Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    ManşetAMD'nin FSR 2.0 Teknolojisi Neler Sağlıyor?

    AMD’nin FSR 2.0 Teknolojisi Neler Sağlıyor?

    AMD’nin FSR, FSR 2.0 ve RSR teknolojileri oyuncular için önemli bir dönüm noktasını işaret ediyor. Peki, bu sistemler ne anlama geliyor? Hazırlamış olduğumuz makale ile performansa önemli katkısı olması beklenen AMD FSR 2.0’ın özelliklerini anlatıyoruz.

    FSR Nedir?

    FideltyFX Super Resolution (FSR), AMD tarafından sunulan ve destekleyen oyunlarda ekrana gelen kare sayısının artmasını sağlayan bir video ölçekleme teknolojisidir.  Rakibi olduğu NVIDIA’nın DLSS teknolojisinden farklı olarak makine öğrenimi teknolojisine ihtiyaç duymuyor ve GTX 1000-1600 serisi kartlar ile de uyumlu çalışabiliyor.

    FSR 2.0’ın İlk Sürümden Farkı Nedir?

    FSR 2.0 önbelleğe alınan geçici verileri kullanarak uzamsal yükseltme yerine zamansal yükseltmeye geçiş yaptı ve bu sayede yerel çözünürlüğe daha yakın hatta daha iyi bir görüntü kalitesi sunmayı amaçlıyor.

    FSR 2.0’da görüntü oluşturmak için renderlanan çözünürlükte derinlik bilgisi, hareket vektörleri ve renk bilgisi alınıyor. Daha sonra bu bilgiler AMD mühendisleri tarafından kodlanmış bir dizi gelişmiş algoritmadan yararlandılarak görüntüyü oluşturmada kullanılıyor.

    Oyunlarda FSR 2.0 Nasıl Açılır?

    Desteği bulunan oyunlarda FidelityFX Super Resolution 2.0 ayarını açmak için;

    Oyunun grafik ayarlarını açıyoruz ve Gelişmiş ekran ayarlarına geliyoruz.
    AMD FSR 2.0 sekmesini Kapalı durumundan Kalite, Dengeli, Performans ve Ultra Performans kademelerinden birine getiriyoruz. Seçeneklerinden istediğinizi seçebilirsiniz.
    Teorik olarak seçtiğiniz kademeye bağlı olarak işlenen görüntünün kalitesi düşecek ancak aynı oranda performansınız artacaktır.
    Eğer AMD FSR için özel bir ayar sekmesi yok ise görüntü ayarlarından ‘Upscale’ seçeneklerinden AMD FSR 2.0 ayarını seçmeniz gerekiyor. (Örnek olarak Deathloop’dan SS yüklenebilir)

    FSR 1.0 ve 2.0 Destekleyen Ekran Kartları

    AMD Radeon 6000/6000M serisi
    AMD Radeon 5000/5000M serisi
    AMD Radeon RX Vega/Radeon VII serisi
    Radeon RX 500 serisi
    Radeon RX 460/470/480 ekran kartları
    Radeon grafik birimine sahip Ryzen APU’lar
    NVIDIA RTX 2000/3000 serisi
    NVIDIA GTX 1600 serisi
    NVIDIA GTX 1000 serisi

    RSR Nedir?

    Radeon Super Resolution teknolojisi AMD’nin RDNA ve üstü mimariye sahip ekran kartları tarafından desteklenen sürücü tabanlı bir video ölçekleme teknolojisidir. Ölçeklemeyi sadece oyuna değil tüm çerçeveye uyguluyor. Bu da tüm ekran çıktısının değiştiği anlamına geliyor.

    RSR Nasıl Etkinleştirilir?

    Öncelikle RSR ayarını etkinleştirmek için Radeon Adrenalin Edition 22.3.1 veya daha üst versiyon sürücüye ihtiyacınız var.  Radeon sürücüsünü açtıktan sonra Grafik ayarları altından ‘Radeon Süper Çözünürlük’ ayarını açık durumuna getirmelisiniz.

    RSR ayarını açık duruma getirdikten sonra oyunlarda etkin hale gelebilmesi için monitörünüzün yerel çözünürlüğünden daha düşük bir çözünürlükte başlatmanız gerekiyor.

    RSR sizin seçtiğiniz çözünürlükten monitör çözünürlüğüne ölçekleme yaparak oyunu size sunmakta. Örnek vermek gerekirse 3840×2160 çözünürlüğe sahip bir monitörde RSR ile oyunu 1920×1080 çözünürlüğünde oynadığınız zaman oluşan görüntü size 1920×1080’den 3840×2160’a ölçeklendirilmiş bir şekilde gösteriliyor.

    FSR ve RSR Teknolojilerinin Farkı Nedir?

    FSR oyun tabanlı bir video ölçekleme teknolojisi iken RSR sürücü tabanlı bir video ölçekleme teknolojisidir. FSR teknolojisini kullanmak için oynadığınız oyunun FSR desteğine sahip olması gerekiyor ancak RSR’de tüm ekran çıktısı değişebildiği için oyun desteğine bağlı değilsiniz.

    Buna ek olarak FSR’nin ekran kartı destek yelpazesi çok geniş iken RSR şu anlık sadece AMD’nin RDNA ve RDNA2 mimarili ekran kartları tarafından destekleniyor.

    RSR Destekleyen Ekran Kartları

    RSR şu anda AMD’nin RDNA mimarili RX 5000 ve RDNA 2 mimarili RX 6000 serisindeki harici GPU’lar tarafından destekleniyor. Ancak MUX Switch’e sahip olmayan ve ekranı dahili GPU’ya bağlı olan dizüstü bilgisayarlar için RSR özelliği şu anlık kapalı.

    RSR teknolojisi GPU çekirdeğini kullandığı için bazı noktalarda yerel çözünürlüğe göre daha düşük performans gösterse de yükseltme yaptığı çözünürlüğe göre bariz bir şekilde performans artışı bulunmakta. Ayrıca VSR-DSR gibi sanal çözünürlük teknolojilerini de sadece oyunlarda kullanmak isteyenler için güzel bir alternatif.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN