Daha önce PlayStation 5’e özel olarak piyasaya çıkan ve bize sundukları ile PS5 özelinde oldukça övgü toplayan Returnal şimdi PC için karşımızda. Gelin birlikte yapımın PC tarafında sunduklarına birlikte bakalım.
Yapımı çıktığı zaman denediğimde bu oyunun PC’de daha iyi oynanabileceğini düşünüyordum. PS5 için görsel olarak harika işler yapan sistem benim gibi bu tarz oyunları klavye-mouse ve PC alışkanlığı ile oynayan oyuncular için bir tık daha alışması zor bir noktada tutuyordu. Derler ya “elim kolum gibi” diye, işte benim için klavye-mouse ilişkisi tam olarak böyle bir şey. Tomb Raider ya da God of War oynuyor olsak bu konuda kendimi biraz daha rahat hissedebilirim. Oyunun genel olarak oyuncuyu zor noktada tutma çabasına save sisteminin oyuncu üzerinde yarattığı baskı ile birlikte kontrollere uyum sağlayamadığım aşamada oyundan keyif alma derecem düşüyor doğal olarak da ilgim dağılıyor.
Bu sebeple bazı oyunları özellikle PC’de oynamayı tercih ediyorum. FPS’ler bunların başında geliyor. FPS mekaniğine yakın tüm oyunları da bu yönde değerlendirmeyi istiyorum. Returnal’ın PC’ye gelmesi en çok benim gibi oyuncuları sevindirdi diyebilirim.
Atropos gezegeninden gelen mesajın peşine düşen Selene’in hayatta kalma serüvenini adım adım yaşadığımız oyun temel olarak bir Roguelike yapıda. Korku ve bilimkurgu öğelerini bünyesinde birleştiren yapım bize merakla karışık değişik bir deneyim vaat ediyor. Bunu etkileyici bir aşamada başarabildiğini de söyleyebiliriz.
Oyun genel olarak bu anlattıklarımızın kapsamı gibi dursa bile detaylarla aldığınız keyfin adım adım arttırıldığı bir sistematiğe de sahip. Bulacağınız ses kayıtları ile birlikte ana karakterimizin düşünce havuzunda da yüzmeye başlıyoruz.
Returnal size yeni bir serüven sunduğu için baştan sona her anı meraklandıran ve onu çözüme kavuşturmaya yönelen bir aşamada ilerliyor. Her ölümünüzde yeniden başlayan bir döngü sizi yeniden hareketlendiriyor. Bu hareketlendirme, hayatta kalmak için ilerlemeye, ilerlemek için daha fazla hayatta kalacak şekilde güçlenmeye yönelme şeklinde kendi içinde bir akışa sahip. Birini yapmak için ötekinden vazgeçmeniz ama onu yaparken de diğerini destekleyecek kadar risk almanız gerekiyor. Sonuçta bir şekilde ölüyorsunuz ve bazı şeyler yeniden başlıyor.
Oyunun eğlenceli akışı kadar PlayStation 5 üzerinde olduğu gibi harikulade olan görsel zenginliğinin NVIDIA’nın DLSS ve diğer teknolojileri ile PC tarafına eklendiği, görsel şölenin devam ettiğini açıkça söyleyebiliriz. Sadece görsel iyileştirme olarak değil, bunun performansa yansıması tarafında da çalışmalar mevcut.
Fakat bu çalışmaya rağmen rahatlıkla söyleyebilirim ki RTX 3080 TI ekran kartı ile birlikte bazı sahnelerde oyunun çakılarak FPS düşüşü yaşadığını gördüm. Umarım bu durum ilerleyen güncellemeler ile değişecektir.
Oyunun akışa yönelik yapısı sizi tekrar tekrar bıraktığı serüven içinde bir nebze olsun hırsla birlikte ayakta tutuyor. Bu türü sevmeyen oyuncular bu durumdan sıkılabilir elbette.