Need for Speed serisi hayatımıza adım attığı 1994 yılından beri piyasanın en dikkat çeken yapımlarından biri olarak hafızalarımıza kazındı. Need for Speed serisinin yeni oyunu Need for Speed Unbound konuğumuz. Bakalım yeni oyun bize neler sunuyor?
1994 yılından günümüze farklı türlerde ve konseptlerde çok fazla NFS oyunu piyasaya çıktı. Şöyle hızlıca bir baktığımızda NFS: Porsche Unleashed benim en beğendiğim yapım diyebilirim. Tek bir markayı ele alması ve Factory Driver gibi fantastik bir olayla bizi konuya bağlaması çok tatlı bir deneyimdi. NFS’nin süper araba konseptinden daha çok sokak araçlarına odaklandığı Underground 1 ve 2 yapımları da muazzam bir tat bırakmıştı damağımızda. Hot Pursuit, Carbon, Most Wanted gibi yapımlardan günümüze doğru yaklaştıkça oyunun merkez noktasının değişmemeye çalıştığı fakat yeni akımların etkilerine maruz kalan, yenilikçi olmaya çalışırken köklerinden hareket etmek istemeyen, arada kalarak her sene kendisini oynatan fakat akıllarda hep bir “Underground 3 ne zaman çıkacak?” sorusunu da yeşillendiren bir konumda oldu.
NFS Unbound ise belki de “adına Underground 3 demeyelim ama bir bakalım ne kadar o kafaya yakın bir şey çıkartabiliyoruz” denemesinin ürünü diyebileceğim bir yapım. 60 Saniye ve Hızlı ve Öfkeli filmlerinin oyuncu topluluğu üzerinde oluşturduğu etkiyi de gözden kaçırmak istemeyen EA her denemesinde bazı şeyleri mutlaka sabit tutmaya çalıştı. Aracımızı modifiye etmek, türlü türlü özelleştirmeler ile sıradan olmayan denemeler yapmak çok tatlı bir dokunuştu ve EA bunu kaybetmek istemedi yıllar içinde. Özellikle yarış oyunları pastasında konsol tarafında birden fazla Arcade türüne yakın rakiplerinden bazı şeyleri öğrenmek ve kendini biraz olsun bu yöne kaydırmak istemesi kimi zaman tatlı kimi zaman ise sıkıcı bir dengeye çekmesine neden oldu.
İlk Underground gibi olabildiğine basit ve menülerden oluşan bir oyundan Underground 2 gibi türe yepyeni bir akış kazandıran yapımdan günümüzde ortaya çıkan yapımların yönü bazen bizi de şaşırtıyor elbette. Bu kadar girizgahtan sonra bakalım Unbound bize neler sunuyor.
Öncelikle tarz olarak NFS serisi iyiden iyiye işi sokağa indirmiş durumda. Ferrari, Aston Martin, Lamborghini gibi üst düzey araçlarla birlikte klasikleşen 190E Mercedes Benz gibi araçlar da bizi burada karşılıyor. Hem araç çizgisi hem de görsel dil olarak grafitiler, gerçekçi olmaktan uzak duman ve özel efektler ile birlikte gerçekten “değişik” bir yapım önümüzde duruyor. Ana karakterimizin karikatürize, arabaların ise oldukça detaylı olduğu iç içe geçmiş yeni bir görsel dile sahip Unbound. Drift atmaya başladığınızda çizgi film efektleri gibi duman ve yıldırımlar eşliğinde barınızın dolması ilk başta insana tuhaf geliyor. Özellikle tanıtım videolarını izlerken bu detaydan oldukça tiksinmiştim. Oynanışta dikkatimi dağıtacağına ve sevimsiz durduğuna kanaat getirmiştim. Oyunu oynamaya başlamamla birlikte ekranda bu detaylara neredeyse hiç takılmadığımı fark ettim. Müthiş bir önyargı ile başladığım Unbound serüveninde şu an gözümü ve oynanışımı rahatsız etmeyen bu detaylar hafif hafif hoşuma da gitmiyor değil.
