygıtlarını çevreye duyarlı bir şekilde üretildiklerinden emin olarak kullanabilir. Üretim her zamankinden daha fazla temiz enerji, sektör lideri dayanıklılık, daha da yüksek verimlilik, daha çok geri dönüştürülmüş ve düşük karbonlu malzemeler ile yapılıyor.”