Need for Speed Unbound için sunulan araç listesine bir bakalım:
- Acura NSX 2017
- Acura RSX-S 2004
- Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2016
- Aston Martin DB5 1964
- Aston Martin DB11 Volante 2018
- Aston Martin DB11 2017
- Aston Martin Vulcan 2016
- BMW M3 2006 (Day 1 Unlock for EA Play members)
- BMW M3 Evolution II 1988
- BMW X6 M 2016
- BMW M3 2010
- BMW M5 2018
- BMW Z4 M40i 2019
- BMW M4 Coupe 2018
- BMW M2 Competition 2019
- BMW M1 1981
- BMW i8 Coupe 2018
- BMW M4 GTS 2016
- BMW M3 Convertible 2010
- BMW M4 Convertible 2017
- BMW i8 Roadster 2018
- Bugatti Chiron Sport 2017
- Buick Grand National GNX 1987
- Chevrolet Corvette Stingray 2020
- Chevrolet Corvette Stingray Convertible 2020
- Chevrolet C10 Stepside Pickup 1965
- Chevrolet Corvette Grand Sport 2017
- Chevrolet Camaro Z28 2014
- Chevrolet Corvette Z06 2013
- Chevrolet Camaro SS 1967
- Chevrolet Bel Air 1955
- Chevrolet Corvette ZR1 2019
- Chevrolet Colorado ZR2 2017
- Dodge Challenger SRT8 2014
- Dodge Charger R/T 1969
- Dodge Charger SRT Hellcat 2019
- Ferrari LaFerrari 2016
- Ferrari Testarossa Coupé 1984
- Ferrari 488 GTB 2016
- Ferrari F40 1988
- Ferrari 458 Italia 2009
- Ferrari 488 Pista 2019
- Ferrari FXX-K Evo 2018
- Ferrari 458 Spider 2011
- Ford F-150 Raptor 2017
- Ford Mustang GT 2015
- Ford GT 2017
- Ford Mustang BOSS 302 1969
- Ford Mustang 1965
- Ford Mustang Foxbody 1990
- Ford Crown Victoria 2008
- Ford Focus RS 2016
- Ford Mustang GT Convertible 2019
- Honda Civic Type-R 2000
- Honda Civic Type-R 2015
- Honda NSX Type-R 1992
- Honda S2000 Ultimate Edition 2009
- Infiniti Q60S 2017
- Jaguar F-Type R Coupe 2016
- Jaguar F-Type R Convertible 2019
- Koenigsegg Regera 2016
- Lamborghini Countach LPI 800-4 2021
- Lamborghini Huracán LP580-2 2018
- Lamborghini Aventador S 2018
- Lamborghini Countach 25th Anniversary 1989
- Lamborghini Murciélago SV 2010
- Lamborghini Urus 2018
- Lamborghini Huracán Performante 2018
- Lamborghini Aventador SVJ Coupe 2019
- Lamborghini Diablo SV 1995
- Lamborghini Huracán LP580-2 Spyder 2018
- Lamborghini Aventador S Roadster 2018
- Lamborghini Aventador SVJ Roadster 2019
- Lamborghini Aventador LP750-4 SV Roadster 2018
- Lamborghini Huracán Performante Spyder 2018
- Land Rover Range Rover Sport SVR 2015
- Land Rover Defender 110 Double Cab Pickup 2015
- Lotus Exige S 2006
- Lotus Emira 2021
- Mazda RX-7 Spirit R 2002
- Mazda MX5 1996
- Mazda RX-8 Spirit R (R3) 2011
- Mazda MX5 2015
- McLaren P1 2014
- McLaren F1 1993
- McLaren 570S 2015
- McLaren 570S Spider 2018
- McLaren 600LT 2018
- McLaren P1 GTR 2015
- Mercedes-Benz 190E 2.5-16 1988
- Mercedes-AMG C 63 Coupe 2018
- Mercedes-AMG G 63 2017
- Mercedes-AMG GT S 2019
- Mercedes-AMG A 45 2016
- Mercedes-AMG GT R 2017
- Mercedes-AMG GT S Roadster 2019
- Mercedes-AMG C 63 Cabriolet 2018
- Mercedes-AMG GT Black Series 2021
- Mercury Cougar 1967
- MINI John Cooper Works Countryman 2017
- Mitsubishi Lancer Evolution IX 2007
- Mitsubishi Lancer Evolution X 2008
- Mitsubishi Eclipse GSX 1999
- NISSAN GT-R Premium 2017
- NISSAN Skyline GT-R V·Spec 1999
- NISSAN 370Z Heritage Edition 2019
- NISSAN Silvia K’s 1998
- NISSAN Z Prototype 2022
- NISSAN Silvia Spec-R Aero 2002
- NISSAN Skyline GT-R V·Spec 1993
- NISSAN 350Z 2008
- NISSAN Skyline 2000 GT-R 1971
- NISSAN Fairlady 240ZG 1971
- NISSAN 180SX Type X 1996
- NISSAN 370Z Nismo 2015
- NISSAN GT-R Nismo 2017
- Pagani Huayra BC 2017
- Plymouth Cuda 1970
- Polestar Polestar 1 2020
- Pontiac Firebird 1977
- Porsche 911 GT3 RS 2019
- Porsche 911 Carrera RSR 2.8 1973
- Porsche 918 Spyder 2015
- Porsche 718 Cayman GTS 2018
- Porsche 911 Carrera S 1997
- Porsche 911 GT2 RS 2018
- Porsche Panamera Turbo 2017
- Porsche 911 Turbo S Exclusive Series 2018
- Porsche Boxster 718 Spyder 2020
- Porsche 911 Carrera GTS 2018
- Porsche 911 Turbo S Cabriolet Exclusive 2018
- Porsche 911 Targa 4 GTS 2018
- Porsche 911 Carrera GTS Convertible 2018
- Porsche Cayman GT4 2015
- SRT Viper GTS 2014
- SUBARU Impreza WRX STI 2006
- SUBARU BRZ Premium 2014
- SUBARU Impreza WRX STI 2010
- Volkswagen Beetle 1963
- Volkswagen Golf GTI 1976
- Volkswagen Golf GTI Clubsport 2016
- Volvo 242DL 1975
- Volvo Amazon P130 1970
Nereden bakarsanız bakın bir Forza ya da Gran Turismo olmadan da sizi başında tutabilecek güzel bir araç kataloğuna sahip NFS Unbound. Mevzu bu araçları elde ettikten sonra özelleştirerek birbirinden bağımsız Drift ya da yarış aracı haline getirebilmekte yatıyor. Her aracın birbirinden farklı seçenekler sunması, onları hızla değiştirerek modifiye edebilmeniz ve basamaklar halinde daha da yükselmeniz size güzel bir yol sunuyor. Ferrari’yi ne kadar modifiye etmek istersiniz sizi bilmem ama bir Land Rover Defender için enteresan şeyler yapılabiliyor.
Modifiye görsel ve performans odaklı olarak farklı iki yönde sunulan değişik opsiyonlar ile önümüze geliyor. Görsel modifiyelerde aracın izin verdiği ölçüde ya tamamen body kit takılarak ya da tek tek farklı bölümlerini kafanıza göre değiştirerek elde ediliyor. Burada güzel bir özgürlük sunulmuş.
Performans kısmında ise motor bloğu dahil farklı başlıklarda oyun tarzınıza etki edecek ve aracınızın klasmanını yükseltecek ya da düşürecek donanımları takabiliyorsunuz. Oyuna B kategorisinde araçla başladığınızda ona üst seviye parçalar takarak A kategorisine yükseltebiliyorsunuz. Haritada başlarda B ve A kategorisinde yarışlar varken ilerleyen aşamalarda bu sayılar gece ve gündüz yarışları ile birlikte artıyor.
Burada para kazanacağınız doğru yarışlarda vaktinizi harcamanızı öneririm. Kimi yarışlar giriş ücreti isterken bazıları aracınızın kategorisine bakıyor. Bazıları ise polise karşı HEAT adı verilen aranma seviyesinin yüksek olmasını istiyor.
Araç kontrolleri eskiye göre bir tık daha kolaylaşmış. Piyasadaki diğer yarış oyunlarına baktığımızda NFS kendini biraz daha Arcade tarafta konumluyor fakat bu durum kimi zaman “biraz daha eğlenceli sürüş hiç kimseyi üzmez” diye düşünen benim gibi oyuncular için ekşi limon tadı yaratıyor. Örneğin bu oyunla birlikte Drift modunu açmak için belli açı ile yanlarken gazdan ayağınızı çekip tekrar dokunarak bu moda geçebiliyorsunuz. Halbuki U2’da bu durum böyle miydi :’(
Müzikler açısından baktığımızda ise NFS serilerinin bazen bilinmedik bazen ise cidden ikonik şarkılar ile önümüze geldiğini gördük. Bu defa tam sokak işi şarkılarla cidden bizi oyun moda sokuyor. En sevdiğim nokta ise severek dinlediğim Bonez MC & AK AUSSERKONTROLLE – In meinem Benz ile karşılaşmam oldu. İster istemez insan bir 190E modifiyelemek istiyor şarkı çıkınca. Sokak tarzı için çok tatlı şarkılar diyebilirim.
NFS bize yine bir hikaye anlatmaya çalışıyor. Yıllardır kendi içinde farklı farklı olayları kaleme alarak önümüze sunan seri bu defa bir tık daha iyi bir senaryo ile karşımızda. Çok kayda değer olmasa da arkada bir şeylerin dönmesini sağlıyor.
Yarışlar hikâye gereği gece ve gündüz olarak farklı saat dilimlerinde geçiyor ve haftalık takvim olarak bir yarışma amacınız var. Bu süreçte gündüz ya da gece garajınızdan çıktıktan sonra etraftaki yarışlardan parayı cebe indirerek yolunuza devam ediyorsunuz. Kazançları polislere yakalanmadan garajınıza getirip hesabınıza aktarmanız gerekiyor. Bu noktada şehrin farklı bölgelerinde güvenli ev olarak beliren garajlarınız tek tek açılıyor. Haftalık takvim içinde yarışırken amacınız olabildiğince fazla para toplamak ve hafta sonu yarışına katılabilmek oluyor. Orada daha değerli bir yarışa iyi bir para karşılığı (20.000 Dolar mesela) girip daha büyük bir rekabete dalıyorsunuz. 3 aşamalı bir yarışta her aşamada farklı bir sıralama içinde kalmanız isteniyor. Nispeten daha kolay ilk yarışta 8 kişi arasında ilk 6 içinde olmanız, 2. Yarışta ilk 3 içinde olmanız son yarışta ise kazananın arabayı aldığı bir senaryo var. Günlük yarışlarda da benzer para ödüllü yarışlarda gözünüze kestirdiğiniz rakibiniz ile yarışı kimin önde bitirebileceğine dair bir iddiaya da girebiliyorsunuz. Ana yarışı kazanamasanız bile küçük küçük buralardan para kazanmanız olası. Yarışlara katıldıktan sonra yarış bitmeden belli defalarda tekrar oynayıp daha iyi sıralama elde edebilme hakkınız var fakat bunu dikkatli yapmanızı öneririm. Büyük yarışlarda faydadan çok zarar elde edebilirsiniz.
Şehir açısından Lakeshore güzel bir şekilde tasvir edilmiş. Haritası çok büyük değil fakat çok küçük de değil. Sıkılmıyorsunuz. Özellikle Forza Horizon 5 gibi büyük ve ufak detaylar ile sıkıcılaştırılmış bir yapıda değil.
Need for Speed Unbound modifiye açlığımızı kapatmak için piyasaya çıkmış durumda. Diğer oyunların gerçekçi yanından sıkıldıysanız ve biraz daha Arcade bir yarış oyunu istiyor, arabanızın altını üstünü kafanıza göre modifiye ederek vakit geçirmek istiyorsanız doğru yerdesiniz